fbpx

#8 Facebookowe Q&A – Jak wypromować sklep bez dużego budżetu?

11 lipca 2019

Czas czytania: 7 min.

Zapraszam Cię do przeczytania ósmego odcinka socialowego Q&A! Jak zawsze odpowiadam na najciekawsze pytania na temat Facebooka i jego systemu reklamowego.

Pytania zebrałam z facebookowych grup Tygrysy Socialu i Facebook Ad Buyers.

 

 

Jak skonfigurować zdarzenia typu Zakup poprzez pixel Facebooka?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Do wyboru masz dwie ścieżki: łatwiejsza i dużo trudniejsza.

Pierwsza z nich to instalacja specjalnej wtyczki odpowiedniej do typu strony, którą prowadzisz. W większości przypadków wystarczy pobranie odpowiedniego pliku z Menedżera Reklam FB, w momencie konfiguracji nowego piksela. Następnie musisz skonfigurować wtyczkę na stronie, co nie powinno zająć więcej niż 5 minut.

Jeżeli twój system CRM nie znajduje się na liście wtyczek do pobrania to niestety musisz posiłkować się płatnymi rozwiązaniami.

 

Drugi sposób opiera się na ręcznym wklejaniu poszczególnych zdarzeń standardowych, takich jak Dodanie do koszyka, Rejestracja, Wyświetlenie produktu, Zakup itd. Jeśli nie zależy ci na zczytywaniu wartości zamówienia i nazw produktów, to potrzebujesz jedynie wgranego kodu Tag Managera, by samodzielnie skonfigurować konwersje.

Niestety, w przypadku sklepów online, zabawa z wartościami w koszyku, po zakupie itp. nie należy do łatwych i najprawdopodobniej będzie wymagać interwencji programisty.
Co sporo kosztuje, jak zapewne się domyślasz.

 

 

Jak skutecznie promować stronę WWW? Jakich typów kreacji użyć?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Narzędzie jest zupełnie bez znaczenia, jeśli przekaz nie jest przemyślany.

Nieważne, czy to będzie karuzela, czy materiał błyskawiczny, czy grafika lub wideo.

Najpierw zastanów się, jaki przekaz i do kogo chcesz skierować. Dopiero potem dobierz format reklamy.

Skup się przede wszystkim na tematyce promowanej strony i grupie wymarzonych odbiorców (persona). Bez tych podstawowych danych równie dobrze możesz zadać pytanie „chcę dojechać do pracy – jaki środek transportu polecacie?” 🙂

 

 

W jaki sposób reklamować sklep z winami naturalnymi w Paryżu?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Autorka tego pytania w poście podała dość dokładne informacje o tym, do kogo chce skierować ofertę oraz czym charakteryzuje się okolica sklepu. Dobry research ma ogromne znaczenie w przypadku jakichkolwiek działań marketingowych.

Popełniła jednak jeden poważny błąd – swoich konkluzji nie użyła w reklamie…
Pamiętaj – twoja wiedza o kliencie i otoczeniu jest kluczowa nie z powodu twojej ciekawości, a dlatego że wymiernie przekłada się na późniejszą efektywność reklam.

Nie bój się więc odnosić w copy bezpośrednio do tego, co uważasz za ważne dla twoich odbiorców.

 

W następnej kolejność ustal cel reklamy. Inaczej wyglądać będzie kreacja mająca na celu nakłonienie odbiorców do wzięcia udziału w degustacji w porównaniu do reklamy, która ma jedynie przybliżyć sklep i wzmocnić rozpoznawalność marki.

Również cel reklamowy w obu przypadkach będzie inny. Wydarzenia warto promować celem…Wydarzenia, natomiast budowanie marki rozpocznij od celu Zasięg lub Aktywność.

 

 

Jak reklamować produkty mało wizualnie atrakcyjne, jak np. taśmy malarskie, pakowe?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Przede wszystkim musisz zadać sobie jedno pytanie: czy warto promować posty opublikowane na twoim fanpage’u czy lepiej jeśli stworzysz unikalną kreację, dostępną tylko dla osób, które zobaczą promowany post?

W tym pierwszym przypadku zastanów się, czy twój przekaz jest ciekawy dla potencjalnych odbiorców. Postaw się na miejscu pana Janka, który zajmuje się remontami. Co go bawi? Co denerwuje? Co zadziwi? Jeśli na twoim fanpage’u nie ma takich treści, a jedynie suche informacje, to spróbuj stworzyć taką właśnie kreację.

W przypadku taśm malarskich możesz pokazać efekt po jej zastosowaniu vs efekt bez jej zastosowania. Z pewnością ten drugi nie tylko będzie wątpliwy wizualnie, ale i dość zabawny 🙂

Jeśli chodzi o taśmy pakowe to posłuż się swoją kreatywnością. Możliwe, że da się użyć ich jako ciekawy sposób na “upiększenie” pudła z towarem? Zamiast owijać bez ładu składu pokuś się o ciekawy wzór, mikro rysunek itp.

