fbpx

#9 Facebookowe Q&A – jak kierować reklamy na członków grupy?

6 sierpnia 2019

Czas czytania: 7 min.

Masz problem z reklamą Lead Ads? A może nie wiesz jak kierować reklamy na członków grupy? W dzisiejszym Q&A poznasz odpowiedzi na kilkanaście najciekawszych pytań zadanych w facebookowych grupach marketingowych!

Pytania zebrałam z grup Social media, Tygrysy Socialu i Arturjablonski.com.

 

Nie masz czasu na czytanie? Posłuchaj wersji audio!
Listen to „MWWA #50 #9 Facebookowe Q&A – jak kierować reklamy na członków grupy?” on Spreaker.
Subskrybuj ten podcast:
Apple Podcasts | Google Podcasts | Spotify

 

 

 

 

 

Jak dodać wiele produktów do facebookowej zakładki Sklep?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Mało kto ma ochotę na ręczne dodawanie setek produktów do facebookowej zakładki Sklep.

Na szczęście Facebook umożliwia dodawanie ich poprzez plik danych, podobnie jak w przypadku standardowego katalogu używanego do reklam.

Aby to zrobić, musisz wejść w Menedżer Firmy i kliknąć “Katalogi”. Następnie odszukaj katalog “Products for [nazwa twojego fanpage]” i dodaj nowy plik danych w zakładce “Źródła danych produktów”.
Wystarczy, że klikniesz “Dodaj produkty” i wybierzesz z listy “Dodaj nowy produkt”.

Jeżeli masz taką możliwość, to polecam Ci wgranie pliku XML, który automatycznie aktualizuje się co jakiś czas (są do tego wtyczki do różnych CMS sklepów online, np. ta do Magento 1).

Niestety ten sposób wgrywania produktów ma jedną, poważną wadę. Nie ma możliwości, aby hurtowo dodawać produkty do kolekcji.
Jeżeli utworzysz standardowy zestaw produktów, to i tak nie będzie on widoczny w zakładce Sklep.
Obecnie jedynym sposobem na dodanie produktów do kolekcji, to robienie tego ręcznie.

 

 

Dlaczego moja reklama Lead Ads nie działa?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Istnieje wiele powodów, dlaczego nie zbierasz kontaktów w swojej reklamie na pozyskanie danych.

Oto kilka najczęstszych:

  • źle dobrana grupa docelowa
  • kiepskie copy
  • mało przyciągające wzrok grafiki
  • prosisz o za dużo danych (np. po co ci wiek, płeć czy nr telefonu?)
  • grupa docelowa nie jest jeszcze gotowa na pozostawienie danych

W tym ostatnim przypadku warto najpierw “rozgrzać” potencjalnego leada. Szczególnie osoby z małych działalności gospodarczych są bardzo nieufne, jeżeli chodzi o dzielenie się swoimi danymi. Najpierw więc daj się poznać – puść reklamę na zasięg, aktywność, czy odtworzenia wideo.

Jeżeli sprzedajesz produkt/usługę premium, to tym bardziej musisz skupić się na budowie lejka sprzedażowego.

 

 

Czy można pobierać maile lub telefony z portali ogłoszeniowych do celów reklamowych na FB?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Nie można. Jest to niezgodne z prawem od dawna i grozi pozwem ze strony osoby, której dane pozyskałeś.

Jeżeli ktoś nie zgadza się na komunikację marketingową, to nie możesz na siłę wpychać swojej oferty.
To nie tylko nieetyczne, ale również nieefektywne.

Dużo trudniejszą drogą, ale budującą o wiele lepsze relacje, jest wyłuskanie potencjalnych klientów na bazie reklam na zainteresowania albo lookalike.

W przypadku, gdy twoja branża jest bardzo niszowa, możesz wgrać maile byłych i obecnych klientów, w ten sposób pozyskując bazę do lookalike. Pamiętaj jednak, aby w kampaniach wykluczać te maile, bo inaczej efektem znowu będzie złamanie prawa.

 

 

Czy reklamowanie postów na fanpage sprawia, że Facebook “lubi” nas bardziej?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Nie sprawia. To jeden z bardzo wielu mitów.

