Jak reklamować się na Instagramie? Poradnik krok po kroku

Posłuchaj na Spotify lub Apple Music

Oto 3 sposoby na reklamowanie się na Instagramie. Zacznijmy od najgorszego, by przejść do najlepszego!

“Promuj post” w aplikacji mobilnej

Opcja “Promuj post” wymaga tylko jednego – posiada profilu firmowego. Jeżeli już go masz, to możesz się reklamować. Proste? No niby tak, ale jeżeli poprzestaniesz na tym sposobie, to będziesz mieć gigantyczny problem z pobraniem faktury za reklamy (ot, taki bug nienaprawiony od lat!) oraz nie będziesz mieć dostępu do wielu bardzo przydatnych opcji, takich jak chociażby stworzenie zupełnie nowej reklamy, zamiast korzystać z istniejącego posta.

“Promuj post” posiada również znaczne ograniczenie w liczbie dostępnych celów reklamowych i targetowania, dlatego mogę go polecić tylko wtedy, jeśli jesteś turbo leniwą osobą i naprawdę nie chce ci się wydawać sensownie swoich pieniędzy.

Do niedawna jedyną przewagą tej opcji był unikatowy cel kampanii, pozwalający na bezpośrednie przejście do profilu IG. Teraz jest ona dostępna również w dwóch pozostałych sposobach reklamowania się.

Jeśli mimo wszystko, wolisz korzystać z “Promuj post”, to po kliknięciu w taki właśnie przycisk, w zasadzie nie musisz robić nic, poza klikaniem “Dalej”. Jedynym sensownym celem będzie tutaj właśnie “Przejście do profilu”. Opcja automatycznego kierowania jest w tym przypadku jak najbardziej ok, natomiast budżet jaki warto przeznaczyć na reklamy to minimum 10-20 zł dziennie.

Business Suite

Business Suite to w sumie nie tak zły sposób na promowanie konta na Instagramie, ale wciąż jest znacznie bardziej ograniczony względem Menedżera reklam. Wymaga połączenia konta IG z Menedżerem Firmy. Cała operacja zajmie ci jakieś 2 minuty, więc zdecydowanie polecam to zrobić.

Na początek stwórz konto firmowe, np. poprzez Business Suite. 

Następnie w Ustawieniach firmowych wejdź do zakładki Konta na Instagramie. Dodaj swoje konto, zaloguj się by potwierdzić połączenie i to wszystko! Oczywiście polecam też połączenie w taki sam sposób swojego fanpage’a, jeśli takowy posiadasz.

W Business Suite kliknij w post, który chcesz podpromować. Następnie wybierz cel kampanii i budżet. 

Targetowanie zostanie dobrane automatycznie na bazie obserwujących cię osób, ale jeżeli chcesz samodzielnie je wybrać, to kliknij w przycisk “Utwórz nową”.

Targetowanie zostanie dobrane automatycznie na bazie obserwujących cię osób, ale jeżeli chcesz samodzielnie je wybrać, to kliknij w przycisk “Utwórz nową”.

Menedżer reklam

Aby korzystać z reklamowania się na Instagramie poprzez Menedżer reklam, również musisz połączyć konto IG z Menedżerem Firmy. Gdy już to zrobisz, to będziesz w stanie reklamować się każdym typie umiejscowień.

Tak, umiejscowień, bo Instagram jest tylko jednym z wielu miejsc, w których możesz się reklamować. Nawet, jeżeli działasz tylko na IG, to jeżeli sprzedajesz swoje produkty albo oferujesz usługi, to mimo wszystko warto wyjść reklamowo poza Instagram.

Menedżer reklam to dość zaawansowane narzędzie do reklamowania, ale na sam początek warto działać na tzw. “chłopski rozum”.

Jeżeli zależy ci na reakcjach pod postem, to skorzystaj z celu Aktywność. Jeśli celujesz w zakupy, to wybierz cel Sprzedaż. Leady, czyli np. zapisy na webinar czy do newslettera najtaniej pozyskasz poprzez cel Kontakty.

Cel Ruch przydaje się w zasadzie tylko wtedy, gdy w panelu Lokalizacji konwersji masz dostęp do opcji “Profil na Instagramie”. Jest to dokładnie ta sama opcja, co cel Przejście do profilu, dostępny w aplikacji mobilnej IG.

Jeśli jesteś na absolutnie zerowym poziomie reklamowego doświadczenia, to z bólem serca, ale mogę polecić ci tzw. “zalecane” ustawienia kampanii. Liczba opcji do wyboru jest w nich znacznie ograniczona, ale jeżeli przerażają cię wszystkie możliwości, które daje Menedżer to na początek takie rozwiązanie powinno być okej.

Jeżeli jednak chcesz lepiej wydać pieniądze, które posiadasz na reklamy, to zdecydowanie polecam ci przełączanie się na manualne kampanie reklamowe oraz tzw. pierwotne grupy odbiorców. W moim kursie “Podstawy reklamy na Facebooku i Instagramie” dokładnie omawiam każdy element tworzenia reklamy w Menedżerze reklam, więc jeśli chcesz na poważnie się wziąć za promocję swojego biznesu, to sprawdź linki w opisie.

