Od kilku dni na coraz większej liczbie kont reklamowych pojawia się nowa sekcja zestawu reklam.
Wygląda następująco:
Jak było do teraz?
Do tej pory konieczność wskazania, kto zyskuje na reklamie wymagana była tylko w przypadku reklamy społecznej i politycznej.
Kogo dotyczy zmiana?
Ten obowiązek dotyczy tylko promocji w obrębie Unii Europejskiej. Oznacza to, że jeżeli wybierzesz lokalizację jakiegokolwiek kraju UE lub całego świata, to pojawi się panel wyboru beneficjenta.
Od kiedy wchodzi zmiana?
Od 21 czerwca 2023 roku.
Jak działa nowy panel?
Panel płatnika ujawni się dopiero po kliknięciu w przełącznik pod beneficjentem.
Panel Beneficjent i płatnik pojawi się w nowo tworzonych zestawach reklam a także powielanych i edytowanych. W związku z powyższym nie musisz specjalnie edytować aktywnych zestawów. To bardzo dobra wiadomość, bo gdyby taki wymóg istniał to najprawdopodobniej zestaw ponownie by wszedł w fazę uczenia się.
Nowa zasada dotyczy zarówno reklamy na Facebooku, jak i Instagramie.
Każdy, kto przegląda twoje reklamy w Bibliotece reklam może sprawdzić tam, kto jest beneficjentem i płatnikiem konkretnej kreacji.
Beneficjentem w rozumieniu prawa jest osoba fizyczna lub prawna, w imieniu której wyświetlana jest reklama.
Czy zmiana ma wpływ na reklamy?
Nie, dodana informacja nie jest widoczna na poziomie reklamy.
Jeżeli robisz reklamy dla siebie lub jesteś pracownikiem firmy, dla której je tworzysz reklamy to jako beneficjenta musisz wpisać nazwę firmy, natomiast nie musisz dodatkowo określać płatnika – będzie nim ta sama organizacja.
Natomiast, jeżeli tworzysz reklamy na własnym koncie reklamowym dla kogoś innego, to beneficjentem będzie twój klient a płatnikiem będziesz Ty, ponieważ za reklamy płacisz własną kartą płatniczą.
Czy jako reklamodawcy musimy się obawiać tej zmiany? Moim zdaniem nie. Ustawienia beneficjenta i płatnika nie wpłyną na efektywność reklam a sam fakt umieszczenia tej informacji w Bibliotece reklam też nikomu nie zaszkodzi.
Jedynymi “przegranymi” będą tutaj freelancerzy i agencje, którzy robią reklamy na swoich kontach i w ten sposób ujawnią owy proceder, który jest naganny i powinien być piętnowany.
Jeśli twoja firma korzysta z usług takiej osoby czy firmy, zajrzyj do mojego niezwykle popularnego artykułu, w którym opisuję wiele taktyk stosowanych przez mało rzetelne agencje reklamowe, marketingowe i freelancerów.
Stopień szkodliwości zmiany
Brak wpływu na efektywność reklam.
Zmiana na plus. Jej wdrożenie ułatwia robienie skutecznych reklam.
Niewielki wpływ, łatwy do skorygowania.
Zauważalny negatywny wpływ zmiany, którego pozbycie się jest utrudnione.
Zauważalny negatywny wpływ, którego pozbycie się stanowi wyzwanie nawet dla zaawansowanych reklamodawców.
Zauważalny negatywny wpływ, którego pozbycie się jest niemożliwe.
Powyższy „ranking” jest subiektywną opinią autorki.
Źródło newsa
Poznaj wszystkie tajniki reklamy na Facebooku i Instagramie!
W moim podręczniku “Profesjonalne reklamy Facebook Ads” z ponad 600 stron dowiesz się m.in.:
- Targetowanie nowych – jak robić to DOBRZE?
- Zaawansowany remarketing.
- Jak szybko reklamy nudzą się odbiorcom…i czy w ogóle?
- Jak dobrać wskaźniki do analizy?
- Jak ustalić swoje KPI?
- Jak zoptymalizować budżet, by go nie przepalać?
- Skalowanie budżetu – jak robić to DOBRZE?