Zapraszam Cię do przeczytania czwartego odcinka socialowego Q&A! Jak zawsze odpowiadam na najciekawsze pytania na temat Facebooka i jego systemu reklamowego.
Pytania zebrałam z facebookowych grup Social media, Tygrysy Socialu oraz Facebook Ad Buyers.
Subskrybuj ten podcast:
Apple Podcasts | Google Podcasts | Spotify
Jak zacząć rozwijać mały profil na Instagramie? O której godzinie publikować i jak często?
Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.
Jakiś czas temu napisałam na ten temat całkiem rozbudowany tekst.
Kliknij tutaj, aby przeczytać, jak stworzyć profesjonalny profil na Instagramie.
W dużym skrócie – bądź szczery, twórz content dopasowany do twojej grupy odbiorców, repostuj zdjęcia obserwatorów i publikuj dobrej jakości zdjęcia.
W międzyczasie odwiedzaj profile swoich potencjalnych fanów i angażuj się w dyskusje z nimi. Takie prawdziwe, nie za pomocą bota.
Nie istnieje i nie będzie istnieć idealny czas i idealna liczba postów, zarówno na fanpage’u jak i na profilu na Instagramie. Wszystko co robisz musi być dopasowane do twojej persony.
Jak sprawdzić liczbę kliknięć w link w wielu różnych źródłach, np. wykop, fora, reklamy na Facebooku?
Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.
W taki sam sposób, w jaki śledzisz kliknięcia w posty na Facebooku, czyli dzięki znacznikom UTM. Dodasz je do każdego adresu URL za pomocą tego prostego generatora.
Następnie skorzystaj ze skracacza linków. Z powodu śmierci mojego ulubionego (goo.gl) polecam ci alternatywę od Google – Google Firebase. Wymaga poświęcenia nieco czasu na początku, ale później tworzenie skróconych linków to bułka z masłem :). Możesz też korzystać z bit.ly, ale licz się z tym, że nie lubi się on z Google Analytics, więc możesz zobaczyć duże różnice w analityce kliknięć obu narzędzi.
Jak odpowiedzieć hejterowi, który rozprzestrzenia negatywne informacje o firmie?
Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.
Kulturalnie i miło wyjaśnij wszystkie wątpliwości przytoczone w komentarzu. Jeżeli komentarz jest agresywny, zawiera nieprawdziwe tezy lub zwyczajnie obraża firmę, to każdy, kto przeczyta twoją odpowiedź zgodzi się z twoją argumentacją, a nie atakującego.
Jeśli natomiast nie jest to prawdziwy hejt, a konstruktywna krytyka to cóż – jedyne co możesz zrobić, to wyjaśnić sprawę i ewentualnie przeprosić za niedogodności.
W skrajnych przypadkach możesz zdecydować się na ukrycie komentarza, o ile jest opublikowany na twoim fanpage’u/grupie a nie w obcym medium.
Jak umożliwić (lub zabronić) fanom wrzucanie gifów i obrazków w komentarzach fanpage’a?
Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.
Wystarczy, że wejdziesz w Ustawienia fanpage i klikniesz w zakładkę Ogólne. Następnie w sekcji “Posty gości” zaznacz “Zezwalaj na publikację w formie zdjęć i filmów”.
Jaka jest różnica pomiędzy budżetem całkowitym 100 zł przez 5 dni a budżetem dziennym 10 zł przez 50 dni?
Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.
Różnic jest tyle, ile w stosunku do reklamy która trwa krótko a która trwa długo.
Czyli: więcej czasu to lepsza optymalizacja = mniejszy koszt/konwersję a więc potencjalnie więcej konwersji.
To także zupełnie inna dystrybucja treści – grupa nie powinna się tak szybko wysycić bo wolniej będzie nabierać częstotliwości. Oczywiście mowa o 1 kampanii a nie wielu w ramach budżetu.
Jak najefektywniej reklamować płatnie profil na Instagramie?
Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.
Najlepiej działa promowanie z poziomu Instagrama wg automatycznego targetowania.
