Nowe(?) cele reklamowe – HIT czy KIT?

Czas czytania: 14 min.

Facebook lubi zaskakiwać. Na ogół, niestety, negatywnie. Nie inaczej jest teraz, gdy niemal wszystkie konta reklamowe zyskały nowy panel tworzenia kampanii reklamowych Facebook Ads.

Poniższy artykuł stanowi dodatek do drugiego wydania podręcznika “Profesjonalne reklamy Facebook Ads”. Kliknij poniżej, by dowiedzieć się więcej o e-booku!

W praktyce nic się nie zmieniło – cele reklamowe pozostały identyczne, ale w imię “ułatwienia” wyboru musimy mocno naskakać się po opcjach, by dotrzeć tam, gdzie chcemy.

Nowy panel, w którym mamy do wyboru tylko 6 celów głównych przenosi nieco bardziej skomplikowane opcje do poziomu zestawu reklam. Takie rozwiązanie niesie ze sobą ogrom komplikacji.

Najbardziej oczywistą jest dylemat przy wyborze celu kliknięcia w Messengera. Który główny cel powinniśmy wybrać?

W sumie to… nie wiadomo.

Reklamę kierującą do Messengera możemy utworzyć w aż 4 celach: Sprzedaży, Kontaktach, Ruchu i Aktywności. System podpowiada nam, że gdy chcemy pozyskać zakupy, wybierzmy cel numer jeden.

Jeśli zależy nam na jak największej liczbie otwartych konwersacji – wybierzmy cel numer dwa. W tym momencie pojawia się jeden pewien kłopot. Otóż, nikt przecież nie chce zachęcać do kliknięć kogoś, kto nie ma zamiaru realnie rozpocząć rozmowy z firmą. Każdemu zależy na konwersji.

Dlatego kombinacja z umiejscowieniem wysłania wiadomości w kilku celach jest pozbawiona jakiejkolwiek logiki.

Ba, Meta dobrze wie, że to nowe “usprawnienie” jest tak naprawdę utrudnieniem, bo za pomocą przycisku “Znajdź swój cel” możemy wyszukać stary cel reklamowy, by automat podpowiedział nam, który nowy cel wybrać…

Podobny absurd obserwujemy w celu “Kontakty”, wcześniej zwanym “Pozyskiwanie kontaktu”. Dotychczas, gdy zależało nam na zdobyciu leada (np. adresu e-mail) poprzez naszą stronę internetową, wybieraliśmy cel “Konwersje” oraz optymalizację według jednego ze zdarzeń standardowych, np. “Uzyskanie kontaktu”.

Teraz nie ma takiej możliwości, bo cel “Konwersje” zmienił nazwę na “Sprzedaż”. Jedynym miejscem, gdzie możemy teraz pozyskać kontakt (w dowolny dostępny sposób) jest cel “Kontakty”.

Być może dla laika nowy wygląd jest całkiem intuicyjny, ale po ponad 10 latach od udostępnienia opcji reklamowej, raczej mało kto zaczyna robić reklamy zupełnie od zera. Przestawienie się ze starych (całkiem wygodnych) opcji na nowe, mocno nieintuicyjne, zajmie trochę czasu i nerwów.

Przygotowałam dla Ciebie ściągawkę, za pomocą której szybciej ogarniesz, gdzie kliknąć, aby wybrać “stary” cel reklamowy.

Na początek przypomnijmy sobie stary wygląd panelu dodawania kampanii:

Cele kampanii Facebook Ads

A tak wygląda nowy:

 

Rozpoznawalność marki

Wybierz nowy cel “Rozpoznawalność marki” i na poziomie zestawu reklam, w sekcji “Optymalizacja i wyświetlenie” zmień wybór na “Wzrost wskaźnika zapamiętania reklamy”.

Domyślnie zaznaczony jest Zasięg, który znacznie różni się od Rozpoznawalności marki (rozumianej jako nazwa “starego” celu).

Zapewne Meta wie, że mało kto korzystał z tego celu i dlatego teraz wymusza korzystanie z Zasięgu.

Cele kampanii Facebook Ads

 

Zasięg

Wybierz cel “Rozpoznawalność marki”. Podcel “Zasięg” zaznaczy się automatycznie.

