„Od Z do A”, czyli jak Amazon stał się potęgą e-commerce? Recenzja książki

Czas czytania: 2 min.

Wielu postrzega Amazon jako zupełnie przeciętny marketplace, w którym można kupić całkiem sporo produktów w dobrej cenie. Inni (całkiem słusznie) podkreślają ogromny wyzysk pracowników najniższego szczebla. Książka „Od Z do A” zapewne zaskoczy jednych i drugich. Nie jest to bowiem poradnik, jak być największą firmą świata, ani nie jest to historia sukcesu Jeffa Bezosa.

 

To podręcznik, jak pracować efektywnie i z ogromną troską o klienta.

Autorzy to byli wieloletni pracownicy Amazona, którzy na stanowiskach kierowniczych spędzili kilkanaście lat. Jeden z nich przez jakiś czas był prawą ręką prezesa, poznając wiele tajników prowadzenia firmy.

Przyznam szczerze, że byłam sceptycznie nastawiona do tej książki, głównie z powodu niezbyt dobrej aury, która panuje wokół Amazona. Duże prowizje i kiepskie podejście do życia osobistego pracowników z pewnością nie mogą być zapomniane, czy pomijane, ale skupmy się na tym, w czym „Od Z do A” może pomóc właścicielom firm.

A może w naprawdę wielu kwestiach.

W pierwszej części lektury poznajemy wypracowane latami sposoby na rekrutację wybitnych talentów, wartościowe i efektywne spotkania firmowe (zamiast tych, które dominują w większości firm), czy sposób budowania produktu, który zaczyna się nie od planowania przychodu, a doświadczenia klienta.

Druga część książki opisuje budowę kluczowych produktów Amazona, takich jak Amazon Prime, Kindle, czy AWS, zgodnie z działaniem „po amazońsku”.

Jestem pod dużym wrażeniem, jak Amazon działa i w jak stosunkowo prosty sposób można przekuć totalnie innowacyjne rozwiązania na procesy realnie stosowane w firmie. To książka dla managerów i właścicieli, którzy chcą traktować rozwój przedsiębiorstwa maksymalnie na serio.

Jeśli szukasz prostych sposobów na zarobienie miliarda dolarów, to nie kupuj tej książki. Zamiast tego sięgnij po pseudo coachów biznesowych. Jeśli natomiast chcesz dowiedzieć się, jak ciężką pracą i ogromnym przywiązaniem do zadowolenia klienta wyznaczyć nowy kierunek na rynku e-commerce, to koniecznie ją przeczytaj.

Zapewniam, że wyniesiesz z niej nie ulotne inspiracje pt. „pracuj ciężej”, a konkretne rozwiązania, które na serio wniosą twój biznes na zupełnie nowy poziom.

 

Ta książka to biznesowy fenomen. Kropka.

 

Kupisz ją w oficjalnej księgarni wydawnictwa SQN, pod tym linkiem.

 

 

 

Wydawnictwo SQN dostarczyło mi książkę do recenzji, ale nie miało żadnego wpływu na moją finalną ocenę 🙂

 

Profesjonalne reklamy Facebook Ads
Korzystam z plików cookies. Zajrzyj do Polityki prywatności albo kliknij OK!