Po wybraniu go Instagram tworzy automatyczną grupę podobnych odbiorców do obserwujących twój profil. Jest ona niestety tylko dostępna w ten sposób – nie możesz jej wykorzystać do innych kampanii, tworzonych ręcznie w Menedżerze Reklam.
Jako konwersję wybierz przejście na profil.
Możesz również eksperymentować z targetowaniem poprzez standardową reklamę w Menedżerze Reklam, z celem Ruch. Pamiętaj jednak, że niestety oznacza to wyświetlenie się twojego profilu w wyszukiwarce, a nie aplikacji Instagrama.
Dlaczego post nr 1 ma niższy zasięg pomimo większej liczby komentarzy i udostępnień, niż post nr 2?
Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.
Na zasięg postu ma wpływ bardzo wiele czynników, nie tylko komentarze, reakcje i udostępnienia. Oczywiście, są one ważne, ale równie istotne są warunki obecne podczas publikacji.
Mowa tutaj m.in o: godzinie, dniu, świętach lub ich braku (Boże Narodzenie, Wielkanoc itp.), pogodzie (ładna pogoda = mniej przeglądających Facebooka), aktualnym nastawieniu algorytmu do twoich treści (jeśli ostatnio twoje posty zbierały mnóstwo reakcji, to istnieje szansa, że i tym razem Facebook będzie łaskawy) itd. Na większość z nich nie mamy żadnego wpływu.
Jakie książki o tworzeniu reklam na Facebooku warto przeczytać?
Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.
Moim zdaniem żadne. Social media zmieniają się tak szybko, że żadna publikacja papierowa nie nadążyłaby z aktualizacją.
Najlepszym sposobem na naukę reklam jest przede wszystkim prosty tutorial na YouTube lub poradnik na specjalistycznym blogu. Następnie musisz poświęcić sporo czasu na poznanie swojej grupy odbiorców.
Możesz też sprawdzić mój podręcznik do reklam – jest w formie ebooka, więc mogę go na bieżąco aktualizować.
Bądź gotowy na przepalenie części budżetu – bez tego nie będziesz w stanie przetestować, które reklamy i targetowanie działa najlepiej.
W jaki sposób za pomocą reklamy zachęcić odbiorców do polubienia fanpage’a?
Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.
Podobnie jak w przypadku każdej innej treści skierowanej do odbiorców – poznaj swoją idealną personę. W jakim jest wieku, płci, jakie ma zainteresowania? Które produkty uważa za warte zakupu, a które nie? Następnie dotrzyj do osób, które potencjalnie są zainteresowane twoją firmą.
Najprostszym sposobem aby tego dokonać jest stworzenie grupy niestandardowych osób z klientów, którzy dokonali zakupu w twoim sklepie, byli aktywni na fanpage’u lub/i Instagramie.
W drugiej kolejności stwórz grupę podobnych odbiorców do w/w ludzi. Eksperymentuj również z zainteresowaniami.
Pamiętaj o copy, które musi być krótkie, ale jednocześnie zachęcać do kliknięcia “Lubię to”.
Jak dotrzeć do setek influencerów poprzez reklamę na Facebooku?
Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.
Moim zdaniem nie powinieneś w ogóle iść tą drogą.
Influencerzy na ogół stają się nimi, gdyż po pierwsze mają charyzmę, a po drugie pewien pierwiastek narcyzmu.
Masowa reklama, bez żadnej personalizacji w najlepszym przypadku w ogóle nie zostanie zauważona. W najgorszym – wyszydzona na fanpage’u lub Instagramie influencera.
Poświęć kilka godzin lub nawet dni na wiadomość mailową bądź social mediową, która pasuje treścią do konkretnego Influencera.
Nie pisz do setek osób, bo przecież tylko nieliczni dysponują odbiorcami, którzy pasują do twojego targetu.
Znajdź więc influencerów idealnych i połechtaj ich ego. Opisz, dlaczego chcesz, aby to właśnie oni promowali twój produkt oraz co będą z tego mieli. Sytuacja musi być “win win”.
Nikt nie wypromuje twojej marki za barter (to już nie te czasy) bądź za dobre słowo.
