fbpx

#12 Facebookowe Q&A – jak oznaczyć produkty na Insta?

15 października 2019

Czas czytania: 6 min.

Jak oznaczyć produkty na Instagramie? Jak nadać komuś dostęp w bezpieczny sposób? Dlaczego po zmianie budżetu moje reklamy idą dużo gorzej?
W dzisiejszym Q&A poznasz odpowiedzi na 10 najciekawszych pytań zadanych w facebookowych grupach marketingowych!


 

Nie masz czasu na czytanie? Posłuchaj wersji audio!
Listen to „MWWA #56 #12 Facebookowe Q&A – jak oznaczyć produkty na Insta?” on Spreaker.
Subskrybuj ten podcast:
Apple Podcasts | Google Podcasts | Spotify

 

 

Pytania zebrałam z grup Tygrysy Socialu, Artura Jabłońskiego i Social media.

 

Jak edytować podgląd linku w poście na Facebooku?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

 

Od jakiegoś czasu niestety nie można edytować linków, jeżeli nie masz zweryfikowanej domeny.

Na szczęście jest to bardzo proste i zajmie ci dosłownie minutę.

Wejdź w Ustawienia firmowe w Menedżerze Reklam. Następnie wybierz zakładkę Bezpieczeństwo Marki – Domeny.

Kliknij przycisk “Dodaj”, wpisz nazwę domeny i postępuj według instrukcji.

Najszybszym sposobem jest dodanie pliku HTML do głównego katalogu strony www.

Gdy już to zrobisz, kliknij “Zweryfikuj”.

Na koniec wybierz zakładkę “Połączone zasoby” i przypisz domenie swojego fanpage’a.

Voila! To wszystko.

 

Poradnik weryfikacji domeny prosto od Facebooka znajdziesz tutaj.

 

PRO TIP: Jeśli pogląd linku i jego opis nie wczytują się, spróbuj użyć debuggera, dostępnego tutaj. Po prostu kliknij “Debug” lub “Scrape again”, jeżeli debugowanie już nastąpiło.

 

 

Po wszystkim możesz edytować zarówno nagłówki linków, jak i opisy i obrazki. Dotyczy to zwykłych postów z linkiem oraz reklam karuzelowych.

 

Dlaczego Facebook uważa, że obraz zawiera za dużo tekstu?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Standardowe narzędzie do sprawdzania ilości tekstu na obrazie – Text Overlay – niestety bywa, że się myli.

Nawet jeśli system wskaże, że obrazek jest ok, to w dalszym ciągu algorytm reklamowy może uznać, że obrazek zawiera za dużo tekstu.

W takiej sytuacji niestety musisz upewnić się, czy powierzchnia, którą zajmuje tekst, na pewno wynosi maksymalnie 20% całości.

W internecie dostępnych jest mnóstwo szablonów do Photoshopa, które ułatwią ci te zadanie. Jeden z nich znajdziesz tutaj.

 

Co jednak w sytuacji, gdy wszystko jest ok, a ty dalej otrzymujesz groźnie brzmiący komunikat “reklamy mogą nie być wyświetlane”?

Sprawdź, czy twoja reklama nie posiada nakładek zawierających tekst (nawet, jeżeli zajmują bardzo mało miejsca na grafice) oraz, czy kafelki w reklamie karuzelowej również są zgodne z wytycznymi Facebooka.

W ostateczności pozostaje ci kontakt z supportem. Link do chatu znajdziesz tutaj (przycisk dostępny mniej więcej w środkowej części strony).

 

 

Jak dodać kartę płatniczą na prywatnym koncie reklamowym?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Niestety, jeśli wybrałeś płatności prepaid to nie ma takiej możliwości.

Musisz utworzyć nowe konto reklamowe, najlepiej biznesowe.
Pamiętaj jednak, że nie ma możliwości przeniesienia żadnych danych z prywatnego konta reklamowego na biznesowe.

 

Jak mądrze promować kurs online?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Marketing kursu online, podobnie jak każdy produkt czy usługa, powinny opierać się na dobrym zrozumieniu klienta docelowego.

