fbpx

17 września 2019

Czas czytania: 6 min.

Czy kampanie Facebook Ads konkurują ze sobą? A może zastanawiasz się, gdzie sprawdzić, ile ruchu w poście wygenerowała reklama? W dzisiejszym Q&A poznasz odpowiedzi na kilkanaście najciekawszych pytań zadanych w facebookowych grupach marketingowych!

 
 

Nie masz czasu na czytanie? Posłuchaj wersji audio!
Listen to „MWWA #53 #11 Facebookowe Q&A – jak obniżyć koszt reklam?” on Spreaker.
Subskrybuj ten podcast:
Apple Podcasts | Google Podcasts | Spotify

 

 

 

Pytania zebrałam z grup Tygrysy Socialu i Social media.

 

 

Czy koszt 1 zł za kliknięcie w link to dużo? Jak obniżyć tę kwotę?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Koszt kliknięcia w reklamę zależy od bardzo wielu czynników.
CPC jest jedną z metod optymalizacji kampanii Facebook Ads i tylko wybierając cel “Ruch” powinniśmy patrzeć w pierwszej kolejności na ten współczynnik.
W innym wypadku jego ważność spada na dalszy plan.

Koszt konwersji możesz obniżyć na wiele różnych sposobów, ale każdy z nich sprowadza się do jednej rzeczy: dopasowania przekazu do grupy odbiorców.

Jeżeli jesteś przekonany, że copy, grafika i nagłówek są świetnej jakości i zachęcają do kliknięcia, to skup się na analizie, czy dobrze dobrałeś grupę odbiorców.
W pierwszej kolejności jednak zmień grafikę lub copy i obserwuj, czy nastąpiła zmiana na lepsze.

Wiele porad dotyczących optymalizacji reklam na Facebooku przeczytasz w tym artykule, który napisałam jakiś czas temu. Polecam!

 

 

Jak obniżyć koszt reklamy na polubienia fanpage?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Podobnie jak w poprzednim pytaniu, musisz dokładnie przeanalizować, czy grafika i nagłówek zachęcają do polubienia strony.

Zwrot w rodzaju “polub nas” nie mówi nic o tym, dlaczego ktoś miałby zrobić taki krok.

 

Jakie są korzyści z polubienia twojej strony na Facebooku?

Jeżeli przekazujesz na nim ciekawostki to napisz o tym w copy. Jeśli skupiasz się na edukacji – napisz o tym. Śledząc fanpage odbiorca dowiaduje się o akcjach i rabatach w sklepie? Napisz o tym!

Dopiero, gdy świetne copy i grafika odnosząca się do tematyki fanpage’a nie zadziała spróbuj zmodyfikować grupy odbiorców.

 

 

Jak targetować osoby, które porzuciły koszyk dawno temu?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Czasem bywa tak, że chcesz zachęcić do zakupu kogoś, kto przeglądał lub dodał do koszyka produkt nieprzeceniony. Obecnie akurat masz na niego promocję, więc to świetna okazja do odzyskania koszyka.

Jak więc targetować tylko osoby, które dodały do koszyka produkt, ale nie kupiły go np. 90-100 dni temu?

To proste!

Stwórz 2 grupy niestandardowych odbiorców – pierwsza z nich obejmuje osoby, które porzuciły koszyk 0-89 dni temu (czyli ostatnie 89 dni). Druga grupa natomiast niech obejmuje osoby, które porzuciły koszyk w ciągu ostatnich 100 dni.

Następnie wyklucz w grupie reklam grupę nr 1 i voila!

 

 

Jak skontaktować się z supportem Instagrama?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Jeżeli masz problem z Instagramem, to najprościej skontaktować się z działem pomocy poprzez chat Facebooka.

Znajdziesz go pod tym adresem.

Inną możliwością jest tapnięcie w aplikacji Instagrama opcji “Ustawienia” a następnie “Pomoc” i “Zgłoś problem”.

 

 

Jak sprawdzić do których grup dołączyłem jako strona (fanpage)?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Wejdź na swój fanpage i kliknij w kartę “Grupy”. Pierwsza lista dotyczy grup, które utworzyłeś jako strona a druga grup, do których dołączyłeś jako strona.

 

 

Jak stworzyć reklamę na Instagramie, która przekieruje do profilu?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Niestety obecnie nie ma takiej możliwości z poziomu Menedżera Firmy. Wklejając link do profilu Facebook przekieruje użytkownika do przeglądarki, a nie natywnej aplikacji mobilnej.

Istnieją 2 wyjścia z tego problemu:

  • stworzenie specjalnego linku za pomocą tego narzędzia – darmowy tylko do pułapu 5000 kliknięć w link
  • stworzenie promocji istniejącego zdjęcia na Instagramie poprzez apkę mobilną

 

 

Czy kampanie w Facebook Ads konkurują ze sobą?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Jeżeli posiadają różne cele reklamowe i/lub grupy odbiorców to nie konkurują.

Facebook stara się pokazać reklamę osobie, która najtaniej wykona określoną w kampanii konwersję.

W teorii celować będzie więc do kogoś zupełnie innego z reklamą na polubienia, niż np. z reklamą na konwersję zakupu.

Powyższe dotyczy również grup reklam.
Jeżeli w każdej targetujemy inną grupę odbiorców, to może dojść do nakładania się grup (ludzie mogą należeć do np. odwiedzających www jak i aktywnych na fanpage’u) i wtedy algorytm wymiennie stosuje grupy reklam.
W dalszym ciągu jednak nie konkurują one ze sobą.

