fbpx

Jak pisać świetne opisy produktów do sklepu online? Kompleksowy poradnik

9 lutego 2019

Czas czytania: 11 min.

Dobre opisy produktów sprzedają. Świetne opisy produktów nie tylko zapewnią zysk, ale również przyczynią się do lepszego brandingu twojej marki.

Według niektórych badań istnieją 3 główne powody, dlaczego klient kupuje produkt w konkretnym sklepie. Są nimi: cena, opinie o produkcie oraz wyczerpujące opisy produktów.

Jeśli tych kilka argumentów nie przekonało cię do zakasania rękawów, to poniżej znajdziesz 3 kolejne powody, dlaczego warto pisać wartościowe opisy produktów:

Według tego case study, 20% niepowodzeń w dokonaniu zamówienia wynika z niepełnego lub niejasnego opisu produktu.

Jeśli twój opis nie zawiera niezbędnych informacji, potencjalny klient poszuka ich w wyszukiwarce Google, a produkt kupi tam, gdzie znalazł odpowiedź na swoje pytanie. Czyli w sklepie twojej konkurencji. Unikalne opisy produktów to wyższa pozycja w wyszukiwarkach.

Dzięki ruchowi organicznemu nie musisz wydawać tak dużych kwot na płatną reklamę – klienci sami trafią na kartę produktu. Nie bez powodu więc powstały setki artykułów z poradami, jak pisać opisy produktów. Poniżej znajdziesz jeden z nich, ale znacznie bardziej obszerny, niż większość :). To co? Zaczynamy!

Nie masz czasu na czytanie? Posłuchaj wersji audio!
Listen to „MWWA #7 Jak pisać świetne opisy produktów do sklepu online? Kompleksowy poradnik” on Spreaker.
Subskrybuj ten podcast:
Apple Podcasts | Google Podcasts | Spotify



 

 

1. Dopasuj długość opisów do swoich klientów

 

Nie ma jednej zasady dotyczącej długości opisów .

Dla produktu, którego zdjęcie “mówi samo przez się” nie ma potrzeby tworzyć rozbudowanych opisów.

Wystarczy krótka informacja utwierdzająca klienta w tym, że trafił na produkt, którego poszukiwał.

W przypadku produktów, których przeznaczenie na pierwszy rzut oka nie jest jasne dla absolutnego laika – dłuższe opisy są wymagane.

 

Zasada jest prosta: jeśli przeczytasz opis produktu i dalej masz pytania dotyczące jego funkcji to coś robisz nie tak.

 

Dostosuj długość i szczegółowość opisów do swojej grupy odbiorców.

W przypadku osób dbających o zdrowy styl życia nawet zwykła butelka na wodę może być opisana w sposób wyczerpujący i ciekawy dla twoich potencjalnych klientów.

Nawet jeśli twój klient jest ekspertem w danej dziedzinie (weźmy za przykład profesjonalne kosmetyki do pielęgnacji brody), to warto zamieścić wyczerpujący opis użytkowania produktu.

Być może na twoją stronę trafi ktoś, kto jest potencjalnie zainteresowany produktem, ale jeszcze nie wie jak go używać.

 

W przypadku produktów świetnie rozpoznawalnych przez odbiorców, jak na przykład produkty Apple, nie ma potrzeby tworzenia marketingowego opisu na karcie produktu.

Przy wyborze Macbooka liczy się głównie specyfikacja, bo informacje marketingowe o produkcie przejrzyście przedstawia landing page.

Przy tworzeniu opisów produktów zawsze miej z tyłu głowy, dla kogo piszesz. Powinieneś tworzyć opisy dopasowane do mentalności i potrzeb twoich klientów.

Będą one zupełnie różne dla fana nowych technologii (Apple), miłośnika dbania o brodę, czy fana fitnessu.



Jakie cechy swojego klienta (persony w rozumieniu marketingowym) powinieneś brać pod uwagę?

  • Miejsce zamieszkania
  • Wiek
  • Płeć
  • Zainteresowania
  • Poziom wykształcenia
  • Zarobki



2. Powiedz im, dlaczego powinni kupić ten produkt

 

W opisy techniczne wplataj marketingowe “flow” – odpowiadaj na pytania, które może zadać twój klient, widząc niezbyt zrozumiałe określenia takie jak “pianka EVA”, “skóra naturalna z renifera” albo “niebrudząca gumowa podeszwa”.

