fbpx

#3 Facebookowe Q&A – prywatne hashtagi, małe budżety i idealne umiejscowienia

25 kwietnia 2019

Czas czytania: 6 min.

Zapraszam Cię do przeczytania trzeciego odcinka socialowego Q&A! Jak zawsze odpowiadam na najciekawsze pytania na temat Facebooka i jego systemu reklamowego.

Pytania zebrałam z facebookowej grupy Social media, Tygrysy Socialu oraz grupy Facebook Ad Buyers.


 

 

Listen to „MWWA #27 #3 Facebookowe Q&A – prywatne hashtagi, małe budżety i idealne umiejscowienia” on Spreaker.
Subskrybuj ten podcast:
Apple Podcasts | Google Podcasts | Spotify

 

 

 

 

 

Czy mogę zastrzec używanie “prywatnego” hashtaga na Instagramie lub Facebooku?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Nie, ponieważ nie istnieje coś takiego jak “prywatny hashtag”. Funkcja wyszukiwania postów na bazie hashtagów dostępna jest dla każdego użytkownika bez ograniczeń.

Nawet, jeżeli do tej pory nikt nie używał wymyślonego przez ciebie hashtagu, to nie możesz zabronić nikomu go używać, bo nie jest i nigdy nie był twój.

 

 

Czy usuwać komentarze pod reklamami zachęcające do skorzystania z produktów konkurencji?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Najlepszym sposobem na radzenie sobie z tego typu komentarzami to odpowiedzenie na niego w zabawny (w dobrym smaku!) lub rzeczowy sposób.

Jeżeli nie masz pomysłu na taką odpowiedź, to ukryj komentarz. Nie usuwaj niechcianych treści, bo istnieje spora szansa, że osoba pisząca komentarz zauważy jego brak i podniesie alarm w social media.

 

 

Jak targetować reklamy skierowane do właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Zacznij od wyszukania w Zainteresowaniach konkretnych stanowisk takich jak “CEO”, “właściciel jednoosobowej działalności gospodarczej”, “owner” itd. Wpisz 2-3 tego typu funkcję a następnie skorzystaj z przycisku “Propozycje”, aby Facebook automatycznie podpowiedział ci podobne.

Dodatkowo możesz zawęzić targetowanie, dodając zainteresowania oparte na rodzaju prowadzonego przedsiębiorstwa. W przypadku właściciela sklepu online będą to np. systemy CRM takie jak Magento, Prestashop, WooCommerce albo systemy płatności jak PayU czy Przelewy24.

 

 

Dlaczego pomimo szerokiego targetowania Facebook pokazuje, że grupa odbiorców nie przekracza 1000?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

To znany bug, który występuje niestety od lat. Spróbuj w ustawieniach grupy odbiorców zmienić wiek o 1 w górę lub w dół i prawdziwa szacowana liczba odbiorców powinna wrócić do normy.

 

 

Czy rzeczywiście Facebook obniża zasięg, gdy mamy za dużo tekstu na obrazie w reklamie?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Niestety tak. Facebook walczy ze zbyt dużą liczbą tekstu na grafikach reklamowych obniżając ich zasięgi oraz podnosząc koszt dotarcia do odbiorców. Pamiętaj więc, że maksymalnie 20% powierzchni grafiki może zawierać tekst.
Aby się upewnić, że twoja grafika spełnia wymogi, możesz wejść tutaj i uploadować obrazek.

 

 

Jak zmienić czcionkę na Facebooku lub Instagramie?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Bezpośrednio – nie da się. Pośrednio – tak, choć jest to nieco karkołomne. Aby korzystać z niestandardowego wyglądu tekstu musisz stosować znaczniki UNICODE. Technicznie rzecz ujmując nie są one czcionkami a znakami takimi jak znak zapytania czy wykrzyknik.

Generatory UNICODE dostępne są np. tutaj albo tutaj.

 

 

Jak targetować odbiorców, których nie ma w Zainteresowaniach?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Nad oknem Zainteresowania w panelu tworzenia reklamy znajdziesz opcję utworzenia niestandardowej grupy odbiorców. To tam możesz wyszukać utworzone przez ciebie grupy niestandardowe lub lookalike (podobnych odbiorców).

W przypadku, gdy np. szukasz osób zainteresowanych tylko welurowymi krzesłami, musisz posiłkować się danymi ze swojej strony internetowej. Utwórz niestandardową grupę odbiorców, którzy weszli pod konkretny adres URL produktu bądź kategorii. Możesz również również stworzyć z tej grupy odbiorców podobnych.

Jeśli zdarzyło ci się przekierowywać tych właśnie odbiorców na specjalny landing page, to również w ten sposób możesz utworzyć właściwą grupę – wybierając jego URL w ustawieniach nowej niestandardowej grupy odbiorców.

