kalkulator roi

Kalkulator ROI – zwrotu z inwestycji

Czas czytania: < 1 minuta

Kalkulator liczy prawdziwy ROI, czyli zwrot z inwestycji.

Bazuje na wzorze, który opisałam w moim podręczniku „Profesjonalne reklamy Facebook Ads, tj.:

  • Zysk netto:

[przychód] / [podatek] * [marża]

  • Finalne ROI:

( [zysk netto] – [koszt reklam] ) / [koszt reklam]

 

Opcjonalne: 

Dodaj do całej układanki koszty pracy osoby robiącej reklamy! Formuła finalnego ROI będzie w takiej sytuacji wyglądać następująco:

( [zysk netto] – [koszt reklam]-[koszt obsługi reklam] ) / [koszt reklam]

Za pomocą kalkulatora szybko i łatwo obliczysz, czy twoje działania marketingowo-reklamowe są opłacalne.

ROI 100% oznacza, że zarabiasz na czysto tyle, ile wkładasz w działania.

Idealnie więc, by ROI przekraczało te 100% :).

 

Podczas określania marży, weź pod uwagę nie tylko koszt wyprodukowania towaru/realizacji usługi, ale też koszty pracownicze. Pakowanie, wysyłka, praca osoby obsługującej to koszty twoje lub twojego klienta/pracodawcy, więc w przypadku obliczania ROI musisz je wziąć pod uwagę.

W mojej karierze reklamiarza udało mi się wykręcić ROI wynoszące 300%.

Nie sugeruj się proszę przechwałkami agencji i specjalistów, którzy wyszukują jeden przypadek wyjątkowo wysokiego ROAS (a nie ROI!) i umieszczają tę ładną cyferkę w swoich reklamach.

ROAS diametralnie różni się od ROI: opiera się tylko na przychodzie z reklam i koszcie promocji. 

ROI oparte jest na dużo bardziej precyzyjnych obliczeniach, bo uwzględnia marżę, wydatki na reklamę i marketing oraz podatek VAT.

Kalkulator ROI

Trwa wczytywanie