Ilu followersów na Instagramie trzeba mieć, aby nawiązać współpracę? Jak kierować reklamy do ludzi, którzy kliknęli w wysyłkę formularza?
W dzisiejszym Q&A poznasz odpowiedzi na kilkanaście najciekawszych pytań zadanych w facebookowych grupach marketingowych!
Spis treści
-
- Czy Facebook zablokuje konto reklamowe, jeśli będę reklamować nie swoją stronę www?
- Ilu followersów na Instagramie trzeba mieć, aby nawiązać płatną współpracę?
- Jak targetować na Facebooku mieszkańców małych miast i wsi?
- Co oznacza “błąd konta” na koncie reklamowym Facebook Ads?
- Jak prowadzić niewielki fanpage z budżetem 100 zł miesięcznie?
- Jak kierować reklamy do ludzi, którzy kliknęli w wysyłkę formularza?
- Czy warto robić nowe profile w social media dla płatnego produktu?
- Dlaczego liczba zakupów z reklam w raportach nie jest taka sama jak realnie dokonane zakupy w sklepie online?
- Dlaczego w moim katalogu produktów brakuje zdarzeń piksela?
- Jak nie pokazywać reklamy osobom, które już ją widziały?
- Czy można robić skuteczny remarketing bez zainstalowanego piksela na www?
- Dlaczego moja reklama ma coraz gorszy zasięg, pomimo celowania w szeroką grupę?
- Jak doładować szybkim przelewem konto reklamowe na Facebooku?
- Jak wykluczyć w reklamach osoby w związku małżeńskim?
- Po czym poznać, że grupa odbiorców w reklamie się wyczerpała?
- Czy po zmianie strony www na inną dane z piksela przepadają?
Czy Facebook zablokuje konto reklamowe, jeśli będę reklamować nie swoją stronę www?
Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.
Nie. Nie miałoby to żadnego sensu.
Jeżeli strona, do której linkujesz narusza regulamin Facebooka lub treść reklamy jest sprzeczna z informacjami na stronie, to taka reklama może być odrzucana i finalnie Facebook może zablokować konto.
Jeśli jednak działasz zgodnie z zasadami, to nie powinno się stać nic złego.
Ilu followersów na Instagramie trzeba mieć, aby nawiązać płatną współpracę?
Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.
Nie istnieje taki współczynnik, bo nie miałby on sensu ekonomicznego. W niszowym temacie influencer mający przykładowo 1000 obserwujących ma gigantyczny wpływ na swoją społeczność, która kupuje np. idealnie odwzorowane modele czołgów w cenie 5000 zł każdy.
Natomiast lifestyle’owy Instagrammer, który skupia się na dotarciu do jak największej liczby osób może mieć kilka milionów obserwujących, a jego siła wpływu może być porównywalna lub nawet sporo mniejsza, niż kogoś z niszy.
Każda marka, która chce rozpocząć współracę z influencerem powinna skupić się na tym, jaki typ odbiorców przyciąga oraz jak duży realny wpływ na decyzję zakupową posiada.
Jak targetować na Facebooku mieszkańców małych miast i wsi?
Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.
Od jakiegoś czasu Facebook oferuje bardziej rozbudowane opcje wyboru lokalizacji grupy odbiorców.
Po wyborze kraju docelowego, kliknij strzałkę umieszczoną obok jego nazwy.
Następnie wybierz opcję “Wyklucz miasta”.
Kliknij na strzałkę przy wykluczeniu – pojawi się okno, w którym możesz wybrać zakres wielkości miast, do których nie chcesz dotrzeć.
Domyślnie jest to wykluczenie od 100 tys. mieszkańców do ponad 3 mln.
Możesz także skorzystać z poradnika prosto od Facebooka, który dostępny jest tutaj.
Co oznacza “błąd konta” na koncie reklamowym Facebook Ads?
Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.
“Błąd konta” to informacja pojawiają się w momencie, gdy występuje problem z rozliczeniem płatności na koncie reklamowym.
Najczęściej wynika on z osiągnięcia limitu wydatków – możesz zmienić go w zakładce Rozliczenia.
Jeśli twoje konto reklamowe było zdezaktywowane i ponownie aktywowane, to “błąd konta” może również oznaczać, że musisz ręcznie wywołać płatność, nawet jeśli kwota do spłaty to kilka złotych.
