02. Od czego zacząć?

 

 

W tym kursie poruszyłam wszystkie kluczowe czynności, które musisz wykonać, by zrobić sensowną reklamę w ekosystemie Meta. Jest to materiał zarówno dla reklamodawców usług, jak i e-commerce, dlatego nie wszystkie rozdziały musisz przerobić. Przynajmniej nie od razu.

Poszczególne rozdziały ułożyłam chronologicznie, zgodnie z kolejnością twoich działań w Meta Ads.

Niektóre musisz wykonać tylko raz, np. dodawanie dostępów czy instalacja piksela Meta. Inne, jak poprawne utworzenie kampanii czy zestawu reklam powtarzać będziesz w swojej codziennej pracy.

Jest to materiał przeznaczony od poziomu zero do początków wiedzy średnio-zaawansowanej, dlatego nie poruszam w nim ze szczegółami tematyki analizy i optymalizacji oraz nie omawiam case studies związanych z konkretnymi typami kampanii czy targetowania.

Takie informacje znajdziesz w moim obszernym podręczniku „Profesjonalne reklamy Facebook Ads”. Do czasu wypuszczenia tego kursu planuję też wydać jego kursową wersję. Jeśli tak się stanie, podlinkuję go w online’owej, tekstowej wersji tego rozdziału i pod koniec kursu.

Czym jest skrót [i]?

W nazwach lekcji dość często zauważysz dopisek [i].

Oznacza on, że jest ona instrukcją, jak coś wykonać, bez rozwodzenia się na temat tego, dlaczego i kiedy.

Lekcje bez skrótu [i] wyjaśniają zagadnienia, czyli odpowiadają na pytania „kiedy” i „dlaczego”, podczas gdy instrukcje udzielają odpowiedzi na pytania „jak” i „gdzie”.

Wydzieliłam je do osobnych filmów, by było ci łatwiej się z nimi zapoznać w konkretnej sytuacji.

Instrukcji nie musisz oglądać ich po kolei. Część z nich możesz pominąć i wrócić wtedy, gdy musisz wykonać konkretną akcję, np. przypisać dostęp do konta reklamowego albo utworzyć kolumnę danych.

Ustawienia firmowe

Na początku tego kursu dokładnie omawiam menu Ustawień firmowych, które są niezbędne, by w twoim Menedżerze Firmy panował porządek. Pierwszych kilka rozdziałów odnosi się właśnie do tego konkretnego menu.

Jeżeli robisz reklamy dla siebie, to potrzebujesz zrobić tylko trzy rzeczy: utworzyć konto reklamowe oraz dodać do Menedżera fanpage i konto na Instagramie.

Jeśli robisz reklamy dla kogoś lub chcesz je zlecić, zapoznaj się z rozdziałami dotyczącymi nadawania dostępów – jako Osoba lub jako Partner.

Piksel Meta – Menedżer zdarzeń

Chcesz kierować reklamy na stronę internetową? W takim razie rozdziały dotyczące piksela, domeny oraz zdarzeń konwersji są dla ciebie obowiązkowe.

Jeśli natomiast działasz tylko w obrębie ekosystemu Meta i np. pozyskujesz kliknięcia w Messengera, to możesz pominąć tę dość upierdliwą konfigurację.

Katalog produktów

Jeśli nie działasz w e-commerce – pomiń ten duży rozdział. Jeżeli robisz reklamy dla sklepów internetowych – koniecznie się z nim zapoznaj.

Business Suite

Rozdział omawiający różnice pomiędzy opcją „Promuj post” a Menedżerem reklam to taki „nice to have”, z którym możesz, ale nie musisz się zapoznawać.

Ten kurs dotyczy tylko Menedżera reklam w wersji komputerowej a porównania pozwalają zrozumieć, dlaczego totalnie nie polecam rozwiązań, które dają ci mocno ograniczone możliwości.

Grupy odbiorców

Absolutny „must have” w każdej branży i na każdym poziomie zaawansowania. Musisz zrozumieć, jak i po co tworzyć grupy, by efektywnie z nich korzystać.

Reklama na Instagramie

W tym rozdziale omawiam różnice w reklamie na FB vs IG, więc jest to raczej wiedza „nice to have”, którą jednak polecam ci zdobyć, bo rozdział jest dość krótki.

Szczególnie przydatny jest osobom, które działają tylko na Instagramie.

Kampanie

W pierwszym rozdziale poświęconym stricte reklamom zawarłam informacje niezbędne do zrozumienia zasad rządzącymi algorytmem Meta. Dzięki temu w przyszłości samodzielnie utworzysz różnego typu kampanie a nie tylko wykorzystasz schematy, które wcale nie są uniwersalne i nie sprawią, że będziesz robić skuteczne reklamy.

Jeżeli nie robisz niektórych typów kampanii, np. leadowych czy e-commerce to oczywiście możesz ominąć lekcje dotyczące konkretnych celów kampanii, np. Sprzedaży czy Kontaktów.

Zestawy reklam

W każdej kampanii znajdziesz zestaw lub zestawy reklam. Jest to więc absolutnie obowiązkowy rozdział, z którego dowiesz się, czym właściwie są i poznasz uniwersalne zasady nimi rządzące.

Poszczególne lekcje dotyczą sekcji, z których składa się panel tworzenia lub edycji zestawu reklam. Ich wygląd może różnić się w zależności od celu kampanii, dlatego zwróć szczególną uwagę na fragmenty, gdzie o tym wspominam, np. w lekcji dotyczącej miejsca docelowego czy materiału reklamowego.

W zasadzie wszystkie lekcje zawarte w tym rozdziale to „must have”.

Reklamy

Panel tworzenia reklamy strukturą mocno przypomina panel tworzenia zestawu, czyli składa się z różnych sekcji.

Dlatego tak jak w rozdziale o zestawach, polecam ci zapoznać się ze wszystkimi lekcjami.

Dowiesz się z nich, z jakich formatów reklam możesz korzystać oraz jak prawidłowo je skonfigurować.

Analiza i optymalizacja

Ustawienie kampanii reklamowej to tylko początek. Aby twoja inwestycja była maksymalnie opłacalna musisz zrozumieć na czym polega analiza i optymalizacja reklam. Bez tych dwóch czynności twoje kampanie nie będą skuteczne w ogóle albo będą, ale tylko przez krótki czas.

Ten krótki rozdział jest więc absolutnie obowiązkowy, nawet jeśli od zera zaczynasz przygodę z reklamami.

Przewodnik po Menedżerze reklam

To mocno nieobowiązkowy rozdział, za pomocą którego dowiesz się, do czego służą nieco bardziej ukryte opcje Menedżera reklam.

Niektóre z nich, np. Raporty dotyczące reklam przydadzą ci się nawet wtedy, gdy robisz reklamy tylko dla siebie.

FAQ

W ostatnim rozdziale kursu odpowiadam na najczęstsze pytania, które napotkałam w facebookowych grupach oraz podczas moich konsultacji z klientami.

Nie musisz zapoznawać się ze wszystkimi, ale myślę, że to całkiem przyjemna wiedza typu „nice to have”.