fbpx

Jak zdobyć fanów na Facebooku? Poznaj 6 płatnych sposobów

24 stycznia 2019

Czas czytania: 7 min.

Wielu początkujących i zaawansowanych marketerów chce lub musi zdobyć fanów swoich fanpage na Facebooku. Jak zrobić to tanio i skutecznie?

 

W dzisiejszych czasach dla większości firm płatne sposoby pozyskania fanów na Facebooku mają jeden główny cel – wizerunek. Według wielu większa liczba fanów, niż w przypadku konkurencji, dalej jest ważnym czynnikiem budowania świadomości marki.

Dopiero na drugim miejscu kładzie się nacisk na większą pulę osób, do których można skierować bezpłatnie treści. W jaki więc sposób „kupić” fanów z głową? Przed wami 6 sposobów, które stosuję i polecam.

 
Nie masz czasu na czytanie? Posłuchaj wersji audio!
Listen to „MWWA #2 Jak zdobyć fanów na Facebooku? 6 płatnych sposobów” on Spreaker.
Subskrybuj ten podcast:
Apple Podcasts | Google Podcasts | Spotify
 

 
 

1. Używaj niestandardowych grup odbiorców

 

Umiejętne targetowanie ma ogromne znaczenie w przypadku tworzenia dowolnej reklamy zarówno online, jak i offline.

W Facebook Ads możesz w szybki sposób stworzyć grupę odbiorców, którzy już wcześniej weszli w interakcję z twoją firmą, odwiedzając sklep online lub dowolny inny landing page.

Osoby z remarketingu o wiele łatwiej namówić do polubienia strony, gdyż już znają twoją firmę.

Są również dużo cenniejszym „nabytkiem” w przypadku tego typu reklamy, bo naprawdę mogą być zainteresowani śledzeniem fanpage’a.

 

Jakich odbiorców wybrać?

  • osoby odwiedzające konkretne podstrony
  • osoby, które odwiedziły konkretną stronę minimum X razy
  • osoby, które spędziły najwięcej czasu na naszej stronie (Facebook używa do tego celu wskaźnika procentowego)
  • osoby wchodzące w interakcje z twoim fanpage’em lub profilem na Instagramie

 

Poniżej znajdziesz krótki poradnik, jak odnaleźć opcję tworzenia niestandardowych grup odbiorców. Oczywiście najpierw musisz mieć zainstalowanego Pixela Facebooka na swojej stronie.

 

Jak stworzyć grupę niestandardowych odbiorców?

  1. Wejdź w Menedżer Reklam. Następnie kliknij w „Odbiorcy” w rozwijanym górnym menu.
  2. Zobaczysz listę utworzonych  wszystkich grup odbiorców – niestandardowych, zapisanych i podobnych.
  3. Kliknij w „Utwórz grupę odbiorców”.
  4. Następnie wybierz typ odbiorców, który cię interesuje.
  5. Po wybraniu grupy niestandardowych odbiorców pojawią się opcje, takie jak na poniższym zrzucie ekranu.

    Jak zdobyć fanów na Facebooku?
  6. Zdecyduj, z których odbiorców chcesz stworzyć grupę niestandardową, klikając w konkretną opcję. Masz do wyboru zarówno ręczny wybór osób spośród strony, które odwiedzili, jak i targetowanie według zdarzenia, np. zakupu czy rejestracji.
    Jak zdobyć fanów na Facebooku?
  7. Pamiętaj, że możesz zawężać grupę odbiorców, dodając kolejny warunek (np. częstotliwość odwiedzin) lub wykluczając wybrany typ osób.

 


 

2. Stwórz grupy podobnych odbiorców

 

Po stworzeniu niestandardowej grupy odbiorców Facebook zaleca stworzenie grupy do niej podobnej. To bardzo przydatna opcja, która znacznie rozszerza grupę osób potencjalnie zainteresowanych twoją reklamą.

Możesz wybrać bardziej lub mniej zawężoną grupę – osobiście nie polecam wykraczania poza próg 5%, który i tak zapewnia kilkaset tysięcy osób, do których możesz skierować reklamę.

Większa liczba osób w przypadku kierowania na fanów stwarza ryzyko, że osoby te będą zbyt oddalone pod kątem zainteresowań w stosunku do tematyki twojego fanpage’a.

