Faza uczenia w systemie reklamowym Facebook (Meta) Ads to mechanizm, za pomocą którego algorytm sprawdza i analizuje, komu powinien wyświetlić reklamy w danym zestawie reklam.
System Meta Ads w miarę upływu czasu i budżetu coraz lepiej radzi sobie z poszukiwaniem osób, które faktycznie reagują na reklamę zgodnie z ustalonym celem kampanii. To działanie nazywamy optymalizacją.
Dzieje się ona jednak nie w kampanii a w elemencie, który zawiera kampania, czyli w zestawie reklam. To tam właśnie wybieramy, w jaki sposób ma przebiegać ta optymalizacja.

Czym jest faza uczenia i ograniczonego uczenia?
Zestawy reklam, które są świeżo uruchomione lub edytowane wchodzą w fazę uczenia. Po najechaniu myszką na nazwę fazy uczenia w kolumnie Realizacja widzisz, ile zdarzeń zostało odnotowanych od jej rozpoczęcia.
Po udanym wyjściu z fazy uczenia zobaczysz status “Aktywna” z zieloną kropką.
By zestaw wyszedł z fazy uczenia się, czyli został w pełni zoptymalizowany potrzebuje 50 konwersji w ciągu 7 dni od rozpoczęcia fazy uczenia. Oznacza to, że jeśli puszczasz reklamy na aktywność to zestaw musi zgromadzić 50 wyników aktywności. Natomiast np. w kampanii z celem “Sprzedaż” konieczne będzie pozyskanie 50 zakupów, jeśli korzystasz z domyślnego zdarzenia optymalizacji konwersji.
Nie przejmuj się jednak tym wymogiem, jeżeli działasz w niszowej branży, gdzie nie sposób pozyskać aż tyle zdarzeń per zestaw reklam. O ile zadowalają cię osiągnięte wyniki, możesz zignorować komunikaty o wejściu zestawu reklam w fazę ograniczonego uczenia.
Pojawia się właśnie po tygodniu, jeśli nie pozyskasz 50 konwersji. Ten przykładowy zestaw reklam ma ROAS wynoszący ponad 21, więc niepowodzenie “nauki” mu zdecydowanie nie zaszkodziło.
Dawno temu w jednym z artykułów działu pomocy Meta widniała informacja, że wyjście z fazy uczenia poprawia wyniki o około 30%. Jest to więc znacząca zmiana na plus, ale nie na tyle istotna, by zmieniać np. cel “Sprzedaż” na “Ruch”, byleby “dobić” do tych 50 konwersji.
Każda tak zwana istotna zmiana resetuje licznik optymalizacji i cały proces zaczyna się od nowa.
Poznaj podstawy reklamy na Facebooku i Instagramie!

Ten artykuł to tylko malutki wycinek mojego kompleksowego kursu wideo z podstaw reklamy Meta Ads.
Dowiesz się z niego m.in.:
- Jak dodać partnera do Menedżera Firmy?
- Jak zainstalować piksel i API Konwersji?
- Jak działa system reklamowy Meta Ads?
- Jakie cele kampanii warto wybrać i kiedy?
- Jak targetować reklamy w dobie Advantage+?
i wiele więcej!