Płatna reklama to ważny element promocji nowego konta na Instagramie lub Facebooku. Na szczęście istnieje kilka prostych sposobów, które pozwolą ci pozyskać dość tanich obserwujących.
Zacznijmy od najmniej przyjemnego, czyli świadomości, dlaczego w ogóle miałby ktoś cię obserwować?
Krok 1: Dlaczego mają Cię obserwować?
Nawet, jeśli chcesz wydać tysiące na reklamę, to algorytm reklamowy nie zmusi nikogo do faktycznego kliknięcia w przycisk “Obserwuj”. Dlatego zanim zaczniesz wydawać pieniądze, zastanów się, jaką wartość daje Twój profil oraz dla kogo ma ona realne znaczenie.
Na przykład, jeżeli działasz w branży fitness, to twoje posty mogą pomóc uzyskać najlepszą sylwetkę życia. Jako dietetyk możesz edukować, jak lepiej się odżywiać, by zdrowiej żyć, natomiast jeśli prowadzisz typowo lifestyle’owy profil, to zapewne twoich obserwujących przyciąga twoja charyzma lub ciekawe sposoby spędzania czasu.
Dzięki tej świadomości dużo łatwiej ci będzie stworzyć skuteczną, czyli przekonującą reklamę.
Krok 2: Wybierz sposób promocji
Zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie możesz wypróbować aż trzy sposoby reklamy: poprzez przycisk “Promuj post”, za pomocą Menedżera reklam oraz poprzez Business Suite.
Tylko ten pierwszy szybko “wyklikasz” na telefonie, ale polecam ci korzystanie z Menedżera reklam, bo im szybciej go opanujesz, tym twoje reklamy będą skuteczniejsze.
To narzędzie oferuje znacznie więcej opcji kierowania, więc masz większy wpływ na to, kto zobaczy twoją reklamę.
Menedżer reklam automatycznie jest zawarty w Menedżerze Firmy. Jeśli nie wiesz, jak go utworzyć, to obejrzyj krótką lekcję z mojego kursu:
Bardzo dokładną lekcję krok po kroku, jak korzystać z każdego z tych narzędzi znajdziesz w moim kursie “Podstawy reklamy na Facebooku i Instagramie”, w module Kampanie.
Krok 3: Wybierz cel kampanii reklamowej
Najskuteczniejszy cel do pozyskania obserwujących na Instagramie to Ruch, z lokalizacją konwersji „Profil na Instagramie”.
Natomiast w przypadku Facebooka, skorzystaj z celu Aktywność i optymalizacji według pozyskania polubień.
Jeżeli korzystasz z “Promuj post” w instagramowej apce lub w Business Suite, skorzystaj z celu “Odwiedziny profilu”.
Krok 4: Celuj w remarketing
Najbardziej skłonni do obserwacji będą ci, którzy już nieco cię znają.
Dlatego na początek celuj z reklamami w osoby aktywne na twoich socialach.
W tym celu utwórz niezbędne grupy niestandardowych odbiorców, bazujące na odwiedzających twoją stronę internetową (jeśli taką posiadasz), twojego fanpage’a oraz twój Instagram.
Zrobisz to w zakładce Odbiorcy w twoim Menedżerze Firmy.
Te trzy różne grupy dodaj do jednego zestawu reklam. Zastosuj retencję z ostatnich 30, 60 lub 90 dni, w zależności od tego, jak dużymi grupami dysponujesz.
Poradnik krok po kroku znajdziesz w moim kursie, również w module Kampanie.
Krok 5: Zrób ciekawą reklamę
To już piąty krok poradnika, ale tak naprawdę jest on najważniejszym etapem ze wszystkich.
Kiepska reklama nie zachęci do obserwacji nawet, jeśli świetnie wyklikasz wszystkie ustawienia kampanii.
Wróć więc do kroku pierwszego i zastanów się, jak przełożyć twoją wiedzę o potencjalnych odbiorcach na tekst reklamy i grafikę.
Oba elementy muszą odpowiadać na potrzebę lub pragnienie odbiorcy, by poczuł/a, że warto cię obserwować.
Na przykład sama zajmuję się edukacją o reklamach Meta Ads, więc mogę w takiej reklamie napisać “Poznaj tajniki skutecznej reklamy na Instagramie!”. Ten prosty tekst mówi zarówno, czym się zajmuję, jak i co zyska potencjalny obserwujący mój profil.
Natomiast, jeżeli prowadzisz IG czy FB w celach bardziej sprzedażowych, to skup się na emocjach, które mają wzbudzać twoje posty. Może są inspiracją, jak stworzyć wymarzoną garderobę na każdą okazję? Albo pomagają w metamorfozie domu lub mieszkania?
Tekst reklamy może zawierać więcej niż kilka zdań, ale na grafice postaraj się umieścić jak najmniej tekstu. Stwórz jedno, proste wezwanie do działania np. “Zainspiruj się i odmień swoje wnętrze” a obok tekstu umieść zdjęcie lub ilustrację przyciągającą wzrok tych osób, na których ci zależy.
Pamiętaj, by w reklamach nie umieszczać grafik typu “przed i po”, szczególnie odnoszących się do wyglądu, bo takie taktyki są zabronione w systemie Meta Ads.
Krok 6: Eksperymentuj z nowymi odbiorcami
Jeśli twoja reklama przynosi zadowalające wyniki, spróbuj przetestować kierowanie do osób, które jeszcze cię nie znają.
Skorzystaj z zainteresowań, które pasują do twojej grupy docelowej albo grup podobnych odbiorców, bazujących na twoich grupach niestandardowych odbiorców.
Poradniki krok po kroku znajdziesz w moim kursie z podstaw reklamy.
Różne opcje targetowania testuj w tej samej kampanii, ale w nowym zestawie reklam lub w zupełnie osobnej kampanii.
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Jeśli ten krótki poradnik to dla ciebie nieco za mało i chcesz mocniej wejść w świat reklam na Facebooku i Instagramie, to zapisz się do mojego darmowego mini kursu albo od razu wskocz na wyższy poziom, za pomocą mojego kursu “Podstawy reklamy na Facebooku i Instagramie”.