W przypadku 1 produktu nie kombinuj z wieloma landing page, subdomenami i innego rodzaju “rozdrabnianiem się”.
W ten sposób znacznie utrudniłbyś sobie działania SEO oraz dodałbyś sobie pracy w przypadku piksela Facebooka.

Miejscem, gdzie możesz spersonalizować ofertę jest sama reklama. Utwórz kilka grup reklam – każda różnić się powinna tylko targetowaniem i copy. Pamiętaj o wzajemnym wykluczaniu grup, aby nie doszło do ich nałożenia się.

 

Na przykład:

  • grupa reklam A – lookalike 1%
  • grupa reklam B – zainteresowania 1
  • grupa reklam C – zainteresowania 2

 

W grupie reklam A musisz więc wykluczyć oba zainteresowania. W grupie reklam B, zainteresowania 2 oraz lookalike, a w grupie C zainteresowania 1 oraz lookalike.

Copy reklamowe dostosuj do grupy odbiorców. Freelancerzy będą potrzebować twojego kursu czy ebooka z zupełnie innego powodu, niż właściciele małych firm albo dyrektorzy korporacji.

 

Co jeśli twój budżet nie pozwala na rozbudowaną kampanię reklamową?

Najtańszym sposobem na zbudowanie zaufania do ciebie jako eksperta jest content marketing.

Założenie własnego bloga jest bardzo tanie, a udzielanie pomocy na grupach facebookowych wręcz bezpłatne.

Pamiętaj, żeby być konsekwentnym i cierpliwym. Budowanie własnej marki, która pomoże sprzedać kurs zajmie ci minimum kilka miesięcy.

 

Jak nadać komuś dostęp do Instagrama?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Nie musisz nikomu podawać swojego loginu i hasła do Instagrama.

Kiedyś tak rzeczywiście było. Jednak od pewnego czasu wystarczy, że nadasz uprawnienia danej osobie do strony na Facebooku, która jest połączona z kontem na Instagramie.

Krótki poradnik, jak to zrobić znajdziesz w oficjalnej pomocy Instagrama.

Wchodząc w aplikację mobilną Instagrama podczas logowania zostaniesz poproszony o logowanie poprzez konto na Facebooku, które już masz wpięte w aplikację Facebooka na telefonie.

 

Jak oznaczyć produkty na Instagramie?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

  1. Przełącz prywatne konto na firmowe. Instrukcję znajdziesz tutaj.
  2. Połącz profil na Instagramie ze stroną na Facebooku. Instrukcja tutaj.
  3. (opcjonalne tylko wtedy, gdy korzystasz z innego katalogu) Utwórz sklep na Facebooku i dodaj do niego produkty. Instrukcja tutaj.
  4. Zarejestruj się w usłudze Zakupy na Instagramie.
    • Sprawdź tutaj, czy twoja firma kwalifikuje się do włączenia usługi.
    • Wejdź w Ustawienia w aplikacji mobilnej Instagrama.
    • Dotknij opcję Zakupy. Weryfikacja może potrwać kilka dni.
    • Po otrzymaniu powiadomienia o sukcesie dokończ konfigurację w tym samym panelu.
  5. (opcjonalnie) Jeżeli chcesz skorzystać z osobnego katalogu produktów do oznaczania, musisz dodać fanpage do Menedżera Firmy. To tam go utworzysz. Następnie w aplikacji na Instagramie wejdź w Ustawienia – Firma – Zakupy i wybierz katalog.
  6. Dodając nowe zdjęcie od teraz powinieneś widzieć przycisk “Oznacz produkty”. Dokładna instrukcja tutaj.

Maksymalnie możesz oznaczyć 5 produktów w przypadku pojedynczego obrazu lub filmu oraz do 20 produktów w poście z wieloma obrazami.

Możesz też edytować zdjęcia, by dodać znaczniki.

 

Jak reklamować ankiety na Facebooku?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Od jakiegoś czasu Facebook umożliwia promowanie ankiet.

Opcja dostępna jest w reklamowym celu Aktywność oraz Zasięg.