Kliknij w “Wyświetl więcej opcji”, aby zmienić częstotliwość wyświetlania reklamy.

Cele kampanii Facebook Ads

Cele kampanii Facebook Ads

Profesjonalne reklamy Facebook Ads

Ruch

W celu “Ruch” mamy do wyboru aż 5 miejsc realizacji konwersji. Domyślnie zaznaczona jest strona internetowa.

Cele kampanii Facebook Ads

Jak wspominałam we wstępie, możemy również zdecydować się na wybór Messengera, by pozyskać kliknięcia w przycisk wysłania wiadomości.

Z doświadczenia swojego i moich klientów zdecydowania odradzam korzystania z lokalizacji Messengera w tym właśnie celu.

Tak samo, jak w sytuacji, gdy chcemy pozyskać zakupy w sklepie, tak i tutaj cel Ruch jest bardzo złym wyborem.

“Połączenia” dodają nowe pole w menu tworzenia reklamy. Dodając w nim swój numer telefonu możemy zrobić reklamę, której kliknięcie skutkuje wybraniem przez odbiorcę tegoż właśnie numeru.

Realnie nikt w taki sposób do nas nie zadzwoni. System reklamowy wyświetli komunikat “Czy chcesz zadzwonić do firmy X pod numer telefonu Y”?

Co gorsza, po potwierdzeniu poprzez przycisk “Zadzwoń”, system Android lub iOS poprosi użytkownika o zezwolenie aplikacji na wykonywanie połączeń telefonicznych, co zapewne skutecznie zniechęci 99% osób klikających w reklamę. Z tego właśnie powodu, mimo całkiem sporego potencjału, nie polecam korzystania z opcji “Połączenia”.

Co ciekawe, do tej pory istniała możliwość wyboru tej funkcjonalności w celu “Zasięg”.

Pobierz aż 50 stron e-booka “Profesjonalne reklamy Facebook Ads” oraz “Dlaczego twoje reklamy NIE działają”:

Link do pobrania znajdziesz w tym samym oknie 🙂

 

Aktywność

Stary cel reklamowy pozwalał wybrać pomiędzy trzema opcjami: Aktywności dotyczącej posta, Polubienia strony oraz Reakcji na wydarzenie.

Cele kampanii Facebook Ads

W nowym celu “Aktywność”, na poziomie zestawu reklam znajdziemy dwie ważne funkcje: lokalizację konwersji oraz typ aktywności.

 

Lokalizacja konwersji

Cele kampanii Facebook Ads

Podobnie jak w celu Ruch, musimy zdecydować, gdzie dojdzie do żądanej przez nas akcji, czyli pozyskania dowolnej aktywności odbiorcy. Domyślną opcją jest Reklama, bo tak właśnie działał nasz “stary” cel reklamowy.

Pod opcją “Komunikatory” kryje się możliwość utworzenia reklamy z wysłaniem wiadomości do Messengera lub WhatsAppa.

“Witryna internetowa” to bardzo dziwny twór, którego istnienia nie rozumiem. Po wyborze tej opcji pojawia nam się okno wyboru zdarzeń, tak jak ma to miejsce w celu “Sprzedaż” (dawniej “Konwersje”).

Jednak, nie mamy dostępu do wszystkich zdarzeń witryny a do zaledwie tych mniej znaczących, które możemy nazwać mikrokonwersjami. Będą to np. dodania do listy życzeń, wysłanie formularza kontaktowego, ale także wszystkie konwersje niestandardowe.

Bardziej znaczące zdarzenia są wyszarzone a po najechaniu na nie widzimy komunikat, że są dostępne w celu “Kontakty” lub “Sprzedaż”, w zależności od typu zdarzenia.

Cele kampanii Facebook Ads

Na szczęście zdarzenia dostępne do wyboru w tym celu można wybrać także w celu “Sprzedaż”.

Za pomocą opcji “Aplikacja” skierujemy odbiorcę do strony Google Play Store lub Apple Store, by mógł pobrać naszą apkę.

“Strona na Facebooku” to pokracznie ukryta opcja podcelu “Polubienia strony”. Jej jedyną funkcją jest właśnie pozyskiwanie nowych lubiących lub obserwujących fanpage na Facebooku.

