Zapraszam Cię do przeczytania szóstego odcinka socialowego Q&A! Jak zawsze odpowiadam na najciekawsze pytania na temat Facebooka i jego systemu reklamowego.
Pytania zebrałam z facebookowej grupy Social media i Tygrysy Socialu.
Subskrybuj ten podcast:
Apple Podcasts | Google Podcasts | Spotify
Jak zwiększyć sprzedaż w małym, niszowym sklepie online?
Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.
Niezależnie od wielkości sklepu online nie ma specjalnych różnic pomiędzy tym, jaki typ reklam powinieneś puszczać, by zwiększyć sprzedaż produktów. To, co się zmienia, to wielkość i typ grupy docelowej.
Warto więc uruchomić standardowe kampanie remarketingowe (porzucone koszyki, remarketing z katalogu) oraz reklamy skierowane do osób, które nie znają naszego sklepu.
Najłatwiej w tym celu wybrać grupy oparte na zainteresowaniach zbieżnych z oferowanymi towarami oraz grupy podobnych odbiorców (na bazie odwiedzających i kupujących w sklepie).
Czy warto dodawać lokalizacje fanpage’a, jeżeli mamy kilka lokali w tym samym mieście?
Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.
To zależy. Jeżeli twoja oferta nie różni się w poszczególnych sklepach/restauracjach, to moim zdaniem lepiej prowadzić jeden, duży fanpage. Zyskujesz w ten sposób lepszy dowód słuszności (wiele osób reagujących, komentujących itp.).
Dodatkowo, jeśli raz na jakiś czas chcesz przeprowadzić np. akcję promocyjną w tylko jednym z lokali, możesz ograniczyć widoczność posta do mieszkańców konkretnego miasta. Ukrywanie promocji, jeżeli masz kilka sklepów w tym samym mieście mija się z celem.
W przypadku gdy oferujesz różne potrawy/towary/usługi w każdej z lokalizacji, to opcja dodania ich osobno jest jak najbardziej warta rozważenia.
Czy można odwołać się do FB, gdy konkurencja wystawi nam negatywną opinię?
Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.
Niestety nie można. Masz na szczęście kilka innych narzędzi, które mogą pomóc.
Pierwszym i dość skutecznym jest zgłoszenie osoby, która wystawiła nieprawdziwą opinię. Zrobisz to wchodząc w jej profil i klikając w trzy kropeczki. Następnie wybierz “fałszywe konto” lub “fałszywe imię i nazwisko”. Oczywiście takie działanie wykonaj tylko wtedy, gdy masz pewność, że konto naprawdę jest fejkowe.
Drugim sposób, który jednocześnie pomoże ci podreperować opinię nadpsutą przez konkurenta, jest kulturalne odwołanie się do argumentów w komentarzu.
Odpisz, że konkretna osoba nigdy nie odwiedziła twojego lokalu i, że jest to najprawdopodobniej działanie nieuczciwej konkurencji. Unikaj złośliwości i negatywnych emocji.
Jeśli postąpisz z klasą, negatywny komentarz konkurenta obróci się na twoją korzyść.
Jak wyłączyć promocję na Instagramie?
Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.
Masz do wyboru dwie możliwości.
Pierwszą z nich jest anulowanie jej w aplikacji mobilnej. Wchodzisz na swojego Instagrama, następnie wybierasz Promocje i dotknij wybraną promocję. Zjedź na sam dół i dotknij “Usuń promocję”.
Drugą z nich jest wejście do Menedżera Firmy i wyłączenie automatycznie utworzonej kampanii.
Dlaczego od 2 dni zasięgi postów na Facebooku drastycznie spadły?
Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.
Może nie jest to zbyt demokratyczna odpowiedź, ale nie nie – nie spadły. Facebook nie działa zarojedynkowo. Nie blokuje nagle i bez powodu zasięgów, nie obcina wyświetleń postów z linkami (chyba, że te naruszają regulamin). Nie karze za odsyłanie osób na zewnętrzne strony www.
Facebookowi zależy, żebyś przebywał na portalu jak najdłużej, ale doskonale zdaje sobie sprawę, że bez linków jest to niemożliwe. Jednym z czynników, dlaczego ludzie nie uciekną z Facebooka jest możliwość łatwego i szybkiego dzielenia się treściami, spostrzeżeniami i zdjęciami.
Jeśli więc twój zasięg spadł drastycznie, to istnieją 2 możliwości:
- bug, czyli błąd Facebooka na który nic nie poradzisz.
- twoje treści nie są atrakcyjne dla odbiorców.
