Facebook umiera tak od… 2018 roku (newsy z neta) i jakoś umrzeć nie potrafi (wykres).
To rzekomo zapomniane przez nastolatków medium społecznościowe wciąż posiada ponad 23 mln aktywnych kont w Polsce.
W porównaniu do stycznia 2023, procent użytkowników w wieku 18-24 wcale nie zmalał a podniósł się o 1,4%! Podobne wzrosty widoczne są w najbardziej “produktywnych” grupach, czyli 25-34 i 35-44.
Owszem, nasza prywata znacznie lepiej klika się teraz na Instagramie, ale grupy wciąż mocno trzymają Facebooka, nie pozwalając o nim zapomnieć.
Jednak takie dowody anegdotyczne to nie wszystko, bo za Facebookiem jako medium reklamowym przemawiają również same liczby.
Reklama na Facebooku vs Instagram
Spójrz na ten zrzut ekranu, przedstawiający wyniki kilkudziesięciu kampanii reklamowych, których efektywność podzielona jest na różne umiejscowienia.
Jak widzisz, Facebook zaczął przegrywać z Instagramem w prawie każdej istotnej metryce, ale wciąż to na niego system reklamowy wydaje najwięcej budżetu. Średnia różnica w koszcie zakupu, ROASie czy koszcie dodania do koszyka wynosi zaledwie około 10% na korzyść Instagrama. Zwróć jednak uwagę na niesamowicie dobre wyniki Messengera. To tam spędzamy obecnie mnóstwo czasu, co przekłada się na wyniki z reklam.
Oczywiście te dane mogą wyglądać zupełnie inaczej na twoim koncie reklamowym, bo uzależnione są głównie od tego, kto jest twoją personą czyli wymarzonym klientem.
Na przykład spójrz na wyniki moich własnych kampanii, czyli moich e-booków i kursów o Meta Ads:
Nawet jeśli opierasz swój biznes tylko na Instagramie, to i tak warto przetestować umiejscowienia automatyczne albo wyłącznie kierowanie na Facebooka w jednym czy dwóch testowych zestawach reklam.
Wciąż przecież wielu Polaków korzysta z więcej niż jednego medium społecznościowego. Nawet jeśli wchodzi w interakcje z twoja firmą tylko na IG to zapewne zareaguje na facebookową reklamę, jeśli akurat scrolluje swojego feeda.
Co więcej, koszt reklamy na Instagramie rośnie i rosnąć będzie. Więcej użytkowników platformy oznacza większą atrakcyjność IG a więc i tym samym większą konkurencję na aukcji reklam.
Pamiętaj, że o uwagę twojego potencjalnego klienta walczysz nie tylko ty, ale również wiele innych firm a miejsce na reklamę jest, mimo wszystko, dość mocno ograniczone.
Dlatego, zanim zaczniesz się zastanawiać czy reklama na Facebooku wciąż ma sens, sprawdź swoje dane. Stwórz raport albo skorzystaj z opcji Podziału. Możesz się zdziwić, co zobaczysz.
Jeśli chcesz poznać moje taktyki reklamowania się, zarówno w e-commerce, jak i usługach to sprawdź moje e-booki i kursy o Meta Ads. Pamiętaj, że w pakiecie kupisz je do 20% taniej.
Stwórz swoje pierwsze (lub kolejne) reklamy bez strachu i przepalania kasy.
Jeśli chcesz uniknąć najpoważniejszych błędów w reklamowaniu się oraz jeśli potrzebujesz nauki od A do Z, to sprawdź mój kurs wideo z podstaw reklamy Meta Ads.
Dowiesz się z niego m.in.:
- Jak dodać partnera do Menedżera Firmy?
- Jak zainstalować piksel i API Konwersji?
- Jak działa system reklamowy Meta Ads?
- Jakie cele kampanii warto wybrać i kiedy?
- Jak targetować reklamy w dobie Advantage+?
i wiele więcej!