Jak prowadzić niewielki fanpage z budżetem 100 zł miesięcznie?
Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.
Pod tym pytaniem pojawiło się mnóstwo ciekawych i często trafnych odpowiedzi.
Z mojego punktu widzenia mikro budżet warto wydać na remarketing. Pozyskanie zimnej grupy odbiorców (czyli kogoś, kto nie miał styczności z twoją marką) generuje znacznie wyższe ryzyko przepalenia pieniędzy oraz wysokiego kosztu/konwersję.
W tym przypadku chcemy reklamować fanpage, czyli warto skupić się na kampanii z celem Aktywność dotycząca posta.
Kierowanie? Osoby aktywne na fanpage i Instagramie w ciągu ostatnich 30 dni. Jeżeli chcesz powoli zasilać grupę do remarketingu, to z puli 100 zł możesz miesięcznie przeznaczyć około 30-40 zł na targetowanie cold. W takim wypadku pamiętaj o wykluczeniu grup remarketingowych z “zimnej” grupy reklam!
Jak kierować reklamy do ludzi, którzy kliknęli w wysyłkę formularza?
Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.
Bardzo prosto. Skorzystaj z wbudowanego w ustawienia piksela narzędzia. Wystarczy, że wejdziesz w informacje szczegółowe piksela i klikniesz “Ustawienia”. Znajdziesz tam opcję pt. “Otwórz narzędzie do konfiguracji zdarzeń”. Dzięki niemu będziesz w stanie oznaczyć, że przycisk wysyłki formularza jest wydarzeniem i konwersją “Lead”.
W ten sposób Facebook automatycznie wykryje tego typu zdarzenia w przyszłości, a ty będziesz mógł kierować swoje reklamy do osób, które je zrealizowały.
Niestety nie działa to wstecz, więc musisz poczekać trochę czasu, aż uzbierasz minimum 1000 osób, by kierować do nich reklamy.
Czy warto robić nowe profile w social media dla płatnego produktu?
Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.
Jeżeli produkt jest ściśle związany z już założonym profilem, to moim zdaniem nie ma to sensu. Wielu twórców, którzy do tej pory nie oferowali płatnych produktów czy usług boi się je reklamować w swoim “oficjalnym” medium.
Tymczasem wiele osób, które przez miesiące lub wręcz lata korzystało za darmo z wiedzy i materiałów chętnie wesprze autora kupując to, co oferuje.
Dlaczego liczba zakupów z reklam w raportach nie jest taka sama jak realnie dokonane zakupy w sklepie online?
Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.
Bardzo możliwe, że spora część osób finalnie nie dokonuje zakupu, pomimo kliknięcia w przycisk “Kupuję z obowiązkiem zapłaty”. Jeżeli różnica pomiędzy panelem sklepu a Facebookiem jest ogromna, warto rozważyć przeniesienie wywoływania konwersji z przycisku na stronę “thank you page”.
Pamiętaj, że w takiej sytuacji również może dojść do wielu przekłamań, bo sporo osób nie wraca na stronę sklepu po dokonaniu płatności.
Dlaczego w moim katalogu produktów brakuje zdarzeń piksela?
Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.
Bardzo możliwe, że dopiero dodałeś piksel jako źródło zdarzeń w katalogu. Poczekaj 24h – statystyki pokazują dane za ostatnie dni, z pominięciem dnia dzisiejszego. Stąd właśnie brak danych.
Jak nie pokazywać reklamy osobom, które już ją widziały?
Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.
Niestety nie ma takiej możliwości, o ile nie korzystasz z celu “Zasięg”. Wielu laików performance marketingu przesadza z analityką, mikro zarządzaniem i podziałem budżetu na zbyt wiele elementów.
Tymczasem zdecydowana większość kampanii może być przeprowadzona w bardzo prosty sposób, który możesz powielać przy okazji przyszłych akcji.
Pamiętaj, że według wielu ekspertów marketingu, aby doszło do zakupu, odbiorca musi zobaczyć twój komunikat kilka a nawet kilkanaście razy! Nie obawiaj się więc częstotliwości nieco przekraczającej 1.0 czy 2.0.