Pamiętaj, że na zasięg wpływ ma mnóstwo czynników. To, że wczoraj miałeś świetne dotarcie nie oznacza więc, że jutro będzie równie dobre. Cały czas firmy konkurują o uwagę odbiorców a Facebook przeznacza ograniczoną ilość miejsca na ich tablicach na posty sponsorowane. Może być więc tak, że w poniedziałek to ty jesteś lepszy od konkurencji, a we wtorek jest odwrotnie.
Czy przyrost 200 fanów w miesiącu dla marki przy obecnej liczbie obserwujących ok. 6000 to mało czy dużo?
Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.
Dla jednej marki mega dużo (nisza), dla drugiej mega mało (np. bo prowadzi kampanię na polubienia). Patrz na wymierne efekty.
Owszem, prezes na pewno lubi cyferki w formie liczby fanów, ale to liczba klientów i rozpoznawalności marki ma rosnąć 🙂 A nie zawsze to idzie w parze z liczbą polubień.
Jak dotrzeć reklamą na FB do osób, które wynajmują lub szukają mieszkania?
Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.
W przypadku tego typu odbiorców musisz zadać sobie standardowe pytanie: kim są i czego potrzebują?
Kto kupuje nowe mieszkanie lub chce je wynająć?
Najczęściej są to osoby zaręczone od dłuższego czasu, tuż po ślubie lub po urodzeniu dziecka. Targetuj więc właśnie ten typ zachowań, dostępnych w opcji Zainteresowania.
Możesz również spróbować celować w inwestorów, którzy poszukują mieszkań, które potem będą wynajmować innych. W tym przypadku również zainteresowania w rodzaju Nieruchomości, Venture Capital itp. będą pomocne.
Która reklama zostanie częściej wyświetlona, gdy puszczam reklamę z celem Ruch?
Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.
Jeśli prowadzisz kampanię z celem kliknięcia w link, Facebook wybierze tę reklamę w zestawie reklam, która dostarcza najniższy koszt/wynik.
W tym przypadku więc patrzy głównie na koszt kliknięcia (CPC), który przekłada się również na współczynnik przejść na stronę (CTR). CTR rośnie wtedy, gdy koszt kliknięcia w ramach danego budżetu jest coraz mniejszy (więcej kliknięć za tę samą kwotę).
Zwracaj więc uwagę głównie na CPC. CTR jest ważne w ocenie skuteczności danej reklamy.
Gdy widzisz, że jest niskie – zmień reklamę (inne copy, grafika, nagłówek, button itp.).
Nie znalazłeś odpowiedzi na trapiące cię pytanie? Sprawdź poprzednie odcinki mojego Q&A:
- 1# Facebookowe Q&A
- #2 Facebookowe Q&A – jak targetować fanów konkurencji?
- #3 Facebookowe Q&A – prywatne hashtagi, małe budżety i idealne umiejscowienia
- #4 Facebookowe Q&A – dlaczego FB nie wydaje budżetu, darmowe reklamy?
- #5 Facebookowe Q&A – jak wybić się na Insta, polecane książki o FB Ads
- #6 Facebookowe Q&A – jak wypromować lokalną usługę i czy warto targetować mężczyzn?
- #8 Facebookowe Q&A – Jak wypromować sklep bez dużego budżetu?
- #9 Facebookowe Q&A – jak kierować reklamy na członków grupy?
- #10 Facebookowe Q&A – jak ustalić wielkość budżetu reklamowego?
- #11 Facebookowe Q&A – jak obniżyć koszt reklam?
Lub przeczytaj moje poradniki o Facebook Ads:
- Jak skontaktować się z pomocą Facebooka? Email, telefon? Czego się spodziewać po rozmowie?
- Audience Network – czy jest sens kierować tam reklamy Facebook Ads?
- 12 pomysłów na bardzo dokładne targetowanie w Facebook i Google Ads
- Dlaczego Facebook liczy konwersje inaczej niż Google Analytics?
- 12 błędów, które popełniasz tworząc reklamy Facebook Ads
- Jak zoptymalizować reklamy Facebook Ads? Kompleksowy poradnik
- Jak z głową zdobyć fanów na Facebooku? 6 płatnych sposobów
- Zdarzenia i konwersje niestandardowe w Facebook Ads – Poradnik
- Jak stworzyć raport fanpage’a na Facebooku w Google Data Studio? Gotowy szablon!
- Jak stworzyć raport Facebook Ads w Google Data Studio? Gotowe szablony!
- Jak analizować reklamy na Facebooku i mierzyć ich skuteczność? Poradnik krok po kroku
I poradniki dotyczące Instagrama:
- Profesjonalne konto na Instagramie – 17 praktycznych porad
- Jak zdobyć followersów na Instagramie? Jak się wypromować? Poradnik reklamowy
Możesz również napisać do mnie maila na adres [email protected], w temacie wiadomości wpisując „pytanie do Q&A” 🙂