Równie nieprawdziwe są opinie, że Facebook każe za linki w postach, linki do YouTube, czy zbyt długie posty. Tego typu informacje rozsiewają osoby, które niestety mają bardzo niewielkie pojęcie o tym, czym jest Facebook. Facebook to algorytm, który działa do bólu logicznie.
A na logikę tego typu działania o wiele bardziej zaszkodziłyby serwisowi, niż pomogły.

 

Jak więc sprawić, aby Facebook polubił nas bardziej?

  • Twórz dobry content, który dopasowany jest do grupy twoich potencjalnych odbiorców.
  • Nie generuj śmieciowych konkursów z zadaniami w rodzaju “zalajkuj i udostępnij ten post”.
  • Nie publikuj tony memów, śmiesznych gifów i linków do stron z fejkowymi wiadomościami.
  • Daj wartość odbiorcom – jakie treści edukacyjne twoim zdaniem byłyby dla nich ciekawe i pomocne?
  • Odpowiadaj na komentarze w ludzki sposób – zamiast generycznej, tej samej odpowiedzi albo pojedynczej emotikonki naprawdę rozmawiaj z fanami.

 

 

Jak zweryfikować czy uczestnik konkursu kupił lajki pod komentarzem?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Niestety nie da się tego zweryfikować.
Jedynym sposobem na bronienie się przed takimi oszustwami jest zmiana twojego podejścia do zasad konkursu.
Zamiast wymuszać lajkowanie pod komentarzem, napisz w regulaminie, że reakcje będą brane pod uwagę, ale ostatecznie to jury oceni, który komentarz wygrywa.

 

 

Jak stworzyć nowy Menedżer Firmy lub konto reklamowe?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Nowe konto reklamowe możesz utworzyć poprzez Menedżera Firmy.
Wejdź w “Ustawienia firmowe” i kliknij w zakładkę “Konta reklamowe”. Znajdziesz tam przycisk “Dodaj”.

 

Każde konto na Facebooku może posiadać niestety tylko 2 Menedżery Firmy. Ten limit nie powiększa się nawet wtedy, gdy usuniesz się z Menedżera, ale to Ty go zakładałeś.

Używaj więc tej opcji z głową. Najprościej dostać się do opcji dodawania Menedżera Firmy dzięki zakładce incognito.
Jesteś wtedy wylogowany i na stronie https://business.facebook.com/ zobaczysz przycisk “Utwórz konto”.

 

 

Jak przenieść kampanie reklamowe z jednego konta na inne?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Wejdź w Menedżer Reklam i kliknij “Eksportuj” widoczne nad tabelą kampanii. Jeżeli napotkasz błąd przy otwieraniu pliku XLS, pobierz dane w formacie CSV.

Aby importować reklamy, kliknij w strzałkę widoczną po prawej stronie od przycisku “Eksportuj” i wybierz “Reklamy” lub pobierz szablon Excel, który uzupełnisz.

 

 

Jak porównać wyniki dwóch kampanii, gdy Facebook nierównomiernie wydaje kasę?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

To, jak powinieneś ustawić kampanię lub kampanie zależy od tego, jak bardzo dokładny test chcesz wykonać.

Jeżeli nie zależy Ci specjalnie na dokładności, to wystarczy, że porównasz różne grupy reklam na bazie wydanej kwoty.

Gdy oba zestawy reklam wydadzą minimum 30-40 złotych lub osiągną 200 przeklików na stronę, możesz zacząć analizować, który lepiej performuje. Oczywiście, jeżeli masz taką możliwość to głównym wyznacznikiem odrzucenia lub zestawienia zestawu reklam jest ROAS i koszt/konwersję.

Zwróć również szczególną uwagę na checkouty i dodania do koszyka. W przypadku wielu typów produktów odbiorca nie dokonuje zakupu od razu, więc warto poczekać minimum dzień, zanim wyda się ostateczny wyrok.

Zanim wyłączysz grupę reklam przetestuj też inne copy, grafiki, nagłówki reklam. Niekoniecznie bowiem dana kreacja pasuje do wybranej grupy odbiorców.

Często miałam sytuację, gdy kreacja A generowała świetne wyniki w grupie reklam A, natomiast w innej radziła sobie o wiele gorzej, niż kreacja B, czy C.

Jeśli natomiast chcesz skupić się na bardzo dokładnym teście, to albo skorzystaj z wbudowanych testów A/B albo ustaw budżet całkowity – wtedy Facebook wyda dokładnie tyle, ile chcesz.

