reklama facebook ads dzień matki

Skuteczna kampania Facebook Ads na Dzień Matki w 6 prostych krokach!

Czas czytania: 5 min.

Jak zrobić skuteczną kampanię reklamową z okazji Dnia Matki? Jak powinna wyglądać struktura kampanii Facebook Ads oraz jakich materiałów reklamowych potrzebujesz? O tym w dzisiejszym krótkim poradniku.

Krok 1: Ogarnij się

Tak, dobrze słyszysz. Zanim w ogóle dotkniesz konto reklamowe, ustal na czym stoisz. Czy z okazji Dnia Matki Ty lub twój klient czy szef szykuje jakąś specjalną akcję czy jest to może np. tylko lekka obniżka cen?

Jeżeli masz jeszcze trochę czasu to koniecznie stwórz lub zleć dedykowaną akcji stronę lądowania, nawet jeżeli miałaby zawierać tylko kilkanaście produktów albo kilka typów usług.

Zastanów się też, czy posiadasz dodatkowe materiały, takie jak grafiki czy filmy czy raczej musisz sobie radzić bez nich.

Te informacje pozwolą ci zdecydować, co zrobisz w kroku numer dwa.

Krok 2: Wymyśl marketing

Jeżeli z okazji Dnia Matki szykujecie jakąś specjalną promocję, to zapewne będziesz w posiadaniu dedykowanych grafik. Ale co zrobisz, jeśli nie masz nic a mimo to chcesz pocisnąć z reklamą właśnie z tej okazji?

No cóż, w takim wypadku musisz kombinować. W zasadzie każdy biznes, poza typowo “męskim” da się ograć marketingowo w taki sposób, by stworzyć coś na daną okazję. Na przykład, jeżeli puszczasz reklamy salonu fryzjerskiego czy kosmetyczki to zachęć do wykupienia usługi na prezent, w formie karty podarunkowej. 

Jeśli nie jest to możliwe, to spróbuj przekonać same Mamy do tego, by w ten wyjątkowy dzień zadbały o siebie, zrelaksowały się i odpoczęły.

Nie musisz wymyślać specjalnych edycji sprzedawanych usług, ale taki rodzaj personalizacji ma szansę dużo lepiej zadziałać, niż klasyczna informacja o tym, czym jest dana usługa.

Reklamując sklep internetowy również możesz pokusić się o stworzenie czegoś z niczego. Nawet, jeżeli zarządzający sklepem nie mają w planach tworzenia żadnej specjalnej kategorii pod tę konkretną okazję, to w Menedżerze sprzedaży jesteś przecież w stanie utworzyć zestaw produktów na podstawie ich tytułów, kategorii czy pułapu cenowego.

Nawet branże mało “atrakcyjne emocjonalnie”, jak np. IT czy B2B mogą coś wykombinować z okazji Dnia Matki. Na przykład, jeżeli sprzedajesz usługi consultingowe, to możesz je “podpiąć” pod powrót kobiet na rynek pracy, po zakończeniu ich urlopu macierzyńskiego. Taka forma rozwoju może stanowić prezent dla samej siebie, który rozwinie umiejętności albo pozwoli nabyć zupełnie nowe.

Krok 3: Wydziel budżet

Dobry reklamodawca myśli naprzód. Na początku każdego miesiąca zastanów się, jakie okazje chcesz uwzględnić w dedykowanych kampaniach reklamowych i ustal, jaki procent budżetu chcesz na nie przeznaczyć. Sama zazwyczaj przeznaczam około 10% budżetu na specjalne akcje promo.

Jeżeli jest już za późno, bo np. Dzień Matki jest za tydzień, to oceń, czy możesz sobie pozwolić na przekroczenie budżetu. Jeśli nie, to obniż budżety najmniej opłacalnych kampanii tak, by zaoszczędzona kwota wystarczyła na kampanię z okazji Dnia Matki.

Oczywiście koniecznie stwórz dedykowaną, nową kampanię zawierającą tylko kreacje na Dzień Matki. Dzięki temu unikniesz zniszczenia optymalizacji zestawów reklam w aktywnych kampaniach.

Nie polecam wyłączania pozostałych aktywnych kampanii, bo obniżysz ich efektywność a same w sobie potrafią wykręcać bardzo fajne wyniki, nawet jeśli nie wspominasz w nich o najnowszej promocji.

Krok 4: Ustal cel kampanii

Nie każda okazja musi prowadzić do bezpośrednich sprzedaży. Równie dobrze możesz zastosować taktykę pozyskiwania leadów do późniejszej “obróbki” albo po prostu postaw na kampanię wizerunkową, która będzie mieć pośredni wpływ na reklamy puszczane w przyszłości.

Miękkie marketingowo reklamy zazwyczaj zawierają pełen ciepła przekaz, w którym firma docenia trud i wysiłek wychowywania dzieci. Idealnie więc nada się tutaj cel Aktywność. Nie polecam Rozpoznawalności, bo mimo ogromnych i tanich zasięgów, nie zyskasz sensownej grupy odbiorców do remarketingu. 