 

Typ aktywności/Typ reklamy

W zależności od twojego wyboru w sekcji “Lokalizacja konwersji”, zobaczysz jedną z dodatkowych list rozwijanych – “Typ aktywności” lub “Typ reklamy”.

“Typ aktywności” dostępny jest po kliknięciu w lokalizację Reklamy lub Konwersacje. Znajdziesz w nim elementy listy rozwijanej:

  • Wyświetlenia filmu
  • Aktywność dotycząca posta
  • Reakcje na wydarzenie

Cele kampanii Facebook Ads

W starych celach reklamowych wyświetlenia filmu były całkowicie odrębnym celem kampanii.

 

Optymalizacja i wyświetlanie

Po wybraniu dowolnego z nich, pojawią się dodatkowe opcje w sekcji “Optymalizacja i wyświetlanie”:

  • Wyświetlenia filmuCele kampanii Facebook Ads
  • Aktywność dotycząca postaCele kampanii Facebook Ads
  • Reakcje na wydarzenie

Cele kampanii Facebook Ads

“Typ reklamy” widoczny jest po wybraniu Komunikatorów, gdzie dodatkowo musisz zaznaczyć, w którym chcesz umieścić reklamę – Messengerze, WhatsAppie czy w wiadomościach na Instagramie.

Cele kampanii Facebook Ads

Domyślnie zaznaczoną opcją jest “Kliknięcie przenoszące do wiadomości” oraz umiejscowienie Messengera. Możesz też wybrać “Wiadomość sponsorowana”, jeśli chcesz dotrzeć tylko do osób, które mają rozpoczętą konwersację z twoim firmowym Messengerem. Niestety, ta funkcja nie jest obecnie dostępna w Europie.

W “Konwersacjach” również możesz wybrać inną opcję w sekcji “Optymalizacja i wyświetlanie” – do wyboru masz Konwersacje oraz Kliknięcia linku. Domyślnie zaznaczona jest ta pierwsza funkcjonalność:

Cele kampanii Facebook Ads

Powiem ci zupełnie szczerze – nawet ja nie wiem, dlaczego firma Meta pokusiła się o takie komplikacje celu “Aktywność”.

Owszem, liczba celów kampanii została pomniejszona, ale nie dość, że w pozostałych celach upchnięto funkcjonalności usuniętych to jeszcze dodano nowe, zupełnie bezsensowne opcje, jak np. optymalizacja wg kliknięć albo zasięgu (??), gdy zależy nam na konkretnej aktywności. Absurd!

Na “usprawiedliwienie” firmy muszę wspomnieć, że sekcja “Optymalizacji” również w starym celu “Aktywność” była wypełniona bezsensownymi opcjami.

 

Instalacje aplikacji

W nowych celach kampanii instalacja aplikacji nie zniknęła, ale zmieniła się jej nazwa. Teraz brzmi “Promocja aplikacji”, co nieco bardziej pasuje do zawartych w niej funkcjonalności.

Od razu ci się przyznam – nigdy nie reklamowałam aplikacji, dlatego ten rozdział będzie szybki i dość mocno oględny.

W starym celu reklamowym dostępne były dwie opcje na poziomie tworzenia kampanii – automatyczne ustawienia oraz ręczne:

Cele kampanii Facebook Ads

Dodatkowo można było zaznaczyć opcję reklam na urządzenia iOS 14+”

Nowy panel niemal niczym się nie różni, z malutkim wyjątkiem. Teraz opcja ręcznej konfiguracji została ukryta i widoczna jest dopiero po najechaniu na typy kampanii i po kliknięciu w “Edytuj”:

Cele kampanii Facebook Ads

Automatyczne tworzenie kampanii aplikacji na poziomie zestawu reklam pozostało praktycznie identyczne.

Wybór ręcznych ustawień również niemal niczym się nie różni, z małym wyjątkiem. W starym celu reklamowym mogliśmy odznaczyć “Advantage Detailed Targeting” w sekcji “Szczegółowe opcje targetowania” a w nowym celu to ustawienie jest na stałe włączone i nie można go wyłączyć. Czyli innymi słowy – po raz kolejny FB pozbawia nas wpływu na to, komu realnie pokażą się reklamy.