Stosuj zasadę “klątwy wiedzy” – coś, co dla ciebie jest oczywistością, dla kogoś innego może być niezrozumiałym bełkotem. Nie musisz szczegółowo rozpisywać się nad każdą funkcjonalnością.

Wystarczy, że napiszesz, że pianka EVA gwarantuje miękkość i komfort używania twoich nowych butów, skóra naturalna podwyższa komfort stawiania kroków, a niebrudząca gumowa podeszwa… Nie brudzi i świetnie sprawdza się w mokrym lub śliskim terenie.



Klątwa wiedzy

Sytuacja, w której wydaje ci się, że dane zagadnienie jest zbyt oczywiste, żeby potrzebować je wyjaśnić. Dla marketera może być to określenie “social media”, które dla zupełnego laika może być niezrozumiałym anglojęzycznym terminem. Zapytaj swojej babci, czy wie, co oznacza ten termin ;).



Podpowiedz swoim klientom, czego oczekują od produktu. Golarka z czterema ostrzami jest lepsza nie dlatego, że jest 5x droższa niż te konkurencji, ale dlatego, że gwarantuje mniejszą liczbę zacięć oraz pociągnięć.

Opowiedz, jak, gdzie, w jaki sposób i kiedy klient będzie chciał użyć produkt.

  • Unikaj klisz językowych. Dobry opis z pewnością nie zawiera słów w rodzaju “najwyższa jakość wykonania”, “unikalny design”, czy “najnowszy krzyk mody”.

Zamiast tego twój klient powinien przeczytać coś w rodzaju “drzewo sandałowe zapewnia wyjątkową odporność na uszkodzenia”, “design inspirowany skandynawską sztuką minimalizmu” oraz “produkt wpisuje się w bardzo popularny trend slow life”.

Dzięki tak prostym zabiegom nie tylko dostarczysz istotnych informacji o produkcie, ale przede wszystkim unikniesz myśli w rodzaju “ta, jasne”.

  • Jeśli koniecznie chcesz podkreślić, że twój produkt jest w czymś najlepszy – napisz, dlaczego. Nowy telewizor jest najcieńszy na rynku, bo ma tylko 0,5mm grubości i można go zgiąć jak kartkę papieru.

Natomiast jego pilot jest najtrwalszy na świecie, bo tytan, z którego jest zrobiony, zagwarantuje, że twoja mama już nigdy nie będzie musiała się martwić o kupno zamiennika 😉

 

 

3. Dostosuj swój styl do głosu, jakim mówi twoja marka

 

W jaki sposób zwracasz się do klientów? Oficjalnie, luźno a może z użyciem żargonu charakterystycznego dla twojej grupy odbiorców?

Użyj tego samego języka podczas pisania opisów produktów. Nie tylko sprzedasz więcej, ale i w ten sposób dołożysz kolejną cegiełkę do brand marketingu twojej marki.

Pamiętaj o szczegółach. Jeśli z jakiegoś powodu zaczynasz wszystkie zdania z małej litery, tak samo uczyń w opisach produktów.

Gdy twoja marka celuje w bardzo zamożną klientelę, użycie wyrafinowanego słownictwa, pełnego metafor i przenośni, wzmocni wrażenie, że twoja persona ma do czynienia z elitarnym produktem.

Niezależnie od twojego brand marketingu – bądź spójny i konsekwentny.

 

 

4. Graj emocjami

 

Spraw, aby twój odbiorca oczami wyobraźni poczuł, że “doświadcza” produktu. Używaj obrazowych przymiotników, takich jak “świeży”, “rozpływający się w ustach”, “jedwabiście miękki” itp.

 

 

5. Stwórz historię, która poruszy

 

Zadbaj o to, aby twój flagowy produkt lub produkty posiadały historię. Zapłać więcej kreatywnemu copywriterowi i obserwuj jak klienci kupują twój produkt nie dlatego, że jest ich artykułem pierwszej potrzeby, ale dlatego, że poczuli z nim emocjonalną więź.

Opowieść o wynalezieniu receptury na dobrej jakości alkohol może być historią pełną przygód i emocji, rodem z książki przygodowej, a przepis na najwygodniejsze krzesło świata mógł narodzić się w głowie chłopca, który w dzieciństwie nie miał nawet na czym spać.