W przypadku budżetu dziennego jednego dnia Facebook wyda więcej, niż wynosi limit, a innego mniej – w ujęciu miesięcznym algorytm tak dopasuje koszt, aby odpowiadał temu, który ustawiłeś.

 

 

Jak uruchomić reklamę na Insta, by widziały ją osoby tylko obserwujące profil?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Niestety obecnie nie ma takiej funkcjonalności. Możesz kierować reklamę na osoby, które zareagowały w dowolny sposób na Twoim profilu na Insta.

Odpowiednią opcję znajdziesz podczas tworzenia niestandardowej grupy odbiorców.

 

 

Jak kierować reklamy do członków grupy na Facebooku?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Obecnie nie ma takiej możliwości, ale możesz to obejść. Stwórz landing page, który opublikujesz wyłącznie na grupie.

Do klikania w link możesz zachęcić poprzez lead magnet, taki jak możliwość pobrania ze strony ciekawego e-booka.

Następnie remarketuj osoby, które weszły na tę konkretną stronę – za pomocą ustawień dostępnych przy tworzeniu grupy niestandardowych odbiorców.

 

 

Czy kupowanie followersów na Instagramie ma sens?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

To zależy.
W przypadku marek posiadających minimum kilka tysięcy obserwujących moim zdaniem nie ma sensu. Natomiast jeżeli masz nowe konto na Instagramie, to warto pozyskać tzw. “społeczny dowód słuszności”.

Nie polecam Ci korzystania z botów i innych nielegalnych sposobów na pozyskanie fanów. Nie tylko grozi Ci ban, ale również jakość tych followersów będzie mocno dyskusyjna.

Lepiej zrobisz, jeśli utworzysz reklamę z celem “Przejście do profilu”. Dostępna jest tylko poprzez promocję w instagramowej apce.

 

 

Do której grupy reklam Facebook przypisze zakup, jeżeli odbiorca widział 2 różne reklamy?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Przypuśćmy, że równolegle masz uruchomioną kampanię z dwoma grupami reklam – jedna z nich targetuje osoby odwiedzające sklep a druga osoby, które nigdy o nim nie słyszały.

Jeżeli odbiorca wejdzie na stronę poprzez reklamę kierowaną na ruch cold, a dopiero potem (ponownie) wejdzie z remarketingu, to Facebook przypisze konwersję (o ile taka zajdzie) do reklamy zobaczonej w pierwszej kolejności.

Algorytm nie zduplikuje przypisania konwersji, o ile doszło tylko do jednej.

 

 

Jak sprawdzić jakie produkty sprzedały się z reklamy katalogu produktowego?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Dzięki Raportom dostępnym w Menedżerze Firmy możesz utworzyć raport, który pokaże Ci, jakie konkretne produkty sprzedały się z reklamy katalogu produktowego.

Wystarczy, że w momencie tworzenia raportu dodasz kolumnę o nazwie “Identyfikator produktu”.

 

 

 


Nie znalazłeś odpowiedzi na trapiące cię pytanie? Sprawdź inne odcinki mojego Q&A:

 

Lub przeczytaj moje poradniki o Facebook Ads:

 

I poradniki dotyczące Instagrama:

 

Możesz również napisać do mnie maila na adres [email protected], w temacie wiadomości wpisując „pytanie do Q&A” 🙂


 

 

Zapisz się i otrzymaj dostęp!

* wymagane pole

- dostęp do DARMOWYCH materiałów

- felietony - case studies oraz historii “behind the scenes” mojej pracy blogowej i reklamowej

ofiszial-foto-blog-homepage-2-szaryv2-kw

O mnie

Cześć, jestem Natalia!

Od blisko 4 lat prowadzę kampanie w Facebook Ads i Google Ads. Codziennie znajdziesz mnie na grupie Tygrysy Socialu, gdzie zupełnie za darmo dzielę się wiedzą z zakresu performance marketingu.

Zawodowo obecnie skupiam się na konsultacjach kont reklamowych Facebook Ads oraz robię reklamy dla branży e-commerce. Więcej informacji znajdziesz na stronie Współpraca :).

Możemy też współpracować dużo szerzej - napisz, czego potrzebujesz a na pewno razem stworzymy coś fajnego!

Podcast

Fanpage

Newsletter

Quora

Masz pytanie?

Chcesz zamówić audyt albo umówić się na konsultację?

Copyright charzynska.pl ©  All Rights Reserved