Filtry
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filtry
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Raport Facebook Ads

Jak stworzyć raport Facebook Ads w Google Data Studio? Gotowe szablony!

Czas czytania: 9 min.

Z pierwszego odcinka na temat Google Data Studio nauczyłeś się podstaw obsługi tego narzędzia do wizualizacji danych.

Dziś i w kolejnych artykułach z tej serii pokażę ci, jak wykorzystać je do stworzenia przejrzystych i atrakcyjnych wizualnie raportów.

Na pierwszy ogień idą raporty Facebook Ads!

 

 

 

 

Kiedy przychodzi do wizualizacji danych z Facebooka (Ads lub Insights), masz do wyboru dwie drogi importu z Facebook Ads: płatną i bezpłatną. My dziś idziemy tą drugą.

Rozwiązanie stworzone przez Supermetrics jest sporo szybsze, ale twórcy każą sobie za nie całkiem niemało zapłacić. Możesz również skorzystać z jego darmowej wersji, ale jest mocno ograniczona.

Poniższe rozwiązanie zajmuje za każdym razem (tj. przy każdej aktualizacji danych) kilka minut czasu, lecz posiada te same funkcjonalności, co płatne narzędzie.

 

 

Jak importować dane Facebook Ads do Google Data Studio?

 

 

Krok 1 – Pobierz raport

 

Pierwszą i najbardziej czasochłonną czynnością jest odpowiednie formatowanie danych, które pobieramy jako raport reklam.

 

W pierwszej kolejności musisz pobrać raport reklam ze swojego Menedżera Firmy.

 

1. Wejdź w sekcję tworzenia raportów.

 

Google Data Studio Raport Facebook Ads

 

2. Wygeneruj raport z interesującymi cię danymi.

 

Zawrzyj w nim jak najwięcej danych, które przydadzą ci się w przyszłości. Pamiętaj o dodaniu kolumny “Dzień” – bez niej nie przefiltrujesz danych wg daty.

Nie musisz go nigdy więcej edytować, więc poświęć teraz trochę czasu na odpowiednie przygotowanie kolumn. W przyszłości będziesz korzystać tylko w buttonu “Eksportuj”.

 

3. Kliknij “Eksportuj” i wybierz “Eksportuj jako plik .csv”.
Google Data Studio przyjmuje wyłącznie pliki w tym formacie.

 

Google Data Studio Raport Facebook Ads

 

 

 

Następnie czeka cię mała ręczna dłubanina. Z moich prób wynika, że Google Data Studio nie chce przyjąć raportu w takiej wersji, jaką przed chwilą eksportowałeś. Na szczęście, aby tak się stało, musisz wykonać tylko kilka kliknięć.

 

1.Wejdź w swój Dysk Google i otwórz pobrany plik. Nie polecam ci eksperymentować z Excelem, gdyż zazwyczaj tworzy plik nie rozdzielany przecinkami, a średnikami i musisz poświęcić dużo więcej czasu na jego odpowiednie sformatowanie.

 

Google Data Studio Raport Facebook Ads 2

 

  • utwórz nowy szablon Arkusza Google.
  • otwórz pobrany plik CSV (poprzez opcję Plik – Otwórz – Prześlij).

Jedyną rzeczą jaką musisz poprawić w raporcie, to usunięcie 2 wiersza (i/lub ostatniego) zawierającego podsumowanie wyników kampanii.
Zrobisz to klikając prawym przyciskiem myszy na numer wiersza i następnie klikając w “Usuń wiersz”.

 

3.To wszystko! Teraz pobierz plik, klikając w Plik – Pobierz jako – Właściwości rozdzielane przecinkami.

 

 

Krok 2 – Importuj dane

 

Kolejny krok to import raportu do Google Data Studio.

Warto, abyś zmienił nazwę dokumentu na bardziej czytelną, zanim to zrobisz. W ten sposób w przyszłości łatwiej będzie ci znaleźć konkretny dokument przy wyborze źródła danych w narzędziu.

 

1.Wejdź do Google Data Studio.

 

2. Kliknij u dołu po prawej ikonkę tworzenia nowego raportu.

 

3. Wybierz z listy opcję “Przesyłanie pliku” i następnie wybierz “Kliknij, aby przesłać pliki”. Jeśli zamiast tego pojawi się od razu pusty raport, kliknij “Dodaj źródło danych” u dołu po prawej stronie.

