Kalkulator liczy prawdziwy ROI, czyli zwrot z inwestycji.
Bazuje na wzorze, który opisałam w moim podręczniku „Profesjonalne reklamy Facebook Ads„, tj.:
- Zysk netto:
[przychód] / [podatek] * [marża]
- Finalne ROI:
( [zysk netto] – [koszt reklam] ) / [koszt reklam]
Opcjonalne:
Dodaj do całej układanki koszty pracy osoby robiącej reklamy! Formuła finalnego ROI będzie w takiej sytuacji wyglądać następująco:
( [zysk netto] – [koszt reklam]-[koszt obsługi reklam] ) / [koszt reklam]
Za pomocą kalkulatora szybko i łatwo obliczysz, czy twoje działania marketingowo-reklamowe są opłacalne.
ROI 100% oznacza, że zarabiasz na czysto tyle, ile wkładasz w działania.
Idealnie więc, by ROI przekraczało te 100% :).
Podczas określania marży, weź pod uwagę nie tylko koszt wyprodukowania towaru/realizacji usługi, ale też koszty pracownicze. Pakowanie, wysyłka, praca osoby obsługującej to koszty twoje lub twojego klienta/pracodawcy, więc w przypadku obliczania ROI musisz je wziąć pod uwagę.
W mojej karierze reklamiarza udało mi się wykręcić ROI wynoszące 300%.
Nie sugeruj się proszę przechwałkami agencji i specjalistów, którzy wyszukują jeden przypadek wyjątkowo wysokiego ROAS (a nie ROI!) i umieszczają tę ładną cyferkę w swoich reklamach.
ROAS diametralnie różni się od ROI: opiera się tylko na przychodzie z reklam i koszcie promocji.
ROI oparte jest na dużo bardziej precyzyjnych obliczeniach, bo uwzględnia marżę, wydatki na reklamę i marketing oraz podatek VAT.
Kalkulator ROI
Skorzystałeś/aś z kalkulatora!
Dzięki za skorzystanie z kalkulatora!
We faced problems while connecting to the server or receiving data from the server. Please wait for a few seconds and try again.
If the problem persists, then check your internet connectivity. If all other sites open fine, then please contact the administrator of this website with the following information.
TextStatus: undefined
HTTP Error: undefined
Some error has occured.