Decydując się na pełen automat, wciąż musisz wybrać cel kampanii, ale z targetowaniem jest już zupełnie inaczej. Domyślnie nie zobaczysz tam niemal niczego, chyba że zaczniesz sobie klikać w różne opcje edycji. 

Na początek zdecyduj, gdzie ma kierować twoja reklama. Na przykład w celu Aktywność domyślną lokalizacją konwersji są Komunikatory, czyli Messenger i WhatsApp. W przypadku reklamy na IG raczej zechcesz wybrać Reklamę albo Witrynę internetową. W tej pierwszej sytuacji pojawi się kolejny panel, w którym musisz zdecydować, czy zależy ci na dowolnej aktywności pod postem, czy np. tylko na wyświetleniach filmu.

W kolejnej sekcji ustal, ile dziennie chcesz wydawać na reklamę.

Do wyboru targetowania przechodzisz dopiero w sekcji “Kontrola grup odbiorców” oraz “Grupa odbiorców Advantage”. Po kliknięciu w “Więcej” rozwinie się panel wyboru zawężenia według wieku. Zauważ jednak, że możesz wybrać tylko minimalny wiek, bez maksymalnego. Po przełączeniu się na ręczne opcje kierowania otrzymasz dostęp do zawężenia również górnego pułapu wieku oraz zawężenia według płci, co przydaje się w zasadzie w 100% sytuacji.

W sekcji grupy odbiorców Advantage nie widzisz absolutnie nic. Ten panel jest turbo przydatny, ale dostępny jest tylko wtedy, gdy wybierzesz ręczne tworzenie kampanii, zamiast ustawień rekomendowanych.

Sekcja Beneficjenta i płatnika brzmi dość dziwnie, ale polega po prostu na tym, że wpisujesz, kto zyska na uruchomionych kampaniach. Jeśli jesteś to ty, to wpisz po prostu nazwę swojej firmy w puste pole.

Jeżeli chcesz robić reklamę tylko na Instagramie to w sekcji Umiejscowień musisz wybrać wyłącznie umiejscowienie IG. Domyślnie włączone są wszystkie, czyli np. twoja reklama wyświetli się na Facebooku, w Messengerze czy w facebookowym Marketplace. I tutaj znów, jeżeli wybrałeś/aś automatyczne ustawienia kampanii, to nie będziesz w stanie zrobić totalnie nic i tylko ponowne utworzenie kampanii, z ustawieniami manualnymi, pozwoli ci na dojście do wyboru umiejscowień.

Ostatnim panelem tworzenia kampanii są reklamy. W sekcji Tożsamość wybierasz swój Instagram oraz fanpage.

W kolejnej musisz zdecydować, czy promujesz istniejący post, czy tworzysz zupełnie nową reklamę. Jeśli zdecydujesz się na to pierwsze, to poniżej znajdziesz przycisk wyboru posta, który chcesz podpromować.

Jeżeli zależy ci tylko na pozyskaniu reakcji pod postem czy obserwujących profil na IG, to nie musisz przejmować się pozostałymi opcjami, dostępnymi w tym panelu. Jeśli jednak zależy ci na np. przejściach na stronę internetową, to koniecznie dodaj przycisk, wybierając wezwanie do działania oraz w puste pole wpisz adres URL. Na koniec, w sekcji Monitorowania zaznacz zdarzenia w witrynie.

To wszystko! 

Rób reklamy bez przepalania kasy
kurs reklamy facebook

Pamiętaj, że ten krótki poradnik to szybka droga na skróty.

Jeżeli chcesz poznać wszystkie tajniki reklamowania się, w tym przede wszystkim rozbudowane opcje targetowania czy wyboru umiejscowień, to zachęcam cię do sprawdzenia mojego kursu “Podstawy reklamy na Facebooku i Instagramie”.

Możesz kupić tylko moduł Kampanie lub cały kurs, z którego nauczysz się także jak poruszać się po całym Menedżerze Firmy, jak zainstalować piksel i API Konwersji oraz jak stworzyć katalog produktów, jeżeli reklamujesz sklep internetowy.

4.6/5 - (13 votes)

Sprawdź swoją wiedzę w teście Facebook Ads!

Test poziomujący składa się z 3 etapów. Każdy zawiera 5 pytań na danym poziomie. Na końcu testu zostaniesz przekierowany/a do spersonalizowanej platformy edukacyjnej :).

Spis treści
Darmowa Szkoła Reklamy

W 100% darmowa, 7-dniowa Szkoła Reklamy poprowadzi Cię krok po kroku od tworzenia konta firmowego aż do tworzenia reklam!

Powiązane artykuły

Ogarnij Facebook Ads od A do Z:

Artykuły

darmowe i płatne, znajdujące się w Ads Hubie.

Kurs z podstaw reklamy

ponad 8h uporządkowanej, aktualnej wiedzy o Meta Ads.

Kurs reklam dla zaawansowanych

ponad 150 tekstowych lekcji o zaawansowanej strategii reklamowania się w Meta Ads.

Kurs skalowania reklam

1,5h szkolenia o zaawansowanych taktykach skalowania Meta Ads.

Możesz także wejść nieco wolniej w naukę, dołączając do darmowej 7-Dniowej Szkoły Reklamy.