 

Wyświetlenia filmu

Obecnie dostępne są jako opcja do wyboru w celu “Aktywność” – na poziomie zestawu reklam w sekcji “Typ aktywności”:

Cele kampanii Facebook Ads

Pod względem liczby opcji nic się nie zmieniło – dalej możemy zmienić optymalizację z całkowitych wyświetleń na 2-sekundowe wyświetlenia w sekcji “Optymalizacja i wyświetlanie”:

Cele kampanii Facebook Ads

Pozyskiwanie kontaktów

W nowym celu “Kontakty” upchnięto dwa stare – “Pozyskiwanie kontaktów” oraz “Wiadomości” oraz jedną z funkcji dawnego celu “Konwersje”.

Zrodziło to szereg niejasności i problemów. Dotychczas “Pozyskiwanie kontaktów” ograniczone było do zdobywania leadów poprzez formularze wbudowane w Facebooka i Instagram oraz poprzez chat:

Cele kampanii Facebook Ads

Teraz, za pomocą “Lokalizacji konwersji” na poziomie zestawu reklam musisz wybrać, czy twoja konwersja dzieje się na stronie internetowej, w ekosystemie Meta czy może w Messengerze.

Cele kampanii Facebook Ads

Skupmy się teraz na formularzach, bo to na nich bazował stary cel kampanii. Po wyborze drugiej opcji od góry w zasadzie nic się nie zmieniło – w sekcji “Optymalizacja i wyświetlanie” wciąż możesz wybrać pomiędzy pozyskiwaniem leadów a kontaktami prowadzącymi do konwersji:

Cele kampanii Facebook Ads

Również na poziomie reklam w zasadzie nic się nie zmieniło.

 

Wiadomości

Jak wspominałam wyżej, ten cel został wydzielony do aż czterech (!!) celów: “Ruchu”, “Aktywności”, “Kontaktów i “Sprzedaży”. Aby dostać się do starych funkcjonalności wystarczy, że wybierzesz opcję zawierającą słowo “Messenger” lub “Komunikatory”:

Cele kampanii Facebook Ads

Taka sytuacja powoduje, że zanim wybierzesz cel kampanii, musisz zastanowić na czym ci zależy:

  • Bezsensownym klikaniu w przycisk wysyłania wiadomości.
  • Aktywnościach skupionych na z ewentualnym wysłaniu wiadomości.
  • Pozyskiwaniu leadów za pomocą zautomatyzowanego chatu.
  • Wiadomościach prowadzących do konwersji na stronie internetowej lub stacjonarnie.

No cóż, głupszego podziału jeszcze nie widziałam. Meta zamiast zostawić cel “Wiadomości” postanowiła sprawić, by odbiorca traktował go jako zaledwie umiejscowienie w zupełnie innych celach kampanii. Takie postępowanie jeszcze mocniej udowadnia jak niewiele o faktycznym robieniu reklam wie firma, która stworzyła ten system reklamowy.

 

Messenger – “Ruch”.

Prosto z mostu – nie korzystaj z tego celu, jeśli zależy ci na jakościowych konwersacjach w Messengerze. Niestety nie do tego służy lokalizacja Messengera w nowym celu “Ruch”.

Już kilka razy klienci zgłaszali mi, że ten cel po prostu nie działa, jeśli zależy nam na wartościowych leadach.

Wybierz „Messengera” w lokalizacji konwersji, by móc pozyskiwać kliknięcia przekierowujące do chatu. Nie możesz wybrać umiejscowienia w chacie instagrama, ale dostępny jest również WhatsApp:

Cele kampanii Facebook Ads

Pozostawienie opcji Instagrama w sekcji “Umiejscowienia” przeniesie klikającego do Messengera.

Cała kampania optymalizowana będzie według kliknięć linku.

 

Messenger – “Aktywność”.

Nie wiem, po co FB dodał w tym celu opcję kierowania do Messengera, ale wiem jedno – to obecnie jedyny cel kampanii, który pozwala na optymalizację według rozpoczęcia konwersacji.