 

W przypadku reklamy płatnej skierowanej na pozyskanie fanów kluczowe znaczenie ma twój wybór źródła, z którego tworzona jest grupa podobnych odbiorców.

 

 

Jakie źródła odbiorców wybrać?

Źródła zawierające dane o osobach, które szczególnie lubią twoją firmę (np. kupili produkt, zapisali się do newslettera, odwiedzają często twoją stronę) są w stanie wygenerować grupę lookalike, która ma większe szanse na sukces, niż grupa odbiorców, którzy ledwo znają twoją firmę.

Zwróć więc uwagę na np.:

  • grupy niestandardowych osób, które są bardzo aktywni na stronie
  • grupy niestandardowych osób, które skonwertowały na stronie
  • grupy niestandardowych osób, które są aktywne na fanpage
  • grupy niestandardowych osób, które są aktywne na Instagramie
  • grupy wartościowych odbiorców – kupujących często z reklam katalogowych
  • grupy osób, które lubią twój fanpage

 

Sprawdź, jak utworzyć grupę podobnych odbiorców na Facebooku:

 

Jak stworzyć grupę podobnych odbiorców?

  1. Wejdź w Menedżer Reklam. Następnie kliknij w „Odbiorcy” w rozwijanym górnym menu.
  2. Zobaczysz listę utworzonych  wszystkich grup odbiorców – niestandardowych, zapisanych i podobnych.
  3. Kliknij w „Utwórz grupę odbiorców”.
  4. Następnie wybierz typ odbiorców, który cię interesuje.
  5. Po wybraniu grupy niestandardowych odbiorców pojawią się opcje, takie jak na poniższym zrzucie ekranu.Jak zdobyć fanów na Facebooku?
  6. W pierwszej kolejności wybierz źródło grupy odbiorców, z której utworzysz grupę lookalike (podobnych odb.). Kliknij w puste pole. Pojawi się okno, gdzie możesz wybrać typ źródła – „Źródła oparte na wartościach” lub „Inne źródła”. Te pierwsze to utworzone przez ciebie katalogi produktów, twoje piksele i aplikacje. „Inne źródła” to natomiast grupy odbiorców niestandardowych oraz odbiorcy fanpage.
    Poniżej znajdziesz przykład tworzenia grupy opartej o kupujących z katalogu.Jak zdobyć fanów na Facebooku?
  7. Wybierz lokalizację, czyli kraj, z którego ma pochodzić grupa podobnych odbiorców.
  8. Na koniec wybierz wielkość grupy. Im mniejszy procent, tym grupa jest węższa i tym samym bardziej pasuje do wybranego źródła.

 


 

3.  Kieruj reklamy do znajomych fanów osób podobnych do fanów fanpage’a

 

Niestety funkcja targetowania według znajomych fanów jest już niedostępna 🙁 Zamiast tego Facebook daje możliwość utworzenia w szybki sposób grupy podobnych odbiorców  do fanów twojego fanpage’a.

 

Opcję tego typu znajdziesz, gdy utworzysz nową grupę reklam i zjedziesz do sekcji „Odbiorcy”.

Jak zdobyć fanów na Facebooku?

 

Następnie w pustym polu wpisz fanpage, z fanów którego chcesz utworzyć grupę podobnych odbiorców.

 


 

4. Kieruj reklamę na zainteresowania

 

Czym interesują się fani twojego fanpage’a? Dowiedz się tego dzięki Facebook Insights, a następnie znajdź odpowiednie zainteresowania podczas tworzenia reklamy.

 

Jak zdobyć fanów na Facebooku?

 

Jak zdobyć fanów na Facebooku?

 

Niestety, większość fanpage’y nie jest dostępna w tym polu wyboru, ale możesz posiłkować się opcją “Propozycje”, która działa całkiem nieźle. 

 

Jak zdobyć fanów na Facebooku?

 

 


 

5. Odpowiednio się przedstaw

 

Proste Call to Action może na nic się zdać, jeśli osoby, które chcesz zainteresować nigdy nie miały do czynienia z twoją firmą.

Reklama na pozyskanie fanów dopuszcza jedynie 125 znaków tekstu, więc musisz ciężej popracować nad odpowiednim copy.