 

Google Data Studio Raport Facebook Ads 3

 

4. Prześlij plik i obserwuj stan przetwarzania danych.

 

5. Prawidłowo wygenerowany raport powinien zwrócić kontrolkę “Przesłany”. Jeżeli zamiast niej, pojawi się informacja “Błąd”, to znaczy że niedokładnie wypełniłeś moje polecenia powyżej ;).

 

Google Data Studio Raport Facebook Ads 4

 

6. Kliknij “Połącz” w prawym górnym rogu ekranu.

 

Google Data Studio Raport Facebook Ads

 

7. Twoim oczom ukaże się widok edycji pól. Przejrzyj uważnie wszystkie pobrane dane i oceń, czy musisz poprawić typ pola. W moim przypadku “Wydana kwota” nie powinna być wartością liczbową, a walutą w PLN. Podobnie postępuję ze wszystkimi danymi kosztowymi, czyli np. “Koszt/wynik”, “Koszt zakupu” itd.
Nie zmieniaj wieku na wartości liczbowe – w innym wypadku wyskoczy błąd wynikający z obecności spacji w polu (np. wiek 24-35).

 

Google Data Studio Raport Facebook Ads

 

8. Kliknij “Utwórz raport” w prawym górnym rogu ekranu.

 

Google Data Studio Raport Facebook Ads

 

9. Kliknij “Dodaj do raportu”.

 

10. To wszystko! Teraz możesz stworzyć swój raport Facebook Ads.

 

Wszystkie powyższe czynności przy odrobinie wprawy nie powinny ci zająć więcej, niż 5 minut (mi zajęły 3 minuty i 23 sekundy, włącznie z edycją typów pól ;)).

 

Niestety, pomimo że Google Data Studio już wyszedł z fazy beta, okazuje się, że nie działa prawidłowo opcja agregowania danych, by pola zliczane były jako średnia. Funkcja ta przydaje się szczególnie, jeśli chcemy przedstawić w raporcie średnie wartości, takie jak średni CPC, średni ROAS, czy średni CPM.

Na szczęście udało mi się znaleźć obejście tego problemu, które nieco wydłuża czas pracy, ale umożliwia stworzenie raportu z pełną liczbą danych.

 

 

Jak stworzyć nowe pola z uśrednionymi danymi?

 

Brak darmowej integracji Facebooka z Google Data Studio wymusza na nas wykonanie niezbędnych czynności, aby móc w pełni korzystać z zebranych danych.

Na szczęście narzędzie Google pozwala na utworzenie nowych pól danych, jeśli te zaimportowane nam nie wystarczają. W ten właśnie sposób możemy utworzyć pola zawierające dane takie jak średni CPM, średnie CPC, średni koszt/zakup i inne.

Przede wszystkim musimy się upewnić, czy nasz plik CSV używa kropki jako rozdzielnika wartości dziesiętnych od całkowitych. W innym wypadku (czyli jeżeli jest to przecinek) skończymy z bardzo zaburzonymi danymi lub w ogóle nie będziemy w stanie utworzyć nowego pola.

 

1.Kliknij w dowolny wykres zawierający źródło danych, do którego chcemy je dodać.

 

2. Kliknij “Utwórz nowe pole” u samego dołu listy dostępnych pól danych i następnie “Dodaj nowe pole”.

 

Google Data Studio Raport Facebook Ads

 

Google Data Studio Raport Facebook Ads

 

3. Nazwij nowe pole.

 

4. Wpisz formułę, która obliczy pożądane dane. W przykładzie poniżej będzie to suma wydanej kwoty podzielona przez sumę zasięgu. W ten sposób można obliczyć średnie CPM, czyli koszt dotarcia do 1000 odbiorców.

 

Google Data Studio Raport Facebook Ads

 

 

PRO TIPY DODAWANIA NOWYCH PÓL

Korzystaj z tych samych formuł, co w Excelu lub Arkuszach Google.

Jedyne co się zmienia, to konieczność podstawienia konkretnych istniejących pól w miejsce obliczeń. Możesz przeciągać pola po lewej stronie lub po prostu wpisywać pierwsze litery ich nazw, a system sam podpowie odpowiedni element.

Za każdym razem, gdy chcesz uzyskać średnią kosztową, powinieneś sumować dzielone przez siebie dane. Dzieje się tak, ponieważ w raporcie występują jako pojedyncze dane, przypisane do konkretnych dni tygodnia, płci, wieku i innych kolumn, które wybierzesz do eksportu.