 

Kiedy już stworzysz coś ciekawego, zabawnego lub zaskakującego, pomyśl o tym, w jakim wieku są osoby, które kupują tego typu rzeczy.

 

Następnie jakie mogą być ich potrzeby. W przypadku budowlańca pewnie są to innego typu akcesoria, takie jak cement, profesjonalne farby czy wałki. Poszukaj tego typu produktów w Zainteresowaniach i następnie kliknij w Propozycje, aby znaleźć ich jeszcze więcej!

Jako cel reklamy wybierz kliknięcie w link, przekierowujący do oferty lub cel Wiadomość, jeśli twoi klienci wolą sobie z tobą najpierw porozmawiać.

 

 

Czy do jednej grupy docelowej lepiej puścić kilka kreacji w jednej grupie reklam czy każdą w osobnej?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Im więcej grup reklam, tym wyższy potrzebujesz mieć budżet, by test wyszedł wiarygodnie. O wiele wygodniej więc umieścić kilka kreacji w jednej grupie reklam. W ten sposób Facebook sam będzie rotować reklamy, by wybrać najskuteczniejszą dla danego odbiorcy.

Jedynym wyjątkiem jest tutaj sytuacja, gdy koniecznie chcesz, by reklama danego produktu wyświetliła się odbiorcy. W tym przypadku lepiej skorzystać z osobnych grup reklam.

 

 

Dlaczego parametr View Content ma więcej niż 1000 zdarzeń a grupa odbiorców dalej jest zbyt mała?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Przede wszystkim musisz zrozumieć, czym jest parametr View Content, czyli Wyświetlenie zawartości witryny. Facebook odpala go wtedy, gdy odbiorca wejdzie na stronę, na której się on znajduje. W przypadku sklepu internetowego mogą być to wszystkie karty produktów, z wyłączeniem strony głównej lub podstron w rodzaju Kontakt.

W e-commerce standardem jest, że klient wykonuje od kilku do nawet kilkudziesięciu wyświetleń produktów. Nie ma więc w tym nic dziwnego, jeśli grupa odbiorców według Facebooka liczy poniżej wymaganego 1000, podczas gdy View Content wynosi powyżej tej liczby.

Nie warto spieszyć się z używaniem grup niestandardowych czy podobnych odbiorców. Lepiej poczekać na zebranie minimum 1000 potencjalnych klientów, gdyż wtedy Facebook szybciej i lepiej nauczy się, kto najchętniej kupuje produkty czy usługi podobne do tych, które my oferujemy.

 

 

W jaki sposób ustawić skuteczną reklamę na Facebooku? Czy ustawienie podobnej na IG ma sens?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Przede wszystkim Facebook to narzędzie.

Twoje pytanie brzmi w rodzaju: jak wybrać odpowiedni długopis, kiedy jeszcze nie umiesz w ogóle pisać.

Po pierwsze poznaj podstawy marketingu. Dowiedz się, czym jest persona, jak ją ustalić. Następnie zastanów się, co możesz zaoferować wymarzonemu klientowi. W kolejnym etapie pomyśl, jak wyróżnić się na rynku – może musisz dodać jakiś bonus albo wystarczy że pokażesz, że traktujesz klientki lepiej niż konkurencja?

I dopiero jak zrobisz to wszystko, to zrób podstawowy kurs reklamy na FB. Osobiście polecam kurs Artura Jabłońskiego oraz ebook Social Tigers 🙂

Pamiętaj, że zawsze warto poznać klienta. I zawsze warto znać podstawy. Potem sto razy łatwiej przekazać specjaliście o co chodzi. W ten sposób nie wydasz tysięcy złotych na badania fokusowe lub przepalanie budżetu, by dowiedzieć się “na gorąco”, którzy odbiorcy najlepiej reagują na reklamy.

 

 

Czy posiadając mikro budżet można wypromować sklep z odzieżą?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Moim zdaniem jak najbardziej tak.

Za 200 zł miesięcznie możesz zrobić świetną reklamę remarketingową.
Niestety, jak sama nazwa wskazuje najpierw musisz mieć odbiorców, których możesz remarketować.

Oznacza to, że musisz mocno działać organicznie na fanpage’u, by budować rozpoznawalność marki.

Niezłym pomysłem byłoby też przeznaczenie części budżetu na kierowanie reklam do osób “cold”, czyli takich, które nie znają twojego sklepu.

W tym przypadku musisz się liczyć z bardzo długim zwrotem z inwestycji w promocję, gdyż kwota promocji będzie w ujęciu miesięcznym a nawet półrocznym bardzo niska.

