fbpx

#6 Facebookowe Q&A – jak wypromować lokalną usługę i czy warto targetować mężczyzn?

23 maja 2019

Czas czytania: 6 min.

Zapraszam Cię do przeczytania szóstego odcinka socialowego Q&A! Jak zawsze odpowiadam na najciekawsze pytania na temat Facebooka i jego systemu reklamowego.

Pytania zebrałam z facebookowej grupy Tygrysy Socialu.

 

 

Jak duża powinna być baza mailowa, jako baza grupy podobnych odbiorców?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Minimalna ilość, która da ci wystarczającą liczbę danych to 1000. Pamiętaj jednak, że te adresy muszą być dobrej jakości. Kupowanie baz mailowych z pewnością zagwarantuje ci niski koszt/maila, ale za to bardzo niewielką szansę na to, że znajdują się w niej osoby zainteresowane tym, co oferujesz.
Dobra baza to taka, która zawiera maile twoich klientów, osób zapisanych do newslettera i innych, którzy zgodzili się na treści marketingowe.

Może mieć więc zarówno 1000 osób, jak i milion.

 

 

Dlaczego moje wideo reklamowe puszczone w Facebook Ads nie sprzedaje?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Powodów może być tak naprawdę nieskończona ilość, więc skupmy się na tych najważniejszych i najczęstszych.

Po pierwsze – czy tworząc reklamę wszedłeś w rolę swojego klienta? Jeśli nie, to w przekazie prawdopodobnie nie zawarłeś odpowiedzi na pytanie “dlaczego mam chcieć to kupić?”.

Z tego wynika drugi punkt analizy – czy twoje wideo opisuje rozwiązanie problemu osoby, do której go kierujesz?

I wreszcie po trzecie – czy wideo zawiera CTA, czyli wezwanie do działania? Tworząc reklamę płatną w formie wideo masz możliwość zamieszczenia pod filmem buttona z linkiem.

 

 

Jak długie powinny być live’y na Facebooku?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Podobnie jak w przypadku reklam, postów organicznych i każdego innego działania skierowanego do innych ludzi – musisz dopasować swój przekaz do odbiorcy. Jedni mogą lubić krótkie i treściwe filmy, inni 1,5-godzinne wideo z mnóstwem dygresji, rozmowy z widzami i wartościowych porad.

W jaki więc sposób możesz się dowiedzieć, jaka długość będzie odpowiednia? Masz do wyboru dwa sposoby, które możesz stosować jednocześnie: testuj oraz zapytaj wprost.

W tym drugim przypadku zadaj pytanie, jak długi live (i np. na jaki temat) twoi odbiorcy chcieliby obejrzeć. Możesz również stworzyć ankietę i po tygodniu podsumować wyniki.

 

 

Jak promować na Facebooku lokalną usługę?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Usługi lokalne na Facebooku potrafią być naprawdę trudnym tematem do promocji nawet dla doświadczonych marketerów.

Z powodu offline’owej charakterystyki, bardzo trudno jest mierzyć konwersje z działań reklamowych, ale na szczęście jest sporo sposobów, które możesz wdrożyć.

W dużym skrócie:

  • zarejestruj unikalny numer telefonu, na który dzwonić będą tylko osoby pozyskane z reklam
  • stwórz landing page z dodatkowymi informacjami i zamieść na nim standardowy lub unikalny (taki jak w pkt powyżej) numer telefonu.
  • zaproponuj odbiorcy bonus w postaci rabatu, który otrzyma wypowiadając hasło widoczne w tej konkretnej reklamie lub drobny, darmowy upominek w przypadku zdecydowania się na usługę.
  • kieruj odbiorców na standardową stronę, ale w dalszym ciągu pamiętaj o zdarzeniu odpalającym się po kliknięciu w nr telefonu oraz zastosuj znaczniki UTM w linkach reklamowych. W ten sposób będziesz wiedzieć, że ruch pochodzi z reklamy.

 

Okej, skoro już wiesz, jak zmierzyć, że odbiorca offiline pochodzi z twojej reklamy, to jak w takim razie przekonać go do zamówienia usługi?

  • opowiedz, co wyróżnia twoją firmę
  • wyjaśnij, jaki problem rozwiązuje twoja usługa lokalna
  • zamieść wezwanie do działania (np. “sprawdź”, “zadzwoń”, “kliknij poniżej” itp.)

 

I na koniec, jak dotrzeć do osób, które rzeczywiście mogą być zainteresowane usługą?

  • targetuj osoby, które są w pobliżu firmy. Możesz umieścić pinezkę nawet 1 km od wybranej lokalizacji
  • po kilku tygodniach prowadzenia intensywnych działań, być może uda ci się uzbierać wystarczająco dużą grupę odbiorców, z których stworzysz grupy remarketingowe oraz grupy podobnych odbiorców. Te dwa typy targetowań to must have dla “reklamiarzy” Facebook Ads. Taka grupa powinna zawierać minimum 1000 osób – klikających w twoje linki, oglądających wideo, komentujących, reagujących itd.
  • targetuj osoby, które są świeżo po ślubie, zaręczone od dłuższego czasu bądź zainteresowane remontami i nowymi nieruchomościami. Wykluczaj z tych grup osoby zainteresowane inwestowaniem i innymi rzeczami związanymi z biznesem. Biznesmeni raczej nie są zainteresowani meblami na wymiar…chociaż, kto wie? Testuj!