 

 

6. Pomóż odszukać najważniejsze informacje

 

Kluczowe cechy umieszczaj od podpunktów – taki układ treści ułatwia jej skanowanie.

 

Stosuj słowa, które wg Davida Ogilvy mają wpływ na wzrost sprzedaży.

Są to (w tłumaczeniu na język polski):

    • Nagle
    • Teraz
    • Ogłaszamy
    • Przedstawiamy
    • Poprawa (np. jakości produktu)
    • Niesamowity
    • Rewelacyjny
    • Znakomity
    • Rewolucyjny
    • Zaskakujący
    • Cudowny
    • Magiczny
    • Oferta
    • Szybki
    • Łatwo
    • Pożądany
    • Wyzwanie
    • Porównanie
    • Okazja
    • Pośpiech

 

Według Johna Morrow lista słów przedstawia się odrobinę inaczej:

    • Niesamowity
    • Śmiały/zuchwały
    • Podpora
    • Wiara
    • Błogi/rajski
    • Męstwo/waleczność
    • Zapierający dech w piersiach
    • Dopingować/Pocieszenie
    • Podbić
    • Odwaga/śmiałość
    • Brawurowy
    • Bunt
    • Zachwyt/radość/rozkosz
    • Oddany
    • Otwierający oczy
    • Wiara
    • Nieustraszony
    • Spełnić/realizować
    • Wdzięczny
    • Hart/krzepa
    • Odwaga/charakter
    • Szczęśliwy
    • Serce
    • Bohater
    • Nadzieja
    • Powodujący opadnięcie szczęki
    • Uradowany/tryumfalny
    • magia
    • Niesamowity cud
    • Dzielność
    • Rewelacyjny
    • Spektakularny
    • Kręgosłup/cierń
    • Dusza/umysł/duch
    • Oszałamiający
    • Fantastyczny
    • Zaskakujący
    • Triumf
    • Budujący
    • Dzielność
    • Zwycięstwo
    • Wspaniały/zdumiewający
    • Cudowny

 

Nie stosuj tych słów zbyt często. Kilka na jeden opis w zupełności wystarczy. Pamiętaj, aby nie dodawać ich na siłę – powinny pasować do produktu i kontekstu.

 

 

7. Zoptymalizuj opis pod kątem SEO

 

Według ekspertów pracujących dla Amazona umieszczanie odpowiednich słów kluczowych w opisach poprawia pozycję produktu w wyszukiwarkach – szczególnie jeśli umieścisz je od “bullet points”, czyli punktorów.

Według mikro badania przeprowadzonego przez Neila Patela, większe znaczenie, niż słowa kluczowe w opisie ma umieszczenie ich strategicznie – na przykład w nazwie produktu.

Shopify, gigantyczna platforma sklepowa, sugeruje, aby umieszczać słowa kluczowe w tytułach, opisach, znacznikach alt w zdjęciach i meta opisach (opisach “zaciąganych” przez wyszukiwarki). Idealnie, by słowa kluczowe opisu produktu oraz meta opisu były takie same.

 

 

8. Dodaj więcej zdjęć i tzw. “mixed media”

 

Ludzie są leniwi – wielu z nich zamiast przeczytać opis po prostu spojrzy na zdjęcia.

Według niektórych badań większość klientów przywiązuje większą wagę do zdjęć, niż do opisów.

Aby “sprostać oczekiwaniom naszych klientów” możesz połączyć świat obrazkowy ze światem tekstowym – ważne cechy produktów przedstaw w formie ikon z krótkim opisem, jaką właściwość przedstawiają. Bardziej skomplikowane opisy możesz zastąpić diagramami lub małymi infografikami.

Ciekawym rozwiązaniem będą także filmy video. Pokażą, jak produkt prezentuje się “w akcji”.

Połącz wszystkie formy a uzyskasz ciekawy opis produktu. Krótki opis uzupełnią kluczowe cechy w punktorach lub ikonach a warstwę wizualną dopełnisz zdjęciami i filmami wideo.

Pamiętaj o testach A/B. Rozwiązanie, które świetnie sprawdziło się w sklepie dla miłośników suplementów diety niekoniecznie idealnie wpasuje się w fanów nowych technologii, czy miłośników akcesoriów dla kotów.

