fbpx

24 stycznia 2020

Czas czytania: 8 min.

Jak zwiększyć limit wydatków na koncie reklamowym Facebook Ads? Co oznacza powiadomienie “użytkownik prosi o więcej informacji”? Czy brak regularnego spłacania reklam ma wpływ na ich efektywność?

W dzisiejszym Q&A poznasz odpowiedzi na kilkanaście najciekawszych pytań zadanych w facebookowych grupach marketingowych!

Pytania zebrałam z grup Tygrysy Socialu, Social media i grupy Artura Jabłońskiego.
 
 
Nie masz czasu na czytanie? Posłuchaj wersji audio!
Listen to „MWWA #66 #15 Facebookowe Q&A – jak zwiększyć limit wydatków?” on Spreaker.
 
 

 

 

Czy warto korzystać z Ofert w reklamach Facebook Ads?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Nie wiem. Oferty do dość stara funkcjonalność, o której niewielu performance marketerów pamięta.

Z moich kilku prób wynika, że nie działają one zbyt dobrze w reklamach Facebook Ads.

Być może wynika to z tego, że jest to format dość mało intuicyjny i odbiorcy nie potrafią z niego korzystać.

 

Dlaczego Facebook wypycha moje reklamy do Audience Network?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Być może nie może znaleźć odpowiednio dużej grupy odbiorców w innych typach umiejscowień.

Do Audience Network należy coraz więcej witryn, ale cechuje się mniej więcej taką samą skutecznością, jak reklamy displayowe od Google.
Czyli w większości przypadków bardzo niską.

Jeżeli celujesz w odpowiednio szeroką grupę (czyli powyżej 1000-2000 osób), to nie musisz przejmować się Audience Network.

Chyba, że planujesz wydać na taką małą grupę kilka tysięcy złotych, co jest sporo za dużą kwotą. Pamiętaj, że Facebook nigdy nie dotrze nawet do 80% potencjalnych odbiorców.

W skrajnych sytuacjach więc albo będzie zwiększać częstotliwość wyświetlania do niezdrowych liczb (powyżej 5 / osobę) albo wyda niewielką kwotę budżetu albo właśnie spróbuje z Audience Network.

 

Czy prowadzenie licytacji pod postem na Facebooku jest legalne?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Prawnikiem nie jestem, ale nie widziałam nigdy żadnych prawnych obostrzeń w tej kwestii.
Na pewno trzeba rozróżnić licytację od losowania.

To drugie wymaga uzyskania zgody oraz odprowadzenia podatku.

 

Skąd czerpać dane do budowy persony marketingowej?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Najlepiej z własnych wywiadów z obecnymi i byłymi klientami.

Zanim to zrobisz, zastanów się, jakich danych potrzebujesz. Niezbyt dobrym pomysłem będzie pytanie ich o bardzo personalne dane, ale nie powinni mieć obiekcji przed odpowiedzią na pytania czysto biznesowe.

Takie jak np.:

  • jak nas znalazłeś
  • co cię skłoniło do wzięcia pod uwagę właśnie naszej usługi/produktu
  • jakie widzisz wady i zalety usługi/produktu
  • czy poleciłbyś nas, jeżeli twój znajomy czy współpracownik szukałby podobnego produktu/usługi? jeśli tak/nie, to dlaczego?

Jeśli natomiast nie masz jeszcze żadnych klientów, to pomyśl, do kogo kierujesz produkt czy usługę. Dlaczego w ogóle zdecydowałeś się na taki typ działalności? Jakim potrzebom ludzi odpowiada?

I na tej podstawie spróbuj znaleźć realne osoby (np. na Facebooku), które pasują do modelu.

Dowiedz się, czym się zajmują, jakie mają pasje, w jakim wieku są i jakiej płci. Skąd pochodzą? Jakie są ich ambicje zawodowe czy plany osobiste? Nie musisz być stalkerem 😉. Wiele osób chwali się tym wszystkim publicznie w social media.

 

Jak zwiększyć limit wydatków, aby rzadziej dostawać faktury od Facebooka?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

W chwili obecnej jedyną możliwością bez udziału supportu Facebooka jest kliknięcie w zakładkę Rozliczenia – Ustawienia płatności i następnie “Zarządzaj”.

Maksymalny próg rozliczenia standardowo wynosi maksymalnie 3000 zł i do tego pułapu rośnie stopniowo w miarę regularnego spłacania wydatków reklamowych.

Średnio po miesiącu na nowym koncie reklamowym będziesz już otrzymywać faktury na tę kwotę lub/i na koniec miesiąca.

Facebook zawsze wystawia fakturę pod koniec miesiąca oraz po przekroczeniu progu.
Jeśli więc wydajesz poniżej 3000 zł miesięcznie, to taki próg oznacza, że otrzymasz fakturę tylko na koniec miesiąca.

 

Czy da się otrzymać tylko jedną fakturę miesięczną Facebook Ads?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Da się. Musisz skorzystać albo z rozwiązania w poprzednim punkcie albo poprosić o pomoc support.

