algorytm facebook ads

Czy algorytm Meta Ads NAPRAWDĘ się zmienia? No cóż…

Czas czytania: 3 min.
Posłuchaj na Spotify:

Eksperci Meta Ads od dobrego roku tłumaczą się z gorszych wyników kampanii w jeden sposób: algorytm reklamowy się zmienił i nic na to nie poradzimy!

algorytm facebook ads

Natomiast byli specjaliści a obecnie YouTuberzy prześcigają się w filmach pod tytułem “Jak reklamować się na Facebooku w 2024 roku?”.

Oczywiście co roku robią film z tą samą wkładką, zmieniając tylko wytłumaczenie, dlaczego warto targetować szeroko.

Na samą myśl o tego typu contencie mam ciarki a ciśnienie skacze mi jak po litrowym redbullu.

Zastanówmy się więc wspólnie skąd w ogóle myśl o tym, że algorytm reklamowy Meta Ads się zmienił i czy są ku temu jakieś konkretne argumenty, twarde dane i tak dalej.

W 2023 roku doszło do wielu zmian w ekosystemie Meta, o czym pisałam w moim artykule na blogu. 

Jednymi z najważniejszych było wprowadzenie grup odbiorców Advantage oraz kampanii Advantage+. Oba twory mają tylko jeden cel: zmuszenie reklamodawcy, by za dużo nie klikał, bo przecież coś zepsuje.

Pozbawiono nas więc opcji wykluczania i targetowania, które są niezbędnymi narzędziami każdego profesjonalnego reklamodawcy. Na szczęście póki co możemy przełączać się na stare, wciąż świetnie działające manualne kampanie oraz tzw. pierwotne grupy odbiorców, do czego cię nieustannie zachęcam.

algorytm facebook ads

Od zawsze mogliśmy kierować szeroko. Wystarczyło nie dodawać żadnych zawężeń kierowania w postaci zainteresowań czy np. grup podobnych odbiorców. 

Z biegiem czasu pojawił się checkbox rozszerzenia grupy odbiorców, które czasem mogliśmy wyłączyć a czasem nie.

Obecne grupy Advantage oraz kampanie typu Advantage to tylko przeniesienie na tzw. frontend możliwości kierowania szerokiego. W żadnym stopniu te opcje nie działają inaczej, niż gdybyś utworzył/utworzyła zwykłą, manualną kampanię bez żadnych zawężeń czy wykluczeń.

Okej, skoro tego typu zmiany to w sumie nie taki big deal, to czemu na każdym kroku odradzam opcji Advantage?

Ponieważ domyślnie stworzone zostały dla laików, którzy faktycznie mogą “coś popsuć” przy ustawianiu swojej pierwszej kampanii.

Jednak, jeśli twoja wiedza jest nieco większa niż absolutnego początkującego, to ustawienia typu Advantage tylko ograniczają możliwości skutecznego targetowania, szczególnie jeśli reklamujesz biznes niszowy.

W moim case study o kampanii Advantage+ omówiłam dość dokładnie różnice w wynikach kampanii manualnych i automatycznych. Polecam zajrzeć, jeśli cię to ciekawi.

Na koniec chcę podkreślić jeszcze jedną ważną rzecz.

Tak, ekosystem reklamowy Meta się nieustannie zmienia. Jednak to nie algorytm działa inaczej a… ludzie, do których docierasz z reklamami oraz twoja konkrurencja, która może wydawać wielokrotnie wyższe budżety na reklamy niż np. rok czy dwa lata temu albo zmieniła specjalistę na bardziej doświadczonego.

Nie warto reagować paniką na każde wahnięcie wyników reklam i nie warto zrzucać winy za swoje niepowodzenia na algorytm. Działa on tak samo, mimo zapewnień Meta o jego “aktualizacji”. Gdyby faktycznie do niej doszło, kampanie i grupy Advantage działałyby wyraźnie lepiej, niż profesjonalnie ustawione kampanie manualne. Tymczasem wciąż dobry specjalista bije na głowę automatyczny system.

Idę o zakład, że taki stan rzeczy utrzyma się jeszcze przez jakiś czas.

Poznaj zaawansowane taktyki reklamowania się w Meta Ads!
ebook reklamy facebook ads okladka

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, jak omijać pułapki zastawiane nam, reklamodawcom przez Metę, to sprawdź mój podręcznik “Profesjonalne reklamy Facebook Ads”.

Omawiam w nim nie tylko różne zaawansowane techniki kierowania, ale też wyjaśniam np. jak działa przypisywanie konwersji do poszczególnych reklam.

4.8/5 - (12 votes)

Sprawdź swoją wiedzę w teście Facebook Ads!

Test poziomujący składa się z 3 etapów. Każdy zawiera 5 pytań na danym poziomie. Na końcu testu zostaniesz przekierowany/a do spersonalizowanej platformy edukacyjnej :).

Trwa wczytywanie
Spis treści
Darmowa Szkoła Reklamy

W 100% darmowa, 7-dniowa Szkoła Reklamy poprowadzi Cię krok po kroku od tworzenia konta firmowego aż do tworzenia reklam!

Powiązane artykuły

Ogarnij Facebook Ads od A do Z:

Artykuły

darmowe i płatne, znajdujące się w Ads Hubie.

Kurs wideo

ponad 8h uporządkowanej, aktualnej wiedzy o Meta Ads.

Podręcznik do reklam

ponad 600 stron zaawansowanej, praktycznej i aktualnej wiedzy o Meta Ads.

Kurs skalowania reklam

1,5h szkolenia o zaawansowanych taktykach skalowania Meta Ads.

Możesz także wejść nieco wolniej w naukę, dołączając do darmowej 7-Dniowej Szkoły Reklamy.