fbpx

Performance Marketing

Facebook Ads - jakie dane analizować?
Czas czytania: 8 min.

Reklamy na Facebooku zostały stworzone w modelu “easy to learn, hard to master”. Niezwykle prosto można więc “wyklikać” dowolną kampanię, ale zoptymalizować ją i czytać jej efekty już niestety duużo trudniej.

Postanowiłam więc w jednym miejscu zebrać wszystkie (na dzień dzisiejszy) metryki, które możemy znaleźć pod opcją “Kolumny” w raportach Facebooka.

Każda z nich jest pokrótce opisana wraz z moją subiektywną opinią, kiedy warto ją analizować i dlaczego.

10 błędów piksela i katalogu Facebooka
Czas czytania: 8 min.

Jeśli chcesz robić skuteczne reklamy na Facebooku i Instagramie, to musisz mieć dobrze skonfigurowanego piksela. Kropka.
Zanim zaczniesz czytanie tego tekstu polecam ci mój dwuczęściowy poradnik, jak skonfigurować piksel. Jest to szczegółowy przewodnik krok po kroku, więc pomimo ilości kroków, które należy wykonać, konfiguracja nie powinna sprawić ci większych kłopotów.

Instagram - cel reklamy
Czas czytania: 8 min.

Instagram przez wielu traktowany jest dalej nieco po macoszemu. Nie zawsze działa tak skutecznie reklamowo, jak Facebook i niektórzy dalej uważają, że to medium dla nastolatków.

Jakie są cele reklamowe na Instagramie i czym się różnią? Który cel reklamowy wykorzystać na konkretnym etapie lejka sprzedażowego? Jak zmierzyć skuteczność reklam w aplikacji mobilnej i Menedżerze reklam?

 

Przeczytaj mój krótki poradnik.

Konwersje i zdarzenia standardowe Facebook Ads
Czas czytania: 9 min.

Facebook piksel to kawałek kodu, który niewiele by pomógł marketerom bez ustawionych zdarzeń i konwersji. Te standardowe, czyli rozpoznawane natywnie przez algorytm są kluczem do remarketingu dynamicznego oraz tego bardziej klasycznego.

W tym poradniku dowiesz się, jak wdrożyć konwersje i zdarzenia standardowe prosto i szybko. Zarówno za pomocą narzędzi wbudowanych w Menedżera reklam, jak i poprzez Google Tag Managera.

Facebook Q&A - najciekawsze pytania
Czas czytania: 6 min.

Ilu followersów na Instagramie trzeba mieć, aby nawiązać współpracę? Jak kierować reklamy do ludzi, którzy kliknęli w wysyłkę formularza?

W dzisiejszym Q&A poznasz odpowiedzi na kilkanaście najciekawszych pytań zadanych w facebookowych grupach marketingowych!

 

Reklama na Instagramie - Poradnik dla początkujących
Czas czytania: 9 min.

Instagram to wciąż rosnące medium, które pod wieloma względami dogania lub wręcz prześciga Facebooka.

Jak rozpocząć swoją przygodę z reklamą na Instagramie? Jakie posiada opcje targetowania, formatów grafik?

Przeczytaj mój artykuł dla początkujących.

Audyt reklam Facebook Ads - dlaczego warto?
Czas czytania: 5 min.

Audytowanie konta Google Ads to chleb powszedni wielu specjalistów w tej dziedzinie.
Tymczasem konkurencyjny system reklamowy – Facebook Ads – wciąż uważany jest za coś o niebo prostszego do “wyklikania”.

Jak jest w rzeczywistości? Dlaczego audyt konta na Facebooku ma sens i może przynieść duży zwrot z inwestycji?

Oto moje subiektywne wyjaśnienie.

16 błędów kiepskich agencji reklamowych/freelancerów
Czas czytania: 11 min.

Wybór dobrej (albo chociaż uczciwej) agencji reklamowej czy freelancera to niełatwy orzech do zgryzienia. Jak działają osoby i firmy, które moim zdaniem powinny zastanowić się nad jakością swoich usług? Jakich agencji lub performance marketerów unikać jak ognia?

Facebook Q&A - najciekawsze pytania
Czas czytania: 8 min.

Jak zwiększyć limit wydatków na koncie reklamowym Facebook Ads? Co oznacza powiadomienie “użytkownik prosi o więcej informacji”? Czy brak regularnego spłacania reklam ma wpływ na ich efektywność?

W dzisiejszym Q&A poznasz odpowiedzi na kilkanaście najciekawszych pytań zadanych w facebookowych grupach marketingowych!

Trendy w 2020 roku według Facebooka
Czas czytania: 6 min.

Od pięciu lat Facebook rozwija swoją jednostkę badawczą, nazwaną Facebook IQ.
Niedawno opublikowała ona ciekawy raport dotyczący trendów, które możesz wykorzystać, by lepiej poznać swoich potencjalnych odbiorców.
Oto najważniejsze wnioski!

Odbierz darmowe materiały

Otrzymaj dostęp do WSZYSTKICH darmowych materiałów, które kiedykolwiek opublikowałam na blogu i które opublikuję w przyszłości.

Nie musisz wypisywać i zapisywać się ponownie, aby być na bieżąco! Wystarczy, że sprawdzisz tajny folder Google Drive :)

Link do tajnego folderu Google Drive z materiałami znajdziesz w mailu powitalnym. Jako bonus dorzucam też w nim historię założenia bloga :).

 

logo-podcast-mini-marketing

Podsłuchaj mojego podcastu!

3x w miesiącu publikuję wersję audio moich artykułów.

Dzięki temu zawsze będziesz na bieżąco, nawet jeśli nie masz czasu czytać!

Zamów Audyt Facebook Ads

Jeśli potrzebujesz kompleksowej analizy Twoich reklam.

ZOBACZ OFERTĘ

Umów się na Konsultację Facebook Ads

Gdy chcesz porozmawiać o konkretnej kampanii lub masz ogólne pytania.

ZOBACZ OFERTĘ

Natalia Charzyńska

NIP: 9591945115 | REGON: 385244620 | mail: [email protected]

Copyright charzynska.pl ©  All Rights Reserved