Po wybraniu lokalizacji “Komunikatorów” otrzymasz dostęp do wyboru umiejscowienia oraz typu reklamy:

Cele kampanii Facebook Ads

W sekcji “Optymalizacja i wyświetlanie” nie możesz wybrać żadnej innej opcji, poza konwersacjami.

Na poziomie tworzenia reklam konfigurator również wygląda bardzo znajomo – możesz utworzyć nowy szablon chatu lub skorzystać z istniejącego.

Jeśli po kliknięciu w “Opublikuj” zobaczysz dziwny błąd związany z błędnym ustawieniem na poziomie zestawu reklam, wróć do panelu edycji zestawu i zmień zdarzenie optymalizacji na konwersacje. Z niewyjaśnionych przyczyn automatycznie zmienia się ono na kliknięcia linku, co wywołuje ów błąd publikacji.

Niestety, umieszczenie kluczowej funkcjonalności “Wiadomości” w tym celu powoduje, że precyzja dotarcia do osób zainteresowanych konwersacją jest dużo niższa niż za czasów, gdy możliwa była optymalizacja wg konwersacji w starym celu “Wiadomości”.

W dalszym ciągu jednak korzystanie z “Aktywności” powinno przynieść lepszej jakości leady niż w przypadku celu “Ruch”.

 

Messenger – “Kontakty”.

Sensem istnienia dawnego celu “Wiadomości” nigdy nie było pozyskiwanie adresów e-mail czy telefonów. Owszem, można było to robić, ale większość reklamodawców używała do tego celu “Pozyskiwania kontaktu”.

Dlatego też nie dziwi dużo mniejsza liczba opcji w nowym wyglądzie celów. Nie możesz określić, gdzie chcesz kierować reklamy – czy do Messengera na Facebooku, WhatsAppa czy Instagrama. Zniknęły też dodatkowe pozycje w sekcji “Optymalizacja i wyświetlanie”:

Cele kampanii Facebook Ads

Znajdziesz je tylko w celu “Aktywność”, wybierając tam lokalizację Messengera.

Tego typu kampania optymalizować się będzie według zdarzenia “Pozyskiwanie kontaktu na Facebooku”.

Na poziomie reklamy możesz wybrać szablon zautomatyzowanego chatu albo szablon formularza.

 

Messenger – “Sprzedaż”.

To właśnie w tym celu powinieneś/powinnaś znaleźć optymalizację według rozpoczętych konwersacji i faktycznie ona istnieje, ale…. nie działa!

W teorii głównym zadaniem lokalizacji Messengera w “Sprzedaży” ma być pozyskanie konwersji na stronie internetowej. Jednak, wiele firm nie ma stron www a nawet jeśli je posiada to i tak woli omawiać się z klientem poprzez chat.

Na szczęście Meta poszła po rozum do głowy i dodała “Rozpoczęcie konwersacji” jako zdarzenie według którego optymalizowana będzie kampania, mimo że w ustawieniach zestawu reklam musimy wybrać zdarzenie konwersji:

Cele kampanii Facebook Ads

Dzieje się tak dlatego, że w sekcji “Optymalizacja i wyświetlanie” domyślnie zaznaczone są konwersacje. Jeśli chcesz, możesz zmienić je na konwersje lub kliknięcia linku, wyświetlenia albo zasięg dzienny. Oczywiście trzy ostatnie opcje są całkowicie zbędne, jeśli faktycznie zależy ci na jakichś realnych konwersjach.

Cele kampanii Facebook Ads

Tutaj jednak jak zwykle inżynierowie FB zawalili na całej linii i – uwaga – nawet po wybraniu Messengera i konwersacji na poziomie reklam system wyrzuca błąd, że reklama nie ma linku… Chyba nie muszę wspominać, że nie istnieje pole do wpisania go?

W związku z powyższym w teorii możesz korzystać ze “Sprzedaży”, jeśli chcesz pozyskiwać wiadomości, ale (przynajmniej póki co) w praktyce jest to niemożliwe.
Nawet sama firma Meta podpowiada, że dawni użytkownicy “Wiadomości” powinni skorzystać z celu “Aktywność”. Zupełnie nie rozumiem takiego postępowania.

