fbpx

Jak z głową zdobyć fanów na Facebooku? 6 płatnych sposobów

24 stycznia 2019

Czas czytania: 3 min.

W dzisiejszych czasach dla większości firm płatne sposoby pozyskania fanów na Facebooku mają jeden główny cel – wizerunek. Według wielu większa liczba fanów, niż w przypadku konkurencji, dalej jest ważnym czynnikiem budowania świadomości marki.

Dopiero na drugim miejscu kładzie się nacisk na większą pulę osób, do których można skierować bezpłatnie treści. W jaki więc sposób „kupić” fanów z głową? Przed wami 6 sposobów, które stosuję i polecam.

 

1. Używaj niestandardowych grup odbiorców

Umiejętne targetowanie ma ogromne znaczenie w przypadku tworzenia dowolnej reklamy zarówno online, jak i offline.

W Facebook Ads możesz w szybki sposób stworzyć grupę odbiorców, którzy już wcześniej weszli w interakcję z twoją firmą, odwiedzając sklep online lub dowolny inny landing page.

Poniżej znajdziesz krótki poradnik, jak odnaleźć opcję tworzenia niestandardowych grup odbiorców. Oczywiście najpierw musisz mieć zainstalowanego Pixela Facebooka na swojej stronie.

 

Jakich odbiorców wybrać?

  • osoby odwiedzające konkretne podstrony
  • osoby, które odwiedziły konkretną stronę minimum X razy
  • osoby, które spędziły najwięcej czasu na naszej stronie (Facebook używa do tego celu wskaźnika procentowego)
  • osoby wchodzące w interakcje z twoim fanpage’em lub profilem na Instagramie

2. Stwórz grupy podobnych odbiorców

Po stworzeniu niestandardowej grupy odbiorców Facebook zaleca stworzenie grupy do niej podobnej. To bardzo przydatna opcja, która znacznie rozszerza grupę osób potencjalnie zainteresowanych twoją reklamą.

Możesz wybrać bardziej lub mniej zawężoną grupę – osobiście nie polecam wykraczania poza próg 5%, który i tak zapewnia kilkaset tysięcy osób, do których możesz skierować reklamę.

Większa liczba osób w przypadku kierowania na fanów stwarza ryzyko, że osoby te będą zbyt oddalone pod kątem zainteresowań w stosunku do tematyki twojego fanpage’a.

Sprawdź, jak utworzyć grupę podobnych odbiorców na Facebooku:


3.  Kieruj reklamy do znajomych fanów na Facebooku

Twoi potencjalni odbiorcy chętniej klikną “Lubię to” jeśli zobaczą, że ich znajomy już lubi twój fanpage. Istnieje też szansa, że interesują się podobnymi rzeczami, a więc i tematyką twojej strony na Facebooku.

Poniżej znajdziesz krótki poradnik jak odnaleźć tę opcję.


4. Kieruj reklamę na zainteresowania

Czym interesują się fani twojego fanpage’a? Dowiedz się tego dzięki Facebook Insights, a następnie znajdź odpowiednie zainteresowania podczas tworzenia reklamy.

Niestety, większość fanpage’y nie jest dostępna w tym polu wyboru, ale możesz posiłkować się opcją “Propozycje”, która działa całkiem nieźle. Poniżej krótki poradnik:


5. Odpowiednio się przedstaw

Proste Call to Action może na nic się zdać, jeśli osoby, które chcesz zainteresować nigdy nie miały do czynienia z twoją firmą. Reklama na pozyskanie fanów dopuszcza jedynie 125 znaków tekstu, więc musisz ciężej popracować nad odpowiednim copy.

Jeśli masz wyższy budżet i twoja firma kładzie większy nacisk na liczbę fanów (a szczególnie prezes ;)), to możesz przeprowadzić testy A/B, dzięki którym dowiesz się, który tekst reklamy działa najlepiej.

Z mojego doświadczenia wynika, że lepsze jest copy, w którym przedstawisz jasną i atrakcyjną korzyść (np. w przypadku marki modowej “Poznaj naszą najnowszą kolekcję Boho”), niż napiszesz przekaz w rodzaju “Polub nas i bądź na bieżąco”.

Pamiętaj również o odpowiedniej grafice, spójnej z tekstem reklamy.

Poniżej znajdziesz przykład, który dobitnie pokazał mi działanie powyższego sposobu “w akcji”:


6. Promuj angażujące posty

Ciekawy content, który zdobył sporo lajków organicznie może przynieść ci sporą liczbę nowych fanów. Stwórz reklamę z celem Aktywność i kieruj ją w podobny sposób, jak w przypadku poprzednich punktów – na zainteresowania, znajomych fanów albo na osoby szczególnie zainteresowane twoim sklepem online.

Możesz  również zaplanować długotrwałe działania tego typu – odczekaj kilka godzin lub kilka dni od publikacji ciekawego contentu i promuj go do czasu uruchomienia kolejnej promocji najnowszego posta cieszącego się sporym zainteresowaniem.

Nie promuj postów, które nie cieszą się zainteresowaniem – istnieje szansa, że w takim wypadku pozyskasz fanów, ale o wiele większym kosztem, niż byś chciał.

 

reklama na fanów facebook - optymalizacja


Podsumowanie

Twórz wartościowe reklamy, aby pozyskać fanów, którzy w przyszłości staną się twoimi klientami. Nie kieruj reklamy na ślepo i do zbyt szerokiej grupy odbiorców.

Mądrze twórz niestandardowe i podobne grupy odbiorców. Polubienie twojego fanpage’a to nie cel podróży, a dopiero początek pozyskiwania potencjalnego klienta.

Zadbaj o niego podczas waszej dalszej znajomości – ciekawy, angażujący content, częste i szybkie odpowiadanie na pytania oraz prawdziwa dbałość o oczekiwania odbiorców – w ten sposób pozyskasz prawdziwych fanów, a nie tylko lubiących twój fanpage.



Bibliografia

Ten tekst powstał na podstawie blisko 20 źródeł, z których najważniejsze (i najciekawsze) to:

https://neilpatel.com/blog/instagram-marketing-tips/
https://www.socialmediaexaminer.com/13-instagram-marketing-tips-from-the-experts
https://blog.bufferapp.com/instagram-marketing-tips-studies
https://www.lyfemarketing.com/blog/instagram-marketing-tips
https://blog.wishpond.com/post/59612395517/52-tips-how-to-market-on-instagram
https://mention.com/blog/instagram-marketing-tips-for-business/
https://selfstartr.com/instagram-marketing-tips-ecommerce/





Ocena artykułu:
[Głosów:0    Średnia:0/5]



Dodaj komentarz



me

O mnie

Cześć, jestem Natalia!

Od kilku lat zajmuję się szeroko rozumianym marketingiem. Chętnie poprowadzę dla Ciebie reklamy na Facebooku - specjalizuję się w branży e-commerce :).

Możemy też współpracować dużo szerzej - napisz, czego potrzebujesz a na pewno razem stworzymy coś fajnego!

Copyright 2017 FRESHFACE ©  All Rights Reserved