Kalkulator liczy twój zwrot z inwestycji marketingowej, oparty na realnym koszcie reklam. W 99 przychód liczony w systemach Facebook Ads i Google Ads ma wartość kwoty brutto.
Natomiast zawsze faktura, zarówno w Google, jak i Facebook Ads zawiera kwotę netto.
Ta z pozoru mała różnica robi sporą (rzędu 20-kilku procent!) różnicę w tym, ile wynosi naprawdę Twój ROAS.
Dlaczego to takie ważne? Bardzo wiele firm skupia się na zwrocie z inwestycji bardziej, niż na koszcie zakupu. Z bardzo prostej przyczyny – na podstawie marży są w stanie określić, jaki procent przychodu są w stanie wydać na reklamę.
Na przykład, jeżeli firma może sobie pozwolić na wydanie 1/4 przychodu (netto!) na reklamy, oznacza to minimalny ROAS na poziomie 400%. Wydając jedną złotówkę, zarabiamy 4, czyli w kwocie 100 zł przychodu netto zawiera się 25 zł kosztu reklam.
Ważne:
- Przychód: Podaj dane na podstawie kolumny „Wartość konwersji – Zakupy” w systemie Facebook Ads. W 90% przypadków FB i Google pokazują kwotę brutto. Jeśli nie masz innej możliwości – skorzystaj z Google Analytics.
- Wydatki: Facebook Ads i Google Ads zawsze podają kwotę netto.
Kalkulator realnego ROAS
Skorzystałeś/aś z kalkulatora!
Dzięki za skorzystanie z kalkulatora!
We faced problems while connecting to the server or receiving data from the server. Please wait for a few seconds and try again.
If the problem persists, then check your internet connectivity. If all other sites open fine, then please contact the administrator of this website with the following information.
TextStatus: undefined
HTTP Error: undefined
Some error has occured.