Idealny opis produktu można streścić w jednym zdaniu i kilku przymiotnikach: Bądź spójny, dostarcz ciekawe treści oraz przekaż informacje, których oczekuje klient.

 

 

9. Spraw, by opis był łatwy do “skanowania” wzrokiem

 

Masz około 2 sekundy na to, aby zainteresować odbiorcę do kupna produktu – wykorzystaj dobrze ten czas korzystając z punktorów, pogrubień najważniejszych cech produktu, piktogramów, czy krótkich infografik.

 

 

10. Czasem brak opisu lepiej konwertuje niż opis

 

Gorsze jest wrogiem niczego – fatalnej jakości opis może wręcz zniechęcić odbiorcę do kupna.

Słabe copy to nie tylko kiepski warsztat copywritera, ale też złe dopasowanie przekazu do grupy odbiorców.

 

 

11. Pisz krótko, zwięźle i na temat.

 

Połącz zasadę odwróconej piramidy z dodaniem ważnych treści na samym końcu opisu.

Statystycznie odbiorca czyta sam początek i sam koniec tekstu – umieść więc najważniejsze informacje właśnie w tych dwóch miejscach.

Unikaj pustosłowia – zirytujesz, zniechęcisz lub rozproszysz uwagę odbiorcy.

Idealna długość opisu? Wystarczająco długa, aby zawrzeć wszystkie istotne informacje i wystarczająco krótka, aby utrzymać uwagę odbiorcy.

 

 

12. Mów głosem swoich klientów

 

Wpleć w opis produktu recenzje swoich klientów.

Jeśli zadowolony nabywca roweru napisze w recenzji, że dzięki nowemu nabytkowi mógł “wreszcie ruszyć tyłek sprzed kanapy”, użyj tej opinii jako luźnego sformułowania w opisie.

Na przykład możesz napisać coś w rodzaju “ten rower sprawi, że ruszysz wreszcie tyłek z kanapy” (o ile oczywiście ten typ przekazu pasuje do twojej persony).

 

 

13. Nie korzystaj z równoważników zdań

 

Ten punkt nie jest obligatoryjny dla każdego sklepu online.

Pomimo tego i tak powinieneś się zastanowić, czy twój wymarzony klient bardziej pozytywnie zareaguje na suche, nudne równoważniki zdań w akompaniamencie zdań wielokrotnie złożonych…

Czy też dość krótkie, treściwe zdania skierowane bezpośrednio do klienta.

Zazwyczaj lepiej czyta się “5-częściową, składaną golarkę zabierzesz w każde miejsce”, zamiast “Funkcja składania sprawia, że golarkę można przewozić w bagażu podręcznym”.

 

 

14. Technikalia mają znaczenie

 

Jeśli twój produkt odróżnia się od innych takimi szczegółami, jak materiał, waga, szerokość, kolor, kształt, pojemność – to sygnał, że musisz zawrzeć te cechy w odpowiedniej rubryce na karcie produktu.

Tak, dobrze zrozumiałeś – praktycznie każdy produkt wymaga szczegółowego opisania.

Im bardziej dokładne informacje, tym lepiej.

Przykładowo, dla jednej osoby waga stołu może mieć zupełnie marginalne znaczenie, ale dla kogoś mieszkającego w bloku bez windy to jedna z najważniejszych jego cech.

Dlaczego? Większość kurierów nie wnosi paczek powyżej 30 kg, więc spróbuj sobie wyobrazić filigranową blondynkę, która próbuje wtachać wielkie, ciężkie pudło na 4 piętro. Nigdy nie wiesz, co jest ważne dla tego jednego, konkretnego odbiorcy, dlatego w kwestii informacji technicznych bądź precyzyjny.

 

 

15. Przeprowadź śledztwo

 

Dowiedz się, czego twoi potencjalni klienci oczekują od danego produktu.

Najprościej możesz tego dokonać za pomocą narzędzi do monitoringu internetu, takich jak Brand24, czy Sentione.

Jeśli wolisz darmowe rozwiązania, po prostu zapisz się do kilku grup na Facebooku, gdzie trwa dyskusja na tematy dotyczące (tematycznie) twoich produktów. Możesz też przejrzeć stare, dobre fora dyskusyjne. Zebrane informacje umieść w opisie produktu.