Wystarczy, że skopiujesz ID posta z ankietą i wkleisz go w okno wyboru posta do reklamy.

 

Jak dobrać wielkość grupy odbiorców w Facebook Ads?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Grupa odbiorców powinna być dopasowana do twojego biznesu.

To jest dużo ważniejsze od jej wielkości.

W przypadku niszy grupa wielkości np. 20 tysięcy osób będzie bardzo obszerna, a w przypadku biznesu masowego wręcz przeciwnie.

Najprostszym sposobem, aby trafić w grupę o odpowiedniej wielkości będzie stworzenie jednoprocentowej grupy podobnych odbiorców na bazie obecnych klientów i aktywnych na fb/insta.

Możesz również eksperymentować z Zainteresowaniami. Te działają ostatnio coraz lepiej.

 

Dlaczego po zmianie budżetu moje reklamy teraz idą dużo gorzej?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Niestety, najprawdopodobniej zmieniłeś za bardzo stawkę dzienną.

W ten sposób kampania weszła ponownie w fazę uczenia się.

Jedyne co możesz zrobić to niestety czekać aż znowu się zoptymalizuje oraz sprawdzić, czy grupa docelowa nie jest zbyt mała na obecny budżet.

Pamiętaj, by zwiększać stawkę o maksymalnie 20% w przeciągu 24 godzin.

Jeżeli chcesz znacznie zwiększyć budżet, to zduplikuj kampanię i tam operuj większym budżetem, przez jakiś czas utrzymując działanie poprzedniej kampanii.

 

Jak promować i udostępniać link do YouTube na Facebooku?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Wszyscy wiemy, że Facebook nie za bardzo lubi się z Google.

W związku z tym przez długi czas Facebook nie ładował obrazków w linkach do YouTube. Skutecznie zniechęcało to ludzi do udostępniania ich i skłaniało do umieszczania filmów bezpośrednio na Facebooku.

Na szczęście od niedawna Facebook ponownie lubi się z miniaturami filmów na YouTube. Nie zmieniło się jednak jedno – zasięgi tego typu postów będą znacznie niższe, niż w przypadku natywnego video z Facebooka.

 

Jak więc sobie radzić w sytuacji, gdy np. twój klient wymusza przekierowanie na YouTube?

Do wyboru masz kilka opcji:

  1. Zamieść zajawkę filmu na Facebooku i linkuj do YouTube w poście albo pod buttonem.
  2. Dodaj grafikę w pionie (proporcje 4:5) lub kwadracie i umieść link w poście albo pod buttonem.
  3. Dodaj grafikę lub zajawkę video oraz umieść link do filmu w komentarzu pod postem.

 

 

 


Nie znalazłeś odpowiedzi na trapiące cię pytanie? Sprawdź pozostałe odcinki mojego Q&A:

 

Lub przeczytaj moje poradniki o Facebook Ads:

 

I poradniki dotyczące Instagrama:

 

Możesz również napisać do mnie maila na adres [email protected], w temacie wiadomości wpisując „pytanie do Q&A” 🙂


 

 

Zapisz się i otrzymaj dostęp!

* wymagane pole

- dostęp do DARMOWYCH materiałów

- felietony - case studies oraz historii “behind the scenes” mojej pracy blogowej i reklamowej

ofiszial-foto-blog-homepage-2-szaryv2-kw

O mnie

Cześć, jestem Natalia!

Od blisko 4 lat prowadzę kampanie w Facebook Ads i Google Ads. Codziennie znajdziesz mnie na grupie Tygrysy Socialu, gdzie zupełnie za darmo dzielę się wiedzą z zakresu performance marketingu.

Zawodowo obecnie skupiam się na konsultacjach kont reklamowych Facebook Ads oraz robię reklamy dla branży e-commerce. Więcej informacji znajdziesz na stronie Współpraca :).

Możemy też współpracować dużo szerzej - napisz, czego potrzebujesz a na pewno razem stworzymy coś fajnego!

Podcast

Fanpage

Newsletter

Quora

Masz pytanie?

Chcesz zamówić audyt albo umówić się na konsultację?

Copyright charzynska.pl ©  All Rights Reserved