Jeżeli wydajesz powyżej 10 tys. dolarów miesięcznie na reklamy (w ramach 1 Menedżera Firmy), to Facebook może zaakceptować linię kredytową oraz fakturowanie miesięczne.

Słyszałam też o kilku przypadkach, gdy wydając mniej, support może zwiększyć limit do np. 6000 zł lub 9000 zł. Sama kiedyś poprosiłam o to i ręcznie zmieniono mi limit na większy.

 

Jak zmusić Facebooka, by w reklamie video na aktywność pozyskiwał reakcje a nie wyświetlenia filmu?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Niestety nie da się tak tego zrobić.

Facebook dąży do jak najtańszego zrealizowania konwersji. W przypadku wideo jest to nie tylko komentarz, reakcja, czy udostępnienie, ale właśnie również wyświetlenie go.

Niemal zawsze takie obejrzenie będzie tańsze, niż inny typ aktywności, stąd widzisz głównie wzrost wyświetleń filmu, a nie reakcji.

Z drugiej strony musisz zadać sobie pytanie, na czym ci zależy.
Jeżeli na aspekcie wizerunkowym, to czy nie lepiej jednak pozyskać osoby, które z zainteresowaniem obejrzą film, zamiast tylko bezmyślnie kliknąć “lubię to”?

Jeśli koniecznie zależy ci na innym typie aktywności, to spróbuj skorzystać z kreacji statycznej.

 

Co oznacza powiadomienie “Użytkownik prosi o więcej informacji”?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Facebook czasem dochodzi do wniosku, że osoba komentująca post zadała pytanie.

W takiej sytuacji wyświetla tego typu powiadomienie.

Nie jest ono zbyt intuicyjne i nie oznacza, że osoba komentująca kliknęła w coś albo chce skontaktować się przez Messengera.

 

Produkty w sklepie nie mają opisów – jak wyświetlać je w reklamach katalogowych?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Możesz skorzystać z drogi naokoło. Poproś osobę zajmującą się sklepem o hurtowe wgranie nazw produktów w pole opisu.

Niestety nie będzie to wyglądać zbyt ładnie, ale działa.

W większości systemów sklepowych taka operacja jest banalnie prosta i zajmie maksymalnie kilkanaście minut na eksport tytułów i import ich jako opis.

 

Jak umożliwić pobranie e-booka po podaniu maila w reklamach Lead Ads?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

W momencie tworzenia formularza reklamy z celem pozyskanie kontaktu dostaniesz możliwość umieszczenia buttona, który przekierowuje osobę zapisaną w dowolne miejsce.

Umieść pod nim URL ze stroną, gdzie odbiorca może pobrać PDF. Pamiętaj, by nie dodawać odnośnika bezpośredniego, bo Facebook blokuje takie linki.

Dużo lepiej stworzyć prosty landing page, gdzie znajduje się link.

 

Jak reklamować sklep, który posiada jednocześnie dozwolone i zabronione przez FB produkty?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Niestety czeka cię trochę ręcznej roboty.
Musisz poprosić osobę odpowiedzialną za wygenerowanie pliku danych o umieszczenie w nim tylko wybranych produktów.

To rozwiązanie działa, jeżeli do tej pory nie próbowałeś robić reklam z całym asortymentem i Facebook jeszcze nie przeskanował całej strony.

Jeśli jesteś już na czarnej liście, to niestety, ale raczej nic nie da się zrobić.

W takim przypadku rozwiązaniem może być stworzenie landing page na subdomenie i umieszczenie tam dozwolonych produktów.

Co prawda dalej nie będziesz w stanie robić reklam katalogowych, ale chociaż kampanie z linkiem do landing page powinny być akceptowane.

 

Czy brak regularnego spłacania reklam Facebook Ads ma wpływ na ich efektywność?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Jeżeli nieregularne spłacanie oznacza blokowanie reklam na więcej niż kilka dni, to tak.

W przypadku, jeśli konto reklamowe jest zablokowane maksymalnie kilka dni, to nie powinno mieć to wpływu na efektywność kampanii.

Im dłużej reklamy się nie wyświetlają, tym bardziej tracą swoją efektywność i optymalizację.

 

Kiedy posiadanie osobnego piksela i konta reklamowego ma sens?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Osobne konto reklamowe i piksel przydają się tylko wtedy, gdy firmy mają zupełnie oddzielny model działalności.

Jeżeli są to np. 2 wersje językowe tej samej strony, to nie ma to żadnego sensu.

Osobne konto przydaje się też, jeżeli np. robisz reklamy dla dwóch działów w firmie, które mają osobne budżety reklamowe.
Aczkolwiek ja wolę w takim przypadku nazywać inaczej kampanie, niż bawić się w przeklikiwanie między kontami :).

 

Czy jest sens ratować konto na Instagramie, które ma fałszywych followersów?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

To zależy od tego, jaki procent followersów jest botami albo osobami pozyskanymi poprzez rozdania, czy innej bardzo kiepskiej jakości konkursy.

