Kalkulator realnego ROAS

Kalkulator realnego ROAS

Czas czytania: < 1 minuta

Kalkulator liczy twój zwrot z inwestycji marketingowej, oparty na realnym koszcie reklam. W 99 przychód liczony w systemach Facebook Ads i Google Ads ma wartość kwoty brutto.

Natomiast zawsze faktura, zarówno w Google, jak i Facebook Ads zawiera kwotę netto.

Ta z pozoru mała różnica robi sporą (rzędu 20-kilku procent!) różnicę w tym, ile wynosi naprawdę Twój ROAS.

Dlaczego to takie ważne? Bardzo wiele firm skupia się na zwrocie z inwestycji bardziej, niż na koszcie zakupu. Z bardzo prostej przyczyny – na podstawie marży są w stanie określić, jaki procent przychodu są w stanie wydać na reklamę.

Na przykład, jeżeli firma może sobie pozwolić na wydanie 1/4 przychodu (netto!) na reklamy, oznacza to minimalny ROAS na poziomie 400%. Wydając jedną złotówkę, zarabiamy 4, czyli w kwocie 100 zł przychodu netto zawiera się 25 zł kosztu reklam.

Ważne:

  1. Przychód: Podaj dane na podstawie kolumny „Wartość konwersji – Zakupy” w systemie Facebook Ads. W 90% przypadków FB i Google pokazują kwotę brutto. Jeśli nie masz innej możliwości – skorzystaj z Google Analytics.
  2. Wydatki: Facebook Ads i Google Ads zawsze podają kwotę netto.

Kalkulator realnego ROAS

Trwa wczytywanie