 

 

Jak targetować na Instagramie niemieckich, włoskich, francuskich klientów butiku odzieżowego?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Tak samo, jak w przypadku Facebooka. Testuj zainteresowania, które najprawdopodobniej pasują do twojej grupy odbiorców. W przypadku odzieży na pewno będą to marki popularne na rynku, w który celujesz.

Nie celuj w osoby, które interesują się ogólnie tematem “moda”, bo zbyt szerokie zainteresowanie może spowodować wyświetlenia reklamy osobom zupełnie niezainteresowanym twoim sklepem.

Twórz grupy lookalike oraz grupy remarketingowe z osób, które weszły w interakcje z twoimi reklamami.

Pamiętaj, by pisać w języku narodowym. Zarówno w Polsce, jak i w Niemczech, czy Francji ludzie nie lubią się wysilać i przeskakiwać z własnego na obcy język. Wielu z nich może również nie rozumieć angielskiego, jak np. osoby po 40-50 roku życia.

 

 

Czy warto kierować reklamy do mężczyzn, jeśli to głównie kobiety podejmują decyzje zakupowe?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Odpowiedź jest prosta i brzmi: to zależy ;). W wielu przypadkach jak najbardziej warto. Może to kobieta podejmuje decyzje, ale to mężczyzna często jeździ na zakupy.

Czasem więc może się “zbuntować”, dokupić coś dla siebie albo w prezencie dla żony czy dziewczyny.

Z doświadczenia wiem, że nie opłaca się kierować reklam do mężczyzn, jeśli twój sklep sprzedaje artykuły kupowane w 90% przez kobiety. Pomimo, że faceci kupują prezenty na Dzień Kobiet, urodziny czy imieniny, to mają spore opory przed zakupami w tego typu sklepach.

Dlatego też przede wszystkim zbadaj kim są TWOI klienci. Odpal Google Analytics i sprawdź demografię odwiedzających. Podziel ich na segmenty i sprawdź, kto tak naprawdę dokonuje zakupu. Być może 50 procent kobiet i 50 procent mężczyzn odwiedza sklep, ale aż 80% kupujących to kobiety?

 

 

Jak targetować osoby, które zobaczyły reklamę, ale nie wykonały żadnej akcji?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Niestety na chwilę obecną Facebook Ads nie oferuje możliwości retargetowania osób, które zobaczyły twoją reklamę z celem Ruch albo Aktywność. Na szczęście w kilku innych przypadkach jest to możliwe:

  • cel: zdobycie kontaktu – możesz kierować reklamy do osób, które otworzyły formularz, ale nie zostawiły adresu mailowego
  • cel: konwersje – możesz kierować reklamy do osób, które dodały produkt do koszyka i jednocześnie nie dokonały zakupu plus kliknęły w twój link. Aby ten sposób zadziałał musisz tagować linki reklamowe znacznikami UTM. Następnie tworzysz grupę niestandardowych odbiorców, którzy kliknęli w link zawierający znacznik oraz wykluczasz osoby, które dodały do koszyka/dokonały zakupu/przeszły do checkoutu.
  • cel: wyświetlenia wideo – tworząc niestandardową grupę odbiorców możesz wykluczyć grupę osób (wcześniej musisz ją stworzyć), która obejrzała konkretne wideo.

 

 

Jak promować na Facebooku usługi trenera personalnego?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Podobnie jak w każdej innej reklamie – zastanów się, jaki problem rozwiązuje twoja usługa. Czy trenujesz osoby młode, w średnim wieku, a może skupiasz się na osobach starszych? W jaki sposób się wyróżniasz na tak konkurencyjnym rynku?

Warto w reklamie umieścić wideo pokazujące, na czym polegają twoje konsultacje i w jakich warunkach są przeprowadzane (grupowe, indywidualne, na siłowni, czy wynajętej sali?). Jeśli nie masz możliwości nagrania filmu, pokaż odbiorcom zdjęcia w formie albumu lub jedno wybrane, które będzie zachęcać do skontaktowania się z tobą.

Jako cel reklamy wybierz kierowanie do Messengera. Klienci usług fintessowych lubią dopytywać o szczegóły, więc ten typ reklamy będzie dla nich dużo wygodniejszy, niż zachęty do pozostawienia maila.
Możesz również kierować reklamy na Zasięg, gdzie zamieścisz numer telefonu.

 

 

 


Nie znalazłeś odpowiedzi na trapiące cię pytanie? Sprawdź poprzednie odcinki mojego Q&A:

 

Lub przeczytaj moje poradniki o Facebook Ads:

 

I poradnik dotyczący Instagrama:

 

Możesz również napisać do mnie maila na adres [email protected], w temacie wiadomości wpisując „pytanie do Q&A” 🙂


 

 

Ocena artykułu:
[Głosów:5    Średnia:5/5]



Dodaj komentarz



me

O mnie

Cześć, jestem Natalia!

Od kilku lat zajmuję się szeroko rozumianym marketingiem. Chętnie poprowadzę dla Ciebie reklamy na Facebooku - specjalizuję się w branży e-commerce :).

Możemy też współpracować dużo szerzej - napisz, czego potrzebujesz a na pewno razem stworzymy coś fajnego!

Pytania?

Skontaktuj się ze mną

Kontakt

Masz pytania, propozycje, prośby? :)

Pisz do mnie na mój adres email lub wypełnij formularz kontaktowy obok.

chrzn-logo-poziome-2019-black-mobile

Copyright 2018 charzynska.pl ©
All Rights Reserved