Dorota Woźniczka z Social Tigers poleciła do czyszczenia konta z takich osób narzędzie IQHashtags. W płatnej wersji oferuje właśnie usuwanie mass followersów.

Kiedy już uporasz się z fake kontami, musisz na nowo zbudować zaangażowanie odbiorców i zaciekawić ich treścią konta.

Lista czynności jest bardzo długa, więc w tym miejscu zachęcam cię do przeczytania moich dwóch poradników dotyczących Instagrama:
Profesjonalne konto na Instagramie – 18 praktycznych porad
Jak zdobyć followersów na Instagramie? Jak się wypromować? Poradnik reklamowy

 

 

 

W jaki sposób przyznać rabat nowym członkom grupy na Facebooku?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

W chwili obecnej nie możesz wysyłać żadnych zautomatyzowanych wiadomości dla nowych członków grupy na Facebooku.

Istnieje natomiast możliwość utworzenia wiadomości powitalnej na grupie. Napisz w niej o kuponie rabatowym i poproś o wiadomość priv.

Kiedy nowi członkowie grupy zgłoszą się do ciebie, wtedy ręcznie możesz wysłać im kody rabatowe.

 

 

Jak podejrzeć statystyki kombinacji treści w reklamach dynamicznych na FB?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Bardzo prosto. W Menedżerze reklam w widoku pojedynczych reklam kliknij po prawej stronie w przycisk “Podział”.

Następnie wybierz opcję “Według dynamicznego zasobu reklamowego”.

 

 

Czy koszt reklam na Facebooku rośnie zawsze na Święta, Black Friday itd.?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Jeżeli reklama jest słabej jakości albo źle dopasowana do grupy odb., to kiedyś miała niższą konkurencję, więc i kosztowała mniej.

Jeżeli reklamodawcy robią ich więcej, to jej jakość tym mocniej odbija się na CPC.

Sama mam reklamy, które od 1 grudnia (czyli w okresie XMAS) do teraz mają średnie CPC na poziomie max 30 gr. Aczkolwiek w ogóle to nie ma sensu często by mierzyć CPC, zamiast np. CTR i ROAS.

Dodatkowo tutaj dochodzi pewnie brak optymalizacji reklam.
Niezależnie od sezonu jeżeli nie kombinujesz z copy, grafikami, grupami odb, to koszty będą rosnąć.

 

 

Jak Facebook zareaguje, gdy nagle dodam dużo produktów do katalogu?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Zależy, czy te nowe produkty są bardzo zbieżne z obecnymi, czy też w zupełnie innej tematyce.

Jeżeli to pierwsze, to istnieje szansa, że FB będzie faworyzował produkty, które dobrze sprzedają, bo ma sporo danych na temat ich klikalności i konwersji.

Natomiast jeżeli to inny typ, to ja bym się nie martwiła i jechała na tej samej kampanii ze wszystkimi.

Zastanów się też, czy koniecznie chcesz sprzedać te nowe, zamiast starych, czy wszystko jedno co się sprzedaje.

 

 

Czy robiąc reklamę na polubienia strony nie ma szans, by ktoś dokonał zakupu?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Oczywiście, że są szanse, ale dużo mniejsze.

Wiele osób kupuje produkty nawet widząc tylko reklamę na polubienia, bo tak im się spodobała, że np. szukają firmy w Google.

Oczywiście nie do tego służy cel Polubienia strony, więc dużo większa szansa, że FB lepiej dobierze grupę skorą do konwersji w celach Konwersja albo Sprzedaż z katalogu.

 

 

 

 

 

Możesz również napisać do mnie maila na adres [email protected], w temacie wiadomości wpisując „pytanie do Q&A” 🙂


 

 

 

Zapisz się i otrzymaj dostęp!

* wymagane pole

Dostęp do DARMOWYCH materiałów | FELIETONY - case studies oraz historii “behind the scenes” mojej pracy blogowej i reklamowej

ofiszial-foto-blog-homepage-2-szaryv2-kw

O mnie

Cześć, jestem Natalia!

Od 5 lat prowadzę kampanie w Facebook Ads i Google Ads. Codziennie znajdziesz mnie na grupie Tygrysy Socialu, gdzie zupełnie za darmo dzielę się wiedzą z zakresu performance marketingu.

Zawodowo obecnie skupiam się na konsultacjach i audytach kont reklamowych Facebook Ads oraz robię reklamy dla branży e-commerce. Więcej informacji znajdziesz na stronie Współpraca :).

Możemy też współpracować dużo szerzej - napisz, czego potrzebujesz a na pewno razem stworzymy coś fajnego!

Zamów Audyt Facebook Ads

Jeśli potrzebujesz kompleksowej analizy Twoich reklam.

ZOBACZ OFERTĘ

Umów się na Konsultację Facebook Ads

Gdy chcesz porozmawiać o konkretnej kampanii lub masz ogólne pytania.

ZOBACZ OFERTĘ

Podcast

Fanpage

Newsletter

Quora

Copyright charzynska.pl ©  All Rights Reserved