01. Struktura Meta Ads

 

 

Ekosystem Meta Ads składa się z dwóch dużych narzędzi: Menedżera Firmy oraz Business Suite.

Menedżer Firmy przeznaczony jest głównie dla firm płacących za reklamy, natomiast Business Suite to narzędzie do publikacji i zarządzania postami na Facebooku i Instagramie.

Menedżer Firmy jest miejscem przechowywania zasobów, czyli elementów całego ekosystemu Meta. Znajdziesz w nim więc nie tylko konta reklamowe, katalogi, piksele i grupy odbiorców, ale także strony na Facebooku i konta na Instagramie.

Dzięki temu w szybki i łatwy sposób przypiszesz poszczególne zasoby do konkretnych osób lub udostępnisz je innemu Menedżerowi Firmy, należącemu np. do agencji czy freelancera.

W Business Suite głównie publikujesz posty, ale możesz też promować je poprzez przycisk „Promuj post”. W tym kursie dowiesz się, dlaczego nie polecam tej metody, z jednym małym wyjątkiem.

Na początku twojej performance’owej drogi musisz poznać tylko cztery główne menu Menedżera Firmy:

  • Ustawienia firmowe.
  • Menedżer reklam.
  • Menedżer zdarzeń.
  • Odbiorcy.

Jeśli robisz reklamy dla sklepów internetowych to koniecznie zapoznaj się także z rozdziałem dotyczącym Menedżera sprzedaży, gdzie dodajesz i zarządzasz katalogiem produktów.

Te cztery elementy Menedżera posiadają mnóstwo różnego rodzaju ustawień i w tym kursie opowiem ci tylko o najważniejszych, absolutnie niezbędnych, by utworzyć pierwsze profesjonalne reklamy.

Ustawienia firmowe

Ustawienia firmowe to mocno rozbudowany panel, za pomocą którego zarządzasz dostępami do zasobów oraz zasobami używanymi do reklam. Zasobami na przykład są piksele, katalogi produktów czy konta reklamowe.

Menedżer reklam

Konto reklamowe to miejsce, gdzie robisz reklamy. Masz do niego dostęp poprzez Menedżera reklam, który pozwala na zarządzaniem dowolnym kontem reklamowym, do którego masz dostęp.

Menedżer zdarzeń

Za pomocą Menedżera zdarzeń zarządzasz pikselami Meta oraz API konwersji. W tym panelu możesz też sprawdzić, jakie zdarzenia uruchamiają się na stronie.

To także miejsce, gdzie wygenerujesz token API konwersji i dodasz zdarzenia na stronie poprzez Narzędzie do konfiguracji zdarzeń.

Odbiorcy

To nie jedyne miejsce tworzenia grup odbiorców, ale zdecydowanie najwygodniejsze. W panelu „Odbiorcy” możesz też podejrzeć rozmiar utworzonych grup odbiorców oraz jesteś w stanie udostępnić je innemu kontu reklamowemu.

Menedżer sprzedaży

W Menedżerze sprzedaży dodasz katalog produktów, który jest bardzo przydatny w reklamach e-commerce’owych, ale również skonfigurujesz konto handlowe, za pomocą którego wyświetlisz swoje produkty w Sklepie na Facebooku i Instagramie.

W tym kursie omawiam tylko funkcjonalności związane z katalogiem produktów, na potrzeby reklam.

 

Okej, i to by było na tyle! W Menedżerze Firmy oraz w menu Business Suite znajdziesz kilkanaście innych opcji, które na szczęście możesz póki co pominąć.

Zrozumienie struktury Meta Ads może się wydawać mocno przytłaczające, dlatego zapamiętaj tylko tyle, że elementy Menedżera Firmy możemy podzielić na rozbudowane narzędzia, jak np. Menedżera sprzedaży czy Menedżera reklam oraz zasoby dostępne w tych narzędziach, np. piksele, katalogi, konta reklamowe.

W następnym rozdziale tego kursu dowiesz się, które rozdziały kursu możesz pominąć, np. jeśli robisz reklamy leadowe a nie e-commercowe lub vice versa.

 

Rozdział: Zawartość