Jeżeli chcesz uzyskać średnią tylko z jednego pola, np. średnią liczbę obejrzeń filmu do 50%, skorzystaj z formuły AVG (czyli średnia).

 

Google Data Studio Raport Facebook Ads

 

 

 

5. Jeżeli u dołu pola pojawi się zielona ikonka, oznacza to, że prawidłowo wpisałeś formułę.

 

6. Kliknij “Gotowe” w prawym górnym rogu.

 

7. W przypadku średniej kosztowej zmień typ danych pola z liczbowego na walutowy. Zrobisz to, klikając jeszcze raz “Utwórz nowe pole” i klikając po lewej “Wszystkie pola”.

 

Google Data Studio Raport Facebook Ads

 

8. Kliknij “Gotowe” i umieść nowe pole w podsumowaniu statystyk.

 

 

Jak stworzyć raport reklam Facebook Ads w Google Data Studio?

 

1.Zastanów się jakich danych potrzebujesz w raporcie.

Zupełnie inaczej będzie wyglądać dokument pokazujący, kto najlepiej konwertuje w reklamach (płeć, wiek, lokalizacja itp.), a inaczej jaki typ reklamy działa najlepiej (cel konwersje, ruch, czy może aktywność?).

 

2. Wybierz odpowiedni wykres. W przypadku wielu różnych danych, warto skorzystać z tabeli przestawnej, wykresu mieszanego lub serii czasowych.

 

3. Pamiętaj o możliwości utworzenia wielu stron raportu. Wystarczy, że klikniesz “Dodaj nową stronę” w pasku narzędziowym lub klikniesz na numerację stron, znajdującą się w tym samym miejscu, gdy stworzysz minimum 2 strony.

 

Google Data Studio Raport Facebook Ads

 

4. Zadbaj, aby importowane dane zawierały wszystkie informacje niezbędne do utworzenia raportu.

 

5. Jeśli nie możesz zawrzeć wszystkich danych w jednym źródle danych (pliku), prześlij kilka i zastosuj każdy z nich w odpowiednim wykresie. Przykładowo, nie zawsze jesteś w stanie umieścić kolumnę “Region” wraz z innymi niezbędnymi danymi – utwórz więc raport tylko z “Regionem” i zaimportuj go osobno.

 

 

Przykładowe raporty Google Data Studio

 

1.Raport wydatków reklamowych e-commerce w Google Data Studio.

 

Google Data Studio Raport Facebook Ads

 

Dane użyte do raportu:

  • Zakupy/wiek – osoby w jakim wieku dokonywały najczęściej zakupów poprzez reklamy
  • Zakupy/płeć – osoby jakiej płci dokonywały najczęściej zakupów poprzez reklamy
  • Zasięg – całkowity zasięg reklam
  • Średni CTR – średnia klikalność w link zawarty w reklamie (obliczony poprzez dodanie nowego pola z formułą suma kliknięć linku / suma zasięgu oraz nadanie mu typu procentowego)
  • Średni CPC – średni koszt jednego kliknięcia (obliczony poprzez dodanie nowego pola z formułą suma kliknięć linku / suma wydatków)
  • Region/liczbę zakupów – osoby z jakiego regionu dokonały największej liczby zakupów w danym okresie czasu
  • Kampania/zakup – która kampania wygenerowała najwięcej zakupów
  • Dzień/zakupy – w którym dniu dokonano największej liczby zakupów z reklam
  • Wydana kwota – Dane o tej samej nazwie
  • Zakupy – Dane o tej samej nazwie
  • Koszt/zakup – średni koszt pozyskania jednego zakupu z reklamy (obliczony poprzez dodanie nowego pola z formułą suma wydatków / suma zakupów oraz nadanie mu typu walutowego)
  • Średni ROAS – średni zwrot z wydatków marketingowych (obliczony poprzez dodanie nowego pola z formułą suma wartości zakupów / suma wydatków oraz nadanie mu typu procentowego)

 

2. Raport performance marketingowy dla klienta w Google Data Studio.

 

Google Data Studio Raport Facebook Ads

 

 

Dane użyte do raportu:

  • Liczba reakcji/kampanię – która kampania przyniosła najwięcej reakcji
  • Liczba leadów/kampanię – która kampania przyniosła najwięcej kontaktów (zapisów do newslettera)
  • Liczba zakupów na kampanię – która kampania przyniosła najwięcej zakupów i przychodów
  • Zasięg – całkowity zasięg reklam
  • Polubienia strony – liczba nabytych polubień strony dzięki reklamie
  • Koszt/kontakt – średni koszt pozyskania jednego adresu mailowego (obliczony poprzez dodanie nowego pola formułą średnia kosztu pozyskania kontaktu oraz nadanie mu typu walutowego)
  • Wydana kwota – Dane o tej samej nazwie
  • Zakupy – Dane o tej samej nazwie
  • Koszt/zakup – średni koszt pozyskania jednego zakupu z reklamy (obliczony poprzez dodanie nowego pola z formułą suma wydatków / suma zakupów oraz nadanie mu typu walutowego)
  • Średni ROAS – średni zwrot z wydatków marketingowych (obliczony poprzez dodanie nowego pola z formułą suma wartości zakupów / suma wydatków oraz nadanie mu typu procentowego)
  • Wartość konwersji – łączna wartość przychodu ze wszystkich zakupów dokonanych z reklamy

 

 

Jak pobrać szablony Google Data Studio?

 

Zostaw maila, a otrzymasz dostęp do WSZYSTKICH darmowych materiałów, które udostępniłam na blogu, w tym dwa przykładowe, raporty Facebook Ads w Google Data Studio. 

Jeden świetnie sprawdzi się w biznesie e-commerce a drugi możesz przedstawić klientowi, dla którego robisz reklamy.

Jako bonus dostaniesz też ode mnie list z historią bloga oraz raz na jakiś czas felieton z opowieściami marketingowymi i case studies, których nie publikuję nigdzie indziej.

 

Link do tajnego folderu z plikami znajdziesz w mailu powitalnym 🙂

 

 

Po kliknięciu w link do raportu wybierz kopiowanie raportu, dostępne w górnym prawym rogu.

Następnie Google Data Studio poprosi cię o wybór twojego źródła danych – nie masz możliwości korzystania z danych oryginalnych.

 

 

 

PODSUMOWANIE

 

Google Data Studio dzięki importowi plików CSV umożliwia wygenerowanie dowolnego raportu na podstawie tysięcy wierszy i kolumn. Na rynku istnieje płatna integracja tego narzędzia z raportami Facebook Ads, ale niestety jej koszt wynosi około 20 dolarów miesięcznie.

W powyższym artykule przybliżyłam, jak możesz samodzielnie i za darmo zwizualizować dane z Facebook Ads. Wymaga to nieco wysiłku, ale w zamian otrzymasz wykresy i tabele, których nie powstydzisz się przed żadnym klientem i przełożonym.

Na początku na pewno napotkasz wiele problemów. Brak odpowiedniego formatowania pliku może skończyć się kilkunastominutowym poszukiwaniem rozwiązania metodą prób i błędów.

Finalnie, gdy już uporasz się ze złym typem danych, powinieneś otrzymać raport, który możesz dowolnie powielać. Raz utworzony posłuży ci na długi czas.

 

 

 


Przeczytaj moje poradniki o Facebook Ads:

 

I poradniki dotyczące Instagrama:

 

 

Pomogłam? Oceń ten artykuł!
Sprawdź swoją wiedzę w teście Facebook Ads!

Trwa wczytywanie

Spis treści
Darmowa Szkoła Reklamy

W 100% darmowa, 7-dniowa Szkoła Reklamy poprowadzi Cię krok po kroku od tworzenia konta firmowego aż do tworzenia reklam!

 

Napisanie każdego artykułu na tym blogu zajęło mi minimum 10-20 godzin. Od ponad 3 lat dzielę się rzetelną i kompleksową wiedzą totalnie za darmo.


Jeśli doceniasz moje starania - rozważ proszę wpłatę od 5 zł netto w ramach zdopingowania mnie do kontynuowania tych działań :).

Będę mega wdzięczna <3



   

Konsultacja konta reklamowego Facebook Ads

Potrzebujesz pogadać o reklamach? Sprawdź tę usługę!

Audyt konta reklamowego Facebook Ads

W ciągu max 5 dni otrzymasz ode mnie kompleksowy raport i rekomendacje.

E-booki o reklamach Facebook Ads

Najbardziej zaawansowany i kompleksowy podręcznik na rynku już jest!