Niedawno w dość obszernym tekście pisałam o tym, co dla reklamiarzy może oznaczać wprowadzenie przez Apple nowych zasad prywatności w swoim systemie operacyjnym iOS14.
Dziś na jednym z kont reklamowych, które prowadzę, pojawiło się złowrogo brzmiące ostrzeżenie, że niektóre zestawy reklam zostaną wstrzymane, ponieważ nie mam skonfigurowanej konwersji, która została w nich użyta.
Była to konwersja “Zakup” w przypadku sklepu internetowego…
O co kaman?
Spis treści
Facebook ostatnimi dniami niestety nie jest w najlepszej formie.
Bardzo uciążliwy błąd (bug), który uniemożliwia ładowanie podsumowania raportów jest wielkim utrudnieniem w przypadku analizy danych. Przygotowałam poradnik, jak sobie z tym radzić, który przeczytasz tutaj.
Na domiar złego, algorytm chyba jeszcze nie rozumie do końca, które zdarzenia warto zostawić z automatu na koncie reklamowym. Okazuje się bowiem, że z dostępnych 8, wrzuca tylko 2, natomiast pozostałe musimy sobie sami skonfigurować.
Poniżej znajdziesz całą ścieżkę tej zmiany, która na szczęście jest banalnie prosta. Po dodaniu zdarzeń, nie musisz nic robić ze swoimi reklamami. Konto reklamowe “magicznie” się naprawi ;).
Kiedy poniższy poradnik nie zadziała?
Facebook przykłada coraz większą wagę do tego, aby utrudnić życie scammerom próbującym przejmować konta reklamowe, puszczając na nich swoje reklamy za cudze pieniądze.
Zanim więc zaczniesz czytać ten poradnik, pamiętaj, że nie będziesz w stanie edytować zdarzeń gdy:
- Twoje konto reklamowe jest prywatne (osobiste). W panelu edycji zdarzeń pojawi się poniższy komunikat. Niestety, nawet przeniesienie konta do Menedżera Firmy tu nie pomoże. Musisz w takiej sytuacji założyć nowe, firmowe konto reklamowe w ramach Menedżera Firmy. Nie ma możliwości udostępnienia grup odbiorców, czy piksela z konta prywatnego, więc musisz zaczynać wszystko od nowa 🙁
- Nie masz zweryfikowanej domeny, do której kierujesz reklamy. Jeśli robisz reklamy dla kogoś, to twój klient musi samodzielnie (czy też z pomocą dewelopera) dodać odpowiedni meta tag lub plik HTML albo dodać odpowiednią adnotację w DNS domeny. Kliknij tutaj, aby przejść do sekcji z mini poradnikiem na ten temat.
“To zdarzenie nie zostało skonfigurowane w żadnej z Twoich domen”
O co chodzi? Ono właśnie o to, o czym pisałam powyżej. Facebook uznał, że zdarzenie konwersji, którego używasz w zestawie reklam, gdzie napotkałeś błąd, nie znajduje się w nowej zakładce w “Menedżerze zdarzeń”.
Bez paniki, za 2 minutki to naprawisz. Chyba, że nie masz zweryfikowanej domeny, to wtedy za 5 minutek albo 5 dni, jeśli nie masz dostępu do kodu swojej strony www.
-
- W pierwszej kolejności kliknij w “X” znajdujący się koło zdarzenia z błędem na poziomie edycji zestawu reklam. O tutaj:
- Następnie najedź na jedno ze zdarzeń z błędem i kliknij w przycisk “Przejdź do Menedżera zdarzeń” po prawej stronie.
- Po przejściu do Menedżera zobaczysz okienka wyjaśniające zmiany oraz nowy panel pt. “Konfiguracja zdarzeń webowych”:
- Po przeklikaniu się przez okienka, kliknij w nazwę zweryfikowanej domeny, aby przejść do konfiguracji zdarzeń. Następnie kliknij w przycisk “Edytuj zdarzenia”.