Co ciekawe, po wyborze optymalizacji według konwersji kampania również nie uruchomi się, z tego samego powodu, który opisałam wyżej. Na chwilę obecną (tj. wrzesień 2022) jest więc zupełnie bezużyteczna pod kątem optymalizacji pod Messengera.

 

Konwersje

Cel “Sprzedaż” zastąpił dwa stare cele – “Konwersje” i “Sprzedaż z katalogu”. Na szczęście nie skończyło się to tak gigantycznym chaosem jak w przypadku “Wiadomości’, ale wciąż jest to solidna dwója z dwoma minusami za UX i UI design.

Funkcje dostępne w dawnym celu “Konwersje” w zasadzie nie zmieniły się o jotę. By mieć do nich dostęp musisz tylko pozostawić wyłączoną opcję Katalogu podczas tworzenia kampanii:

Cele kampanii Facebook Ads

Jeśli ją włączysz – “aktywujesz” dawny cel “Sprzedaż z katalogu”, co wiąże się z zupełnie innym wyglądem targetowania w zestawie reklam.

W sekcji “Lokalizacja konwersji” masz dostęp do tych samych umiejscowień. Standardowo pozostawiamy tę opcję bez zmian, bo zależy nam na konwersjach w witrynie internetowej.

Cele kampanii Facebook Ads

Jedyną nowością w nowym celu “Sprzedaż” jest możliwość wyboru optymalizacji według wartości również wtedy, gdy nie korzystamy z funkcjonalności starego celu “Sprzedaż z katalogu”. Mimo to, nie polecam zmiany ustawień w sekcji “Optymalizacja i wyświetlanie”, bo z moich testów wynikało, że wciąż lepiej optymalizować pod kątem liczby konwersji.

Cele kampanii Facebook Ads

Na poziomie tworzenia reklam również niewiele się zmieniło, z jednym dość znaczącym wyjątkiem. Do tej pory tylko w celu “Sprzedaż z katalogu” możliwe było zaznaczenie opcji “Materiał reklamowy Advantage+ do katalogu”.

Cele kampanii Facebook Ads

Teraz ta opcja pojawia się również wtedy, gdy decydujemy się na reklamy katalogowe, które nie wyświetlają tylko tych produktów, które ktoś widział, ale również wszystkie inne, które mogłyby spodobać się odbiorcom.

Wciąż jednak nie polecam włączania tej funkcjonalności, bo zabiera nam dostęp do wielu opcji edycji reklam karuzelowych i pozbawia możliwości testowania różnych formatów reklam w ramach zestawu reklam.

W “Sprzedaży” domyślnie zaznaczona jest reklama karuzelowa, dlatego jeśli chcesz korzystać z klasycznych grafik i filmów, musisz ręcznie wybrać właściwą opcję w sekcji “Konfiguracja reklamy”.

Pozostałe opcje tworzenia reklam pozostały takie same.

 

Sprzedaż z katalogu

Ten cel został scalony z “Konwersjami”, tworząc nowy – “Sprzedaż”. Niestety, moim zdaniem operacja łączenia została wykonana w bardzo kiepski sposób.

Otóż teraz, jeśli chcemy skorzystać z dobrodziejstwa remarketingu dynamicznego lub karuzelowych kampanii katalogowych (bardzo podobnych do tych z dawnego celu “Konwersje”), musimy zaznaczyć opcję “Katalog” na poziomie kampanii.

Cele kampanii Facebook Ads

Taki zabieg może mocno dezorientować wielu reklamodawców, bo przecież podobna funkcja istnieje na poziomie reklam! Jednak, obie pełnią zupełnie inne funkcje. “Katalog” na poziomie kampanii włącza “tryb” dawnej “Sprzedaży z katalogu” a włączenie katalogu w edycji reklamy po prostu zmienia typ reklamy.

Wygląd tworzenia zestawu reklam w ogóle się nie zmienił. Co ciekawe, w sekcji “Optymalizacja i wyświetlanie” wciąż domyślną opcją jest “Kliknięcia linku”, zamiast “Konwersji”.