Jeśli masz wyższy budżet i twoja firma kładzie większy nacisk na liczbę fanów (a szczególnie prezes ;)), to możesz przeprowadzić testy A/B, dzięki którym dowiesz się, który tekst reklamy działa najlepiej.

Z mojego doświadczenia wynika, że lepsze jest copy, w którym przedstawisz jasną i atrakcyjną korzyść lub odwołasz się do tego, że już się poznaliście (np. w przypadku marki modowej “Poznaj naszą najnowszą kolekcję Boho”), niż napiszesz przekaz w rodzaju “Polub nas i bądź na bieżąco”.

Pamiętaj również o odpowiedniej grafice, spójnej z tekstem reklamy.

Poniżej znajdziesz przykład, który dobitnie pokazał mi działanie powyższego sposobu “w akcji”:

 

Jak zdobyć fanów na Facebooku?

 

Chcesz osiągnąć takie wyniki? Chętnie pomogę Ci w ramach usługi mentoringu! Dowiedz się o mnie więcej, klikając TUTAJ . 🙂

 

 


 

6. Promuj angażujące posty

 

Ciekawy content, który zdobył sporo lajków organicznie może przynieść ci sporą liczbę nowych fanów.

Stwórz reklamę z celem Aktywność i kieruj ją w podobny sposób, jak w przypadku poprzednich punktów – na zainteresowania, znajomych fanów albo na osoby szczególnie zainteresowane twoim sklepem online.

Możesz  również zaplanować długotrwałe działania tego typu – odczekaj kilka godzin lub kilka dni od publikacji ciekawego contentu i promuj go do czasu uruchomienia kolejnej promocji najnowszego posta cieszącego się sporym zainteresowaniem.

Nie promuj postów, które nie cieszą się zainteresowaniem – istnieje szansa, że w takim wypadku pozyskasz fanów, ale o wiele większym kosztem, niż byś chciał.

 

Jak zdobyć fanów na Facebooku?

 


 

PODSUMOWANIE

 

Twórz wartościowe reklamy, aby pozyskać fanów, którzy w przyszłości staną się twoimi klientami. Nie kieruj reklamy na ślepo i do zbyt szerokiej grupy odbiorców.

Mądrze twórz niestandardowe i podobne grupy odbiorców. Polubienie twojego fanpage’a to nie cel podróży, a dopiero początek pozyskiwania potencjalnego klienta.

Zadbaj o niego podczas waszej dalszej znajomości – ciekawy, angażujący content, częste i szybkie odpowiadanie na pytania oraz prawdziwa dbałość o oczekiwania odbiorców – w ten sposób pozyskasz prawdziwych fanów, a nie tylko lubiących twój fanpage.

 

 


Chcesz dowiedzieć się więcej na temat Facebooka?

Przeczytaj moje poradniki:

 

I poradnik dotyczący Instagrama:

 


 

 



Bibliografia

Ten tekst powstał na podstawie blisko 20 źródeł, z których najważniejsze (i najciekawsze) to:

https://neilpatel.com/blog/instagram-marketing-tips/
https://www.socialmediaexaminer.com/13-instagram-marketing-tips-from-the-experts
https://blog.bufferapp.com/instagram-marketing-tips-studies
https://www.lyfemarketing.com/blog/instagram-marketing-tips
https://blog.wishpond.com/post/59612395517/52-tips-how-to-market-on-instagram
https://mention.com/blog/instagram-marketing-tips-for-business/
https://selfstartr.com/instagram-marketing-tips-ecommerce/





Ocena artykułu:
[Głosów:4    Średnia:5/5]



Dodaj komentarz



me

O mnie

Cześć, jestem Natalia!

Od blisko 4 lat prowadzę kampanie w Facebook Ads i Google Ads. Codziennie znajdziesz mnie na grupie Tygrysy Socialu, gdzie zupełnie za darmo dzielę się wiedzą z zakresu performance marketingu.

Zawodowo obecnie skupiam się na konsultacjach kont reklamowych Facebook Ads oraz robię reklamy dla branży e-commerce. Więcej informacji znajdziesz na stronie Współpraca :).

Możemy też współpracować dużo szerzej - napisz, czego potrzebujesz a na pewno razem stworzymy coś fajnego!

Copyright 2017 FRESHFACE ©  All Rights Reserved