algorytm instagram

Algorytm Instagrama – jak działa?

Czas czytania: 5 min.

Pod koniec maja 2023 roku szef Instagrama, Adam Mosseri podzielił się dość dokładnymi wytycznymi, jak działa algorytm, a raczej algorytmy IG.

W tym artykule skrótowo opiszę, czym się podzielił w swoim tekście. Od kilku dni na coraz większej liczbie kont reklamowych pojawia się nowa sekcja zestawu reklam.

Jak działa ranking Instagrama?

IG nie posiada jednego algorytmu, lecz kilka, które osobno zarządzają wyświetlaniem treści w Feedzie, Storiesach, karcie Eksploruj, wyszukiwarce oraz Reelsach. 

Oznacza to, że projektując content pod każde z nich musisz brać pod uwagę nieco inne zasady rządzące podpowiadaniem treści użytkownikom.

jak dziala algorytm instagram - 01

Jak działa algorytm Feedu i karty Eksploruj Instagrama?

Według Mosseriego, to co widzisz w swoim feedzie składa się m.in. z:

Treści od osób, które obserwujesz i których treści lajkujesz, komentujesz, udostępniasz oraz klikasz w ich zdjęcie profilowe.

Treści osób tworzących podobny content do tego, który obserwujesz oraz jakie posty lajkujesz i komentujesz.

Typu treści, z którym najczęściej wchodzisz w interakcje. Na przykład, jeżeli wolisz oglądać zdjęcia, to częściej zobaczysz właśnie ten rodzaj treści.

Popularności treści – im szybciej post jest lajkowany czy komentowany, tym większy będzie mieć zasięg. 

Lokalizacji – posty opublikowane z lokalizacji bliżej ciebie są ważniejsze od podobnych, ale z dalszej lokalizacji.

Popularności twórcy treści – algorytm bierze pod uwagę jak popularne były treści danego twórcy w ostatnich tygodniach.

Ilości treści od danej osoby – algorytm stara się nie pokazywać ci zbyt wielu postów od tej samej osoby pod rząd.

Typu treści – czy narusza zasady Instagrama. Jeśli tak – post jest rankowany niżej lub usuwany. Jeśli sytuacja się powtarza – konto takiego autora może zostać zawieszone.

Jak działa algorytm Stories Instagrama?

jak dziala algorytm instagram

Zarówno organiczne Storiesy, jak i reklamy częściej wyświetlają ci się od osób, które obserwujesz i wchodzisz z nimi w interakcje.

Im częściej oglądasz lub lajkujesz czyjeś Stories, tym częściej będą ci się wyświetlać.

Jeżeli wysyłasz wiadomości prywatne do twórcy, jego treści będą ci się częściej wyświetlać.

Jeśli twórca jest twoją rodziną lub znajomym to częściej zobaczysz jego treści.

jak dziala algorytm instagram

Jak działa algorytm Reelsów na Instagramie?

Większość zasad pokrywa się z tymi dotyczącymi Feedu i karty Eksploruj, np. częściej zobaczysz treści podobne do tych, którymi się interesujesz.

Zarówno Reelsy jak i Eksploruj zawierają głównie treści od osób, których nie obserwujesz.

Jak spersonalizować treści, które widzisz na Instagramie?

Wchodź w interakcje z treściami, które cię interesują. Zamiast tylko je oglądać, komentuj, lajkuj, udostępniaj je.

Dodawaj profile do ulubionych – pojawią się wyżej na twoim feedzie czy w Storiesach. 

Wybierz Bliskich znajomych.

Wstrzymaj rekomendacje na 30 dni, jeśli masz ich dość.

Wycisz konta osób, których nie chcesz jeszcze od obserwować, ale póki co nie chcesz widzieć ich treści.

Odpowiadaj na ankiety Instagrama odnośnie atrakcyjności danego posta, jeśli ci się pojawią.

Źródło treści

Pełen artykuł (po angielsku) przeczytasz na oficjalnym blogu Instagrama, klikając tutaj.

Chcesz przeczytać więcej tego typu treści?

Zapisz się na darmowe powiadomienia! Maksymalnie 1-3 razy w roku wyślę ci też wiadomość o premierze moich produktów o reklamie i marketingu!
Poznaj wszystkie tajniki reklamy na Facebooku i Instagramie!

W moim podręczniku “Profesjonalne reklamy Facebook Ads” z ponad 600 stron dowiesz się m.in.:

  • Targetowanie nowych – jak robić to DOBRZE?
  • Zaawansowany remarketing.
  • Jak szybko reklamy nudzą się odbiorcom…i czy w ogóle?
  • Jak dobrać wskaźniki do analizy?
  • Jak ustalić swoje KPI?
  • Jak zoptymalizować budżet, by go nie przepalać?
  • Skalowanie budżetu – jak robić to DOBRZE?
4.9/5 - (8 votes)
Sprawdź swoją wiedzę w teście Facebook Ads!

Trwa wczytywanie

Spis treści
Darmowa Szkoła Reklamy

W 100% darmowa, 7-dniowa Szkoła Reklamy poprowadzi Cię krok po kroku od tworzenia konta firmowego aż do tworzenia reklam!

Powiązane artykuły

Ogarnij Facebook Ads od A do Z:

Artykuły

darmowe i płatne, znajdujące się w Ads Hubie.

Kurs wideo

ponad 8h uporządkowanej, aktualnej wiedzy o Meta Ads.

Podręcznik do reklam

ponad 600 stron zaawansowanej, praktycznej i aktualnej wiedzy o Meta Ads.

Kurs skalowania reklam

1,5h szkolenia o zaawansowanych taktykach skalowania Meta Ads.

Możesz także wejść nieco wolniej w naukę, dołączając do darmowej 7-Dniowej Szkoły Reklamy.