- Jeśli twój panel jest pusty, oznacza, że nie zweryfikowałeś domeny i niestety musisz to zrobić, aby samodzielnie wybrać zdarzenia konwersji. Na szczęście jest to bardzo proste. Przejdź do sekcji “Weryfikacja domeny w Facebook Ads” w tym artykule, jeśli chcesz przeczytać, jak to zrobić.
- Teraz pojawi się kolejne groźne okno, które ostrzeże cię przed efektami zmian. Bez obaw kliknij w “Edytuj”.
- Wreszcie czas na edycję zdarzeń! Jak widzisz poniżej, Facebook uznał, że konto sklepu internetowego potrzebuje zaledwie 2 zdarzeń i są nimi “Przejście do kasy” oraz “Dodanie do koszyka”. Zdarzenie “Zakup”, czy “Wyświetlenie zawartości” wg algorytmu nie są tu potrzebne. Hehe, nice job, Facebook.
- Po prawej stronie ekranu zobaczysz dwa przyciski: przejście do opcji weryfikacji domeny oraz dodawanie zdarzeń. Kliknij w przycisk “Dodaj zdarzenie”.
- Po lewej stronie każdego zdarzenia znajdziesz 6 szarych kropeczek. Za ich pomocą możesz zmienić priorytet zdarzeń, poprzez opcję „przeciągnij i upuść”. To niezwykle ważne, ponieważ jeśli użytkownik nowego iOS wybierze brak śledzenia przez FB, to tylko jedno najważniejsze zdarzenie zostanie przesłane do Facebooka! Pamiętaj o tym, gdy zauważysz dziwne anomalie np. w liczbie dodań do koszyka vs liczbie zakupów. Z tego powodu w przypadku sklepów internetowych polecam ustawienie zdarzeń od najważniejszych, do najmniej ważnych, np. Zakup – Zainicjowanie przejścia do kasy – Dodanie do koszyka i tak dalej.
- Czasem zauważysz, że np. zdarzenie „Zakup” jest liczone jako więcej, niż jedno. Dzieje się tak, ponieważ na twojej stronie istnieje kilka różnych zdarzeń „Zakup”, prawdopodobnie odpalających się na różnych przyciskach (np. inaczej się nazywają w zależności od typu płatności, czy dostawy). Jeśli zdarzenia nie odpalają się wielokrotnie, to bez obaw – wszystko jest ok. Bywa tez, że nie masz możliwości przełączenia „Optymalizacji wartości”. Tutaj też nie ma potrzeby się martwić – FB i tak optymalizuje reklamy domyślnie wg liczby konwersji, a nie ich wartości.
- Po dodaniu maksymalnie 8 zdarzeń, Facebook poprosi cię o finalne potwierdzenie, czy na pewno te zdarzenia będą ok. Kliknij w checkbox “Tak, rozumiem te zmiany” a następnie “Zastosuj”.
- Uf, udało się! Teraz możesz spać spokojnie.
To wszystko!
Jak znaleźć “Centrum zasobów”, aby sprawdzić zagrożone zestawy reklam?
Z poziomu “Menedżera reklam” wejdź w panel opcji u góry po lewej stronie i wybierz “Menedżer zdarzeń”. Jeśli nie masz go w menu podręcznym, zjedź nieco niżej.
U góry pojawi się powiadomienie z przyciskiem “Przejdź do centrum zasobów”.
Kliknij w “Sprawdź reklamy” w środkowym panelu.
Facebook przefiltruj za ciebie zestawy reklam, pokazując tylko te, które zawierają optymalizację wg zdarzeń, których nie dodałeś. Jeśli jesteś już po etapie konfiguracji, jest to tzw. “false positive” i w “Centrum zdarzeń” możesz po prostu kliknąć w “Oznacz jako ukończone”.
Jak wybrać i edytować zdarzenia piksela Facebooka po wprowadzeniu iOS 14?