Prostym sposobem na wykluczenie nakładania się grup jest ich wykluczanie w grupach reklam.

Przykładowo, jeżeli targetujesz w grupie A do odwiedzających www, a w grupie B do aktywnych na fanpage’u, to wyklucz aktywnych w grupie A oraz odwiedzających w grupie B.

 

 

Dlaczego mam błąd gdy robię reklamy z celem Wiadomości?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Najczęstszym problemem w przypadku remarketingu jest zbyt mała grupa odbiorców.
Jeżeli otrzymasz komunikat mówiący, że reklama może w ogóle się nie wyświetlić, to najprawdopodobniej właśnie w tym tkwi problem.

Rozwiązaniem jest poszerzenie grupy odbiorców, np. poprzez targetowanie wszystkich odwiedzających sklep i/lub dokonujących dowolnej interakcji na fanpage.

Jeżeli chcesz pozyskać więcej osób do remarketingu, to zainwestuj w ruch cold (osoby nieznające twojej firmy – np. na bazie zainteresowań lub grup podobnych odbiorców) i przeznacz na niego większość dostępnego budżetu.

 

 

Czy mogę uruchomić reklamę z celem Konwersje dla nowej strony www?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Możesz.
Owszem, Facebook zaleca uzyskanie minimum 50 konwersji danego typu w tygodniu (zarówno poprzez reklamy, jak przed uruchomieniem reklamy), ale jeżeli jesteś pewien, że produkt “zażre”, to możesz spróbować od razu targetować u dołu lejka.

Pamiętaj jednak, że nie posiadasz jeszcze w takim wypadku osób do remarketingu. Koszt kampanii na osoby nieznające sklepu potrafi być nawet 2-3 razy wyższy, niż gdy kierujesz reklamy do osób, które już znają twoją markę.

 

 

Jak sprawdzić jaki zasięg posta wygenerował ruch organiczny a ile płatny?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Od jakiegoś czasu Facebook nie wyświetla tych statystyk bezpośrednio pod postami w momencie, gdy wchodzimy na fanpage z komputera.

Natomiast pojawiają się one w apce mobilnej – zarówno w Menedżerze Stron jak i w standardowej facebookowej.

Możesz również je sprawdzić poprzez zakładkę “Posty strony” dostępną w Menedżerze Firmy.

 

 

Dlaczego grupa niestandardowych odbiorców jest mniejsza niż w danych z piksela?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Piksel Facebooka zbiera dane o każdym wejściu na stronę, niezależnie czy użytkownik jest zalogowany do Facebooka, czy nie.

Oznacza to, że nie zawsze jest w stanie wykryć, że użytkownik odwiedził stronę z kilku różnych urządzeń. Osoba przeglądająca stronę np. z pracy niekoniecznie będzie zalogowana do Facebooka.

Piksel więc uzna ją za nowego odbiorcę i nie zapisze do listy remarketingowej, gdyż nie jest w stanie przypisać do niego konta na Facebooku.

 

 

Dlaczego reklamy nie konwertują mimo wielu dodań do koszyka?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Przede wszystkim upewnij się, że patrzysz na unikalne dodania do koszyka, a nie wszystkie.

Może się tak zdarzyć, że wszystkich dodań jest np. 100 a unikalnych jedynie 10. Przy tak małej liczbie nie ma sensu wyrokować, czy reklama działa dobrze, czy źle.

Musisz poczekać na minimum 100 unikalnych dodań. Odpowiednią kolumnę dodasz poprzez ustawienia kolumn w raportach reklam. Zaznacz odpowiedni checkbox przy wskaźniku “Dodania do koszyka”.

 

 

Jak dodać więcej lokalizacji fanpage’a?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Musisz posiadać Menedżera Firmy. Wejdź w Zakładkę “Lokalizacje sklepów”, którą znajdziesz w menu w sekcji “Zasoby”.

Pamiętaj, że utworzenie lokalizacji (niestety) skutkuje automatycznym utworzeniem osobnego – lokalnego – fanpage’a, na który mogą pisać klienci.

 

 

 


Nie znalazłeś odpowiedzi na trapiące cię pytanie? Sprawdź pozostałe odcinki mojego Q&A:

 

Lub przeczytaj moje poradniki o Facebook Ads:

 

I poradniki dotyczące Instagrama:

 

Możesz również napisać do mnie maila na adres [email protected], w temacie wiadomości wpisując „pytanie do Q&A” 🙂


 

 

Zapisz się i otrzymaj dostęp!

* wymagane pole

- dostęp do DARMOWYCH materiałów

- felietony - case studies oraz historii “behind the scenes” mojej pracy blogowej i reklamowej

ofiszial-foto-blog-homepage-2-szaryv2-kw

O mnie

Cześć, jestem Natalia!

Od blisko 4 lat prowadzę kampanie w Facebook Ads i Google Ads. Codziennie znajdziesz mnie na grupie Tygrysy Socialu, gdzie zupełnie za darmo dzielę się wiedzą z zakresu performance marketingu.

Zawodowo obecnie skupiam się na konsultacjach kont reklamowych Facebook Ads oraz robię reklamy dla branży e-commerce. Więcej informacji znajdziesz na stronie Współpraca :).

Możemy też współpracować dużo szerzej - napisz, czego potrzebujesz a na pewno razem stworzymy coś fajnego!

Podcast

Fanpage

Newsletter

Quora

Masz pytanie?

Chcesz zamówić audyt albo umówić się na konsultację?

Copyright charzynska.pl ©  All Rights Reserved