Przykładowo, dowiedziałeś się, że miłośnicy obiektywów szerokokątnych cenią sobie metalowe, a nie plastikowe obudowy tego typu produktu. Jeśli twój produkt posiada pożądaną cenę – wyraźnie zaznacz ją w opisie.

 

 

16. Stwórz FAQ dla najczęściej zadawanych pytań

 

Posiadasz w sprzedaży serię ręczników z egipskiej bawełny? Zapewne sporo osób pyta o to, w jakiej temperaturze je prać.

Jesteś właścicielem sklepu z elektroniką? Na pewno część osób nie wie, co oznaczają magiczne skróty w rodzaju IP67.

Krótkie odpowiedzi na najczęstsze pytania szybko rozwieją wątpliwości, ułatwią pracę osobom odpowiedzialnym za obsługę klienta, a ty będziesz mieć mniej pracy przy opisywaniu cech danego produktu.

FAQ możesz umieścić w osobnej zakładce, która przypisana jest do konkretnej kategorii produktów, bądź ich cechy charakterystycznej.

FAQ możesz także wgrać hurtowo tylko dla określonych produktów, bądź kategorii.

 

 

 17. Używaj case studies, aby rozwiać wątpliwości

 

Case studies, czyli przykłady zastosowania twojego produktu lub usług.

Szczególnie ważne są w przypadku usług lub produktów abonamentowych, ale również ich implementacja w przypadku drogich lub skomplikowanych produktów może przynieść świetne efekty.

Dzięki case studies rozwiejesz wątpliwości odbiorcy, który waha się, czy produkt spełni jego oczekiwania.

 

 

18. Daj możliwość porównania produktów

 

Twórz opisy podobnych produktów według tego samego schematu.

Dzięki umieszczeniu konkretnych informacji w przewidywalnym miejscu odbiorca łatwo oceni, który produkt posiada cechy odpowiednie dla jego potrzeb.

 

 

Przykłady dobrych i słabych opisów produktów

 

jak pisać opisy produktów - przykład 1 jak pisać opisy produktów - przykład 2

jak pisać opisy produktów - przykład 3

jak pisać opisy produktów - przykład 4 jak pisać opisy produktów - przykład 5 jak pisać opisy produktów - przykład 6 jak pisać opisy produktów - przykład 7

 

PODSUMOWANIE

 

Po lekturze tego tekstu już wiesz, dlaczego dobrzy copywriterzy życzą sobie więcej niż 10 zł za 1000 ZZS, gdy prosisz ich o wycenę jednego opisu produktu. To zadanie wymaga nie tylko dobrego zasobu słów, znajomości zasad interpunkcji i odpowiedniego doboru fraz pod SEO.

Najlepsze opisy produktów oparte są na dogłębnej znajomości marki, która oferuje dane produkty.

Bez wiedzy dotyczącej potencjalnej grupy odbiorców, tego, jakim językiem się posługują oraz jakich informacji poszukują, nie napiszesz opisu, który przekona odbiorcę do dokonania zakupu właśnie w twoim sklepie.

Jeśli posiadasz unikalny produkt, to wiele z wyżej wymienionych porad możesz pominąć – to szczegóły, które można dopracować później.

Jeśli jednak prowadzisz sklep z elektroniką, czy sportowymi ubraniami, to musisz się trochę bardziej postarać, gdyż konkurencja na rynku jest ogromna.

Przepis na dobry opis produktu trudno zawrzeć w jednym zdaniu, ale z pewnością powinieneś zapamiętać dwie najważniejsze jego cechy: musi odpowiadać na pytania twojego potencjalnego klienta oraz mówić językiem, którego się spodziewa.

 

Pamiętaj też, że dobry opis produktu bardzo wpływa na ogólny UX karty produktu czy strony kategorii.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak zwiększyć konwersje w sklepie online, przeczytaj mój kompleksowy poradnik o UX w sklepie internetowym.

 

 

 


Chcesz dowiedzieć się więcej o marketingu online?

Sprawdź moje inne artykuły:

 

  • Analityka:

Znaczniki UTM, czyli prosty sposób na sprawdzenie wejść na stronę. Duży Poradnik

Jak uniknąć błędów statystycznych w testach A/B?

Testy A/B – Poradnik dla Początkujących

Google Data Studio 2019 – Poradnik dla początkujących

Segmenty w Google Analytics – Kompleksowy Poradnik

Atrybucja w Google Analytics cz.1 – Czym są ścieżki wielokanałowe?