Jeśli nie chcesz przechodzić powyżej opisanej ścieżki, możesz dodać nowe zdarzenia lub edytować te dodane z poziomu “Menedżera zdarzeń”. W głównym panelu pojawi się zakładka pt. “Pomiar zagregowanych zdarzeń”. Kliknij w nią.
Następnie kliknij w “Konfiguruj zdarzenia internetowe”.
Wejdziesz do tego samego panelu, opisanego na początku tego artykułu.
Więcej o dodaniu i edycji zdarzeń wg Pomocy Facebooka (po angielsku): https://www.facebook.com/business/help/422408905612648/
Jak zweryfikować domenę w panelu Facebook Ads?
Weryfikacja domeny to obecnie już obowiązek, jeśli chcesz mieć pełną kontrolę nad swoim kontem.
Na szczęście jest bardzo prosta i szybka, o ile masz dostęp do plików swojej strony www.
Jeśli znajdujesz się w panelu edycji zdarzeń, kliknij u góry po prawej stronie w “Zarządzanie domenami”. Jeżeli chcesz zrobić to niezależnie od tej opcji, wejdź w panel menu w “Menedżerze reklam” i kliknij w “Ustawienia firmowe”. Jeśli nie widzisz tej opcji w skrótach, przescrolluj niżej.
Po lewej strony z sekcji “Bezpieczeństwo marki” kliknij w “Domeny”.
Kliknij w przycisk “Dodaj” i następnie wklej adres swojej domeny, bez http oraz https, czyli np. charzynska.pl, a nie https://charzynska.pl.
Po dodaniu domeny, po prawej stronie pojawi się instrukcja konfiguracji. Do wyboru masz 3 opcje, ukryte w zakładkach: DNS, Przesłanie pliku HTML oraz Meta-tag verification.
Osobiście najbardziej lubię opcję “Przesłanie pliku HTML”, ponieważ zajmuje jakieś 30s i jest niesamowicie proste. Prześlij instrukcje do swojego administratora www (razem z plikiem!) albo pobierz i wklej plik html (klikając w “HTML verification file”) samodzielnie w głównym katalogu swojej strony internetowej. Jak już to zrobisz, kliknij w “Zweryfikuj”.
Więcej informacji o weryfikowaniu domeny: https://www.facebook.com/business/help/245311299870862
PODSUMOWANIE
Facebook lubi zaskakiwać. Niestety bywa, że głównie negatywnie.
Zawsze, gdy pojawi się błąd na twoim koncie reklamowym – nie panikuj. Użyj lupki w jednej z dużych grup social media na Facebooku, np. “Social media”, czy “Tygrysy socialu”. Nie powielaj tych samych wątków – zazwyczaj o daną sprawę już ktoś pytał przed tobą, możliwe, że nawet parę minut wcześniej.
Zmiany wprowadzone przez iOS 14 nie są zbyt miłe, ani wygodne, ale na szczęście dla posiadaczy stron www, a nie apek mobilnych, niezbyt mocno doskwierają. W momencie, gdy skonfigurujesz zdarzenia, możesz spać spokojnie, bez obaw, że Facebook zastopuje twoje zestawy reklam.
Polecane artykuły
Jak skontaktować się z pomocą Facebooka? Email, telefon? Czego się spodziewać po rozmowie?
10 przydatnych ustawień na Facebooku – o których nie słyszałeś?
12 ukrytych funkcji Facebooka, o których możesz nie mieć pojęcia!
Jak zmiany w iOS 14 wpłyną na twoje reklamy Facebook Ads?
Strefa komfortu? Nie wychodź z niej. Serio.
Rozliczanie działań marketingowych i reklamowych „za efekt” – czy warto?
Profesjonalne konto na Instagramie – 17 praktycznych porad
Jak zdobyć followersów na Instagramie? Jak się wypromować? Poradnik reklamowy
5 poważnych błędów marketingowych, przez które twoje reklamy nie zadziałają
Jaki będzie marketing w 2021 roku? Taki. Sam. Jak. Zawsze