W przypadku reklam remarketingowych tolerancja jest jeszcze wyższa i może wynosić nawet kilkanaście wyświetleń na osobę.
Jeżeli nie chcesz zanudzić lub zirytować odbiorców, dodaj więcej reklam do grup reklam, aby Facebook je rotował.
Czy można robić skuteczny remarketing bez zainstalowanego piksela na www?
Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.
Jasne, że tak! Pamiętaj, że piksel zbiera dane tylko na stronie internetowej, na której jest zainstalowany. Oprócz danych z zewnętrznego źródła tego typu, Facebook cały czas zbiera informacje o aktywności odbiorców na Messengerze, Facebooku i Instagramie.
Zawsze więc możesz remarketować osoby aktywne w twoich mediach społecznościowych oraz reklamach (tylko w przypadku filmu wideo i kolekcji).
Dlaczego moja reklama ma coraz gorszy zasięg, pomimo celowania w szeroką grupę?
Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.
Niestety, prawdopodobnie nie wykluczyłeś grup remarketingowych z grupy reklam, stąd reklamy docierały wciąż do tych samych osób.
Warto pamiętać, że rolą Facebooka nie jest docieranie do nowych ludzi, a kierowanie promocji do osób, które zrealizują cel najtaniej. Oczywistym się więc staje fakt, że Facebook kocha robić remarketing, nawet jeżeli ty tego nie chcesz.
Jedynym sposobem na zmuszenie go do kierowania przekazu do nowych ludzi, to właśnie dodanie grup remarketingowych (np. aktywnych na fanpage, odwiedzających www) do wykluczeń.
Jak doładować szybkim przelewem konto reklamowe na Facebooku?
Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.
Niestety, szybki przelew dostępny jest tylko w przypadku osobistych kont reklamowych. Konta firmowe mają możliwość podpięcia karty lub konta Paypal.
Jak wykluczyć w reklamach osoby w związku małżeńskim?
Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.
Z uwagi na unikanie dyskryminacji, Facebook uniemożliwia korzystanie z wielu zainteresowań jako wykluczeń.
Tak też jest w przypadku statusu związku.
W związku z tym możesz zadziałać na około – targetuj osoby, które mają każdy inny status związku, ale nie małżeński. Powinno zadziałać!
Po czym poznać, że grupa odbiorców w reklamie się wyczerpała?
Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.
Głównym wskaźnikiem, który pokazuje, czy grupa odbiorców się wyczerpuje jest częstotliwość. Jeżeli zauważysz, że zaczyna gwałtownie rosnąć – do poziomu 5-6-7, to znak, że grupa odbiorców jest zbyt mała jak na twój budżet reklamowy.
Jeśli natomiast gwałtownie spada CTR i rośnie CPC, to możliwe, że konkretna kreacja przestaje pasować do wybranej grupy odbiorców. W takim przypadku najpierw zmień kreację (copy, grafikę) i dopiero, gdy to nie pomoże, spróbuj innej grupy odbiorców.
Czy po zmianie strony www na inną dane z piksela przepadają?
Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.
Żadne dane z piksela nie przepadają, o ile nie minęło 180 dni od momentu ich zebrania. Piksel jest kawałkiem kodu, który przesyła na serwery Facebooka dane dotyczące aktywności ludzi na stronach internetowych.
Jeśli więc przepniesz piksel na inną stronę, to w dalszym ciągu będzie zbierać dane, a te z przeszłości nie zostaną usunięte.
Polecane artykuły
Jak skontaktować się z pomocą Facebooka? Email, telefon? Czego się spodziewać po rozmowie?
Audience Network – czy jest sens kierować tam reklamy Facebook Ads?
12 błędów, które popełniasz tworząc reklamy Facebook Ads
Jak zoptymalizować reklamy Facebook Ads? Kompleksowy poradnik
Jak analizować reklamy na Facebooku i mierzyć ich skuteczność? Poradnik krok po kroku
Profesjonalne konto na Instagramie – 17 praktycznych porad
Jak zdobyć followersów na Instagramie? Jak się wypromować? Poradnik reklamowy
Możesz również napisać do mnie maila na adres natalia@charzynska.pl, w temacie wiadomości wpisując „pytanie do Q&A” 🙂