Atrybucja w Google Analytics cz.2 – Czym są modele atrybucji?

Analiza kohortowa w Google Analytics – prosta optymalizowacja działań sklepu online?

 

  • E-biznes:

Serie artykułów:

Promocja Lokalnej Firmy w Internecie

Wielki Poradnik marketingu szeptanego

Kompendium Wiedzy o MLM

Marketing Mix – Poradnik

Content Marketing od A do Z

 

 

Artykuły:

UX w sklepie internetowym – Praktyczny Poradnik w 10 krokach

Marketing Afiliacyjny – co to jest? Jak na nim zarobić? Kompleksowy Poradnik

Google AdSense – czy w 2019 roku można jeszcze na nim zarobić? Wielki Przewodnik

Content Marketing – dlaczego działa u innych a u ciebie nie? Korzyści i problemy

Marketing szeptany – cz I. Jak stworzyć viral? Wielki Poradnik

Marketing szeptany – cz. II. 5 ważnych składników. Wielki Poradnik

 


 

Bibliografia

Ten tekst powstał na podstawie blisko 30 źródeł, z których najważniejsze (i najciekawsze) to:

https://neilpatel.com/blog/write-better-product-descriptions/
https://www.shopify.com/blog/8211159-9-simple-ways-to-write-product-descriptions-that-sell
https://blog.kissmetrics.com/product-descriptions-that-sell/
https://www.bigcommerce.com/blog/perfect-product-description-formula/
https://www.oberlo.com/blog/write-epic-product-descriptions
https://conversionxl.com/blog/product-descriptions/
https://www.pixelunion.net/blog/how-to-write-product-descriptions/
https://www.shoplo.com/blog/product-description-how-to-write/
https://www.shopify.com/blog/product-descriptions-with-fewer-words
https://thegood.com/insights/product-descriptions/
https://sumo.com/stories/how-to-write-product-descriptions
https://www.pixelunion.net/blog/how-to-write-product-descriptions/
https://growthlab.com/how-to-write-product-descriptions/
https://www.invespcro.com/blog/how-to-write-ecommerce-product-descriptions-that-sell/
http://www.nngroup.com/reports/ecommerce-user-experience/ https://sleeknote.com/blog/e-commerce-copywriting



Dodaj komentarz



ofiszial-foto-blog-homepage-2-szaryv2-kw

O mnie

Cześć, jestem Natalia!

Od 5 lat prowadzę kampanie w Facebook Ads i Google Ads. Codziennie znajdziesz mnie na grupie Tygrysy Socialu, gdzie zupełnie za darmo dzielę się wiedzą z zakresu performance marketingu.

Zawodowo obecnie skupiam się na konsultacjach i audytach kont reklamowych Facebook Ads oraz robię reklamy dla branży e-commerce. Więcej informacji znajdziesz na stronie Współpraca :).

Możemy też współpracować dużo szerzej - napisz, czego potrzebujesz a na pewno razem stworzymy coś fajnego!

Odbierz darmowe materiały

Otrzymaj dostęp do WSZYSTKICH darmowych materiałów, które kiedykolwiek opublikowałam na blogu i które opublikuję w przyszłości.

Nie musisz wypisywać i zapisywać się ponownie, aby być na bieżąco! Wystarczy, że sprawdzisz tajny folder Google Drive :)

Link do tajnego folderu Google Drive z materiałami znajdziesz w mailu powitalnym. Jako bonus dorzucam też w nim historię założenia bloga :).

 

logo-podcast-mini-marketing

Podsłuchaj mojego podcastu!

3x w miesiącu publikuję wersję audio moich artykułów.

Dzięki temu zawsze będziesz na bieżąco, nawet jeśli nie masz czasu czytać!

Zamów Audyt Facebook Ads

Jeśli potrzebujesz kompleksowej analizy Twoich reklam.

ZOBACZ OFERTĘ

Umów się na Konsultację Facebook Ads

Gdy chcesz porozmawiać o konkretnej kampanii lub masz ogólne pytania.

ZOBACZ OFERTĘ

Natalia Charzyńska

NIP: 9591945115 | REGON: 385244620 | mail: [email protected]

Copyright charzynska.pl ©  All Rights Reserved