Natomiast, jeżeli celujesz w konkretną sprzedaż konkretnych produktów to zawsze i wszędzie najlepszy będzie cel Sprzedaż.

Krok 5: Wybierz targetowanie

Jeszcze dosłownie rok czy dwa lata temu targetowanie rodziców było proste jak budowa cepa. Wystarczyło wybrać zainteresowanie ze słowem “Rodzice dzieci” w nazwie i voila! 

reklama facebook ads dzień matki

Niestety, ta opcja nie działa już zbyt dobrze, bo w dzisiejszych czasach mało kto chwali się potomstwem na Facebooku, zaznaczając dokładnie, kiedy doszło do narodzin. W związku z tym Meta musi zgadywać, czy ktoś jest rodzicem czy nie, “doklejając” do ludzi różne inne zainteresowania, np. związane z markami zabawek.

Zamiast więc skupiać się tylko na rodzicach dzieci, zastanów się, jakie zainteresowania mogą posiadać osoby w twojej grupie docelowej. 

reklama facebook ads dzień matki

Rodzice małych dzieci zapewne przeglądają strony z zabawkami odpowiednimi dla kilkulatków, więc celuj raczej w Lego Duplo niż np. w Fortnite’a. Natomiast mamy nastolatków mogą posiadać zainteresowania związane z młodzieżowymi markami odzieżowymi. Po wybraniu interesującego cię zainteresowania, kliknij w Propozycje, by szybko poszukać kilku innych.

Rzecz jasna, poza wyborem zainteresowań, zawęź kierowanie o płeć i wiek.

Aby skorzystać ze wszystkich przydatnych opcji koniecznie przełącz się na “Pierwotne grupy odbiorców”.

reklama facebook ads dzień matki

W przeciwnym razie może się tak zdarzyć, że twoją reklamę skierowaną do Mam zobaczy Tata albo pani Grażynka lat 65. Rzecz jasna nie ma w tym nic złego, jeżeli faktycznie sprzedajesz coś, co by do nich pasowało, ale lepiej mieć takie rzeczy pod kontrolą.

Krok 6: Stwórz “miękkie” reklamy

Potrzeba twardej sprzedaży nie oznacza, że twoje reklamy muszą być ciosane kilofem albo innym toporem. W mocno sprzedażowy przekaz postaraj się wpleść emocje zgodne z okazją, której dotyczy promocja.

Raczej nie polecam stosowania grafik AI w tym konkretnym przypadku, chyba, że faktycznie będziesz w stanie wygenerować coś… mało generycznego,  bezpośrednio odwołującego się do sprzedawanych przez ciebie produktów czy usług. 

Oczywiście idealnie, jeżeli wykorzystasz zdjęcia z dedykowanej sesji zdjęciowej, ale takie kreacje reklamowe niestety zarezerwowane są głównie dla dużych marek.

reklama facebook ads dzień matki

Dzień Matki to okazja znacznie bardziej “miękka”, niż np. Black Friday, dlatego postaraj się nie przesadzić z twardym przekazem reklamowym. Celuj w emocje, by budować rozpoznawalność marki, ale nie bój się też wpleść 1 czy 2 zdań zachęcających do skonwertowania.

Rób skutecznie kampanie promocyjne

Jeżeli ciekawi cię moje podejście do marketingu i sprzedaży z różnych okazji, np. Black Friday czy XMAS, to koniecznie sprawdź mój e-book “Akcje promocyjne. Jak robić je DOBRZE?”.

Jest dedykowany głównie marketerom i właścicielom firm, ale jeżeli robisz reklamy, to przyda ci się równie mocno. Znajdziesz w nim m.in. 12 prostych kroków do zyskownych akcji promo oraz dokładny opis wszystkich typów akcji promocyjnych. Na końcu znajdziesz też przewodnik po kampaniach Facebook i Google Ads oraz poczytasz o najciekawszych akcjach promocyjnych.

4.8/5 - (12 votes)

Sprawdź swoją wiedzę w teście Facebook Ads!

Test poziomujący składa się z 3 etapów. Każdy zawiera 5 pytań na danym poziomie. Na końcu testu zostaniesz przekierowany/a do spersonalizowanej platformy edukacyjnej :).

Trwa wczytywanie
Spis treści
Darmowa Szkoła Reklamy

W 100% darmowa, 7-dniowa Szkoła Reklamy poprowadzi Cię krok po kroku od tworzenia konta firmowego aż do tworzenia reklam!

Powiązane artykuły

Ogarnij Facebook Ads od A do Z:

Artykuły

darmowe i płatne, znajdujące się w Ads Hubie.

Kurs wideo

ponad 8h uporządkowanej, aktualnej wiedzy o Meta Ads.

Podręcznik do reklam

ponad 600 stron zaawansowanej, praktycznej i aktualnej wiedzy o Meta Ads.

Kurs skalowania reklam

1,5h szkolenia o zaawansowanych taktykach skalowania Meta Ads.

Możesz także wejść nieco wolniej w naukę, dołączając do darmowej 7-Dniowej Szkoły Reklamy.