Jak dotrzeć reklamą do osób, które chcą kupić drogie posiadłości?
Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.
Osoby dobrze sytuowane w dużej mierze nie znalazły się w takiej sytuacji bez powodu. Posiadają majątek pozwalający na zakup drogiego mieszkania, czy domu dlatego, że uważanie dysponują budżetem domowym.
Musisz więc do nich docierać stopniowo i powoli. Nie licz, że jedna reklam nakłoni ich do kupna rezydencji za setki tysięcy dolarów.
Przede wszystkim zbuduj zaufanie wokół inwestycji. Zainwestuj w treści content marketingowe, opisuj wizualnie najważniejsze cechy apartamentu lub domu.
Dowiedz się, jak powinna wyglądać wymarzona okolica dla osób, które mogą zdecydować się na zakup. Czy powinna być spokojna i odizolowana od gapiów, czy wręcz przeciwnie – w środku ruchliwego miasta?
Buduj lejek sprzedażowy, przeprowadzając odbiorcę od początku (artykułów) do końca (reklama stricte nastawiona na sprzedaż).
Moja reklama z celem Sprzedaż ma bardzo wysoki koszt na 1000 odbiorców. Dlaczego?
Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.
Istnieje tylko jeden cel reklamowy w Meta Ads, gdzie powinieneś zwracać uwagę na CPM (koszt dotarcia do 1000 osób). Jest nim Zasięg.
W przypadku reklam sprzedażowym kluczowymi wskaźnikami, które musisz brać pod uwagę to koszt/konwersję oraz ROAS.
Nie przejmuj się więc wysokim CPM – wręcz nie powinien być zbyt niski, bo może to oznaczać, że Facebook “idzie na łatwiznę”. Często może się okazać, że CPM i koszt kliknięcia jest wysoki, ale za to odbiorca na tyle zainteresowany zakupem, że dokona go dużo szybciej, niż ten “tańszy”.
Nie znalazłeś odpowiedzi na trapiące cię pytanie? Sprawdź poprzednie odcinki mojego Q&A:
- 1# Facebookowe Q&A
- #2 Facebookowe Q&A – jak targetować fanów konkurencji?
- #3 Facebookowe Q&A – prywatne hashtagi, małe budżety i idealne umiejscowienia
- #4 Facebookowe Q&A – dlaczego FB nie wydaje budżetu, darmowe reklamy?
- #6 Facebookowe Q&A – jak wypromować lokalną usługę i czy warto targetować mężczyzn?
- #7 Facebookowe Q&A – dlaczego spada zasięg na fanpage’u?
- #8 Facebookowe Q&A – Jak wypromować sklep bez dużego budżetu?
- #9 Facebookowe Q&A – jak kierować reklamy na członków grupy?
- #10 Facebookowe Q&A – jak ustalić wielkość budżetu reklamowego?
- #11 Facebookowe Q&A – jak obniżyć koszt reklam?
Lub przeczytaj moje poradniki o Facebook Ads:
- Jak skontaktować się z pomocą Facebooka? Email, telefon? Czego się spodziewać po rozmowie?
- Audience Network – czy jest sens kierować tam reklamy Facebook Ads?
- 12 pomysłów na bardzo dokładne targetowanie w Facebook i Google Ads
- Dlaczego Facebook liczy konwersje inaczej niż Google Analytics?
- 12 błędów, które popełniasz tworząc reklamy Facebook Ads
- Jak zoptymalizować reklamy Facebook Ads? Kompleksowy poradnik
- Jak z głową zdobyć fanów na Facebooku? 6 płatnych sposobów
- Zdarzenia i konwersje niestandardowe w Facebook Ads – Poradnik
- Jak analizować reklamy na Facebooku i mierzyć ich skuteczność? Poradnik krok po kroku
I poradniki dotyczące Instagrama:
- Profesjonalne konto na Instagramie – 17 praktycznych porad
- Jak zdobyć followersów na Instagramie? Jak się wypromować? Poradnik reklamowy
Możesz również napisać do mnie maila na adres natalia@charzynska.pl, w temacie wiadomości wpisując „pytanie do Q&A” 🙂