W przypadku osób mocno zainteresowanych twoimi produktami koszt zakupu może wynieść nawet 3-5 złotych. Posiadając więc budżet wynoszący 200 zł możesz liczyć na kilkadziesiąt zakupów z reklam miesięcznie.

Pamiętaj, że powyższe dane dotyczą tylko przypadku, gdy posiadasz już ruch na stronie. Jeśli dopiero zaczynasz, niestety musisz najpierw “nagonić” ludzi, by odwiedzili sklep i dopiero ich remarketować.

 

 

Czy można przeprowadzić skuteczną akcję promocyjną bez dużego budżetu? Jak wywołać bezpłatny szum wokół marki?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Niewielkie budżety reklamowe nie muszą od razu oznaczać pewnej porażki marketingowej. Jednym ze świetnych (i trudnych sposobów) na wywołanie dużego zainteresowania odbiorców i mediów jest marketing szeptany.

Jakiś czas temu napisałam bardzo obszerny poradnik, jak za pomocą marketingu szeptanego wywołać ogromny szum wokół firmy.

Kliknij poniżej, aby przeczytać jedną lub obie części:
Wielki Poradnik marketingu szeptanego cz I. Jak stworzyć viral?
Wielki Poradnik marketingu szeptanego cz. II. 5 ważnych składników

 

 

Jak wiele wyświetleń musi zdobyć reklama aby ocenić czy dobrze funkcjonuje?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

W pierwszej kolejności zwróć uwagę, czym są wyświetlenia i zasięg reklamy. W tym pierwszym przypadku jest to łączna liczba wyświetleń, więc może obejmować znacznie większą liczbę, niż unikalny zasięg. Jednej osobie w przypadku np. remarketingu reklama może wyświetlić się nawet 25-30 razy!

W drugiej kolejności musisz zrozumieć, czym są cele reklamowe Facebooka. Wybierając cel Zasięg mówisz Facebookowi, że chcesz by był jak największy. Celując w konwersje zmieniasz również sposób doboru grupy odbiorców na osoby, które są bardziej skłonnej do jej wykonania.

Może się więc okazać, że za 20 zł kampania z celem Zasięg pokaże 4000 zasięgu, podczas gdy kampania z celem Konwersje tylko 1000 zasięgu.

Z tego właśnie powodu moim zdaniem nie warto patrzeć na te dane, kiedy oceniamy, czy reklama funkcjonuje zgodnie z naszymi oczekiwaniami.

 

O wiele lepszymi parametrami są ROAS, CTR oraz przejścia do checkoutu.

 

Kiedy na nie patrzeć? Z mojego doświadczenia wynika, że wtedy gdy na jedną reklamę (nie zestaw reklam!) wydasz minimum 20-30 złotych. Jeśli reklama nie przynosi żadnych konwersji, to wyłącz ją i zastąp nową kreacją.

Oczywiście ten sposób sprawdza się w moim przypadku – gdy marża na produkcie jest relatywnie niewielka i cena produktu również wynosi w większości przypadków poniżej 300 zł.

Jeżeli sprzedajesz domy, samochody, nieruchomości lub inne luksusowe przedmioty, to możesz czekać nawet do wydatku rzędu 200-300 zł na daną reklamę. To, jak długo musisz się wstrzymać z oceną zależy więc od czystego zysku, jaki uzyskasz z zakupu.

 

 

 


Nie znalazłeś odpowiedzi na trapiące cię pytanie? Sprawdź poprzednie odcinki mojego Q&A:

 

Lub przeczytaj moje poradniki o Facebook Ads:

 

I poradnik dotyczący Instagrama:

 

Możesz również napisać do mnie maila na adres [email protected], w temacie wiadomości wpisując „pytanie do Q&A” 🙂


 

 

Ocena artykułu:
[Głosów:6    Średnia:5/5]



Dodaj komentarz



me

O mnie

Cześć, jestem Natalia!

Od blisko 4 lat prowadzę kampanie w Facebook Ads i Google Ads. Codziennie znajdziesz mnie na grupie Tygrysy Socialu, gdzie zupełnie za darmo dzielę się wiedzą z zakresu performance marketingu.

Zawodowo obecnie skupiam się na konsultacjach kont reklamowych Facebook Ads oraz robię reklamy dla branży e-commerce. Więcej informacji znajdziesz na stronie Współpraca :).

Możemy też współpracować dużo szerzej - napisz, czego potrzebujesz a na pewno razem stworzymy coś fajnego!

Pytania?

Skontaktuj się ze mną

Kontakt

Masz pytania, propozycje, prośby? :)

Pisz do mnie na mój adres email lub wypełnij formularz kontaktowy obok.

chrzn-logo-poziome-2019-black-mobile

Copyright 2018 charzynska.pl ©
All Rights Reserved