Cele kampanii Facebook Ads

Meta zapewne pomyślała sobie, że jeśli mamy niewielkie grupy odbiorców np. w remarketingu to lepiej optymalizować właśnie pod tego typu zdarzenie. Zdecydowanie się z tym nie zgadzam i zawsze podkreślam, że w “Sprzedaży” konieczna jest zmiana na “Konwersje”.

Na poziomie reklam również nic się nie zmieniło. Tak jak pisałam w punkcie o “Konwersjach”, tak i tutaj przestrzegam – koniecznie wyłącz “Materiał reklamowy Advantage+ do katalogu”.

 

Czy algorytm Facebooka się zmienił?

Nie. Mało pomocny support Meta również potwierdził moje spostrzeżenia. Proszę, nie zapisuj się na webinary i live’y ludzi, którzy uważają inaczej.

Cele reklamowe nie uległy zmianie. Zostały przeniesione do innych kategorii, ale wciąż jeśli chcesz zdobyć klientów sklepu internetowego to wybierasz cel “Sprzedaż” a kiedy celujesz w zdobycie leadów to testujesz cel “Kontakty” lub “Sprzedaż”.

Pozyskanie rozpoczęć konwersacji jest bardziej problematyczne, bo FB zaleca korzystanie z… “Aktywności”, podczas gdy wybór Messengera w “Sprzedaży” zwyczajnie nie działa, prosząc o nieistniejący link do strony www.

 

Finalny werdykt – HIT czy KIT?

Firma Meta nigdy specjalnie nie przykładała się do wygody użytkowania ich systemu reklamowego. Jednak do tej pory dochodziło do dość kosmetycznych zmian, które z biegiem czasu okazywały się tolerowalne.

W przypadku nowych celów kampanii brak logiki na poziomie tworzenia kampanii zastąpiono absolutnym chaosem na poziomie tworzenia zestawów reklam oraz reklam.

Z punktu widzenia doświadczonego reklamiarza i totalnego amatora UX i UI designu to, co stworzono to KIT do kwadratu. Nowi reklamodawcy będą załamywać ręce, przytłoczeni koniecznością wyboru pomiędzy absolutnie bezsensownymi opcjami, takimi jak lokalizacje konwersji a ci, którzy zawodowo zajmują się reklamami Facebook Ads tylko smutno westchną, obserwując dalsze wycofywanie szeregu istotnych funkcji, za pomocą których można było zapanować nad wyświetlaniem reklam.

Moim zdaniem to kolejny gwóźdź do trumny firmy Meta. Na siłę próbują forsować swoje absurdalnie błędne rady dotyczące tworzenia reklam (za pomocą super “pomocnych” rozmów z ich przedstawicielami, będącymi tak naprawdę outsourcingiem) a oliwy do ognia dolewają niszcząc chociażby zainteresowania, które do tej pory były znacznie bardziej precyzyjnie przypisywane odbiorcom.

No cóż, jako marketerzy możemy tylko pogodzić się z tym, co najwidoczniej nieuniknione. Być może kiedyś powstanie lepszy system reklamowy, na który kiedyś wszyscy się przesiądziemy.

Powyższy artykuł stanowi dodatek do drugiego wydania podręcznika “Profesjonalne reklamy Facebook Ads”. Kliknij poniżej, by dowiedzieć się więcej o e-booku!

 

Profesjonalne reklamy Facebook Ads

Sprawdź swoją wiedzę w teście Facebook Ads!

Trwa wczytywanie

 

Napisanie każdego artykułu na tym blogu zajęło mi minimum 10-20 godzin. Od ponad 3 lat dzielę się rzetelną i kompleksową wiedzą totalnie za darmo.


Jeśli doceniasz moje starania - rozważ proszę wpłatę od 5 zł netto w ramach zdopingowania mnie do kontynuowania tych działań :).

Będę mega wdzięczna <3



   

Konsultacja konta reklamowego Facebook Ads

Potrzebujesz pogadać o reklamach? Sprawdź tę usługę!

Audyt konta reklamowego Facebook Ads

W ciągu max 5 dni otrzymasz ode mnie kompleksowy raport i rekomendacje.

E-booki o reklamach Facebook Ads

Najbardziej zaawansowany i kompleksowy podręcznik na rynku już jest!

Korzystam z plików cookies. Zajrzyj do Polityki prywatności albo kliknij OK!