 

 

Czy cel “dodanie do koszyka” optymalizuje reklamę również pod kątem zakupów?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Każdy facebookowy cel reklamowy pełni określone zadanie. W przypadku celu Konwersje i wyboru “Dodanie do koszyka” Facebook bierze pod uwagę wyłącznie osoby, które prawdopodobnie dodają produkty do koszyka. Nie patrzy dalej, czyli czy te osoby również dokonują zakupu, bo nie taki jest cel reklamy.

Jeżeli chcesz, aby reklamę widziały osoby dokonujące zakupów, to wybierz cel Zakup a nie Dodanie do koszyka 🙂

 

 

Czy posiadając tylko 500 zł/miesiąc budżetu reklamowego jest sens przeprowadzać testy A/B?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Moim zdaniem nie ma, bo kwota do wydania jest zbyt mała. Jeżeli odbiorcy twoich reklam uwielbiają je i koszt konwersji z reklamy wynosi kilka a nie kilkanaście, czy kilkadziesiąt złotych, to możesz spróbować podzielić ten budżet na 2 kampanie z jedną grupą reklam w każdej lub 1 kampanię z dwoma grupami reklam.

Jeśli natomiast twój koszt/reakcję jest wyższy, to Facebook nie zdąży zoptymalizować reklam.

Pamiętaj, że na 1 jedną grupę reklam musi przypadać 50 konwersji z reklamy.

 

 

Dlaczego, pomimo ustawionego limitu, cena/konwersję w reklamie przekracza go?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

System reklamowy Facebooka operuje na średnich wydatkach. Oznacza to, że ustawiając limit kwoty, którą może przeznaczyć na konwersję również bazuje na dłuższym okresie czasu. Zwykle jest to miesiąc.

Jeżeli więc widzisz, że koszt polubienia w czwartek wynosi 0,50 zł, zamiast 0,30 zł, to czas zmienić przyzwyczajenia. Zakres jaki powinieneś ustawić to 30 dni. Jeżeli tutaj dane się nie zgadzają, to dopiero wtedy trzeba uderzać do supportu Facebooka.

 

 

Czy istnieje narzędzie do automatycznego odpowiadania na posty na fanpage’u?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Na rynku istnieją tego typu rozwiązania, ale powiem tak – nie idź tą drogą. Może się tak zdarzyć, że klient coś sobie “uwidzi” i uzna, że na dosłownie każdy komentarz musisz odpowiedzieć. Nie oznacza to jednak, że automatycznie generowane odpowiedzi są dobrym rozwiązaniem. Ludzie nie są głupi – od razu zauważą, że nie odpowiada im żywy człowiek, a robot.

Nie dość więc, że fanpage zaleje fala niezadowolenia ze strony fanów, to jeszcze wielu z nich może takie działanie skutecznie zniechęcić do aktywności.

 

 

Jak wykluczyć z targetowania osoby, które spędziły bardzo mało czasu na stronie www?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Masz do wyboru 2 opcje – łatwa i sporo trudniejsza.

Łatwa polega na stworzeniu grupy niestandardowych odbiorców oraz wybór procentowego czasu na stronie (5% najdłużej spędzających czas, 10% lub 15%).

Trudniejsza to już zabawa ze zdarzeniami w Google Tag Managerze. W dużym skrócie, musisz utworzyć w GTM zdarzenie, które uruchamiane jest po przekroczeniu określonego czasu na stronie.

Następnie tworzysz nowy tag, w którym umieścisz niestandardową konwersję Facebooka. Jako trigger ustawiasz wcześniej utworzone zdarzenie.

 

 

Czy mogę jednocześnie uruchomić kilkanaście/kilkadziesiąt reklam dla jednej strony www?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

Tak, ponieważ reklamy nie kanibalizują się, a wymieniają.

Pamiętaj również, że inny cel reklamowy to inna grupa odbiorców, więc jeżeli posiadasz 3 kampanie i każda ma różny cel, to Facebook powinien celować w odmiennych potencjalnych klientów, skłonnych do działania określonego w celu.

 

 

Jak wybrać idealne umiejscowienie reklamy?

Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.

 

W większości sytuacji umiejscowienie automatyczne (czyli zaznaczone wszystkie możliwe) w pełni spełnia swoją rolę.

Jeżeli natomiast masz do dyspozycji tylko reklamy w formacie kwadratowym bądź prostokątnym, to lepiej jeżeli użyjesz umiejscowień, które gwarantują dobre wyświetlanie się grafiki.

Dla przykładu, reklama pozioma dobrze wygląda na prawej kolumnie, a kwadratowe na Instagramie oraz również ostatnio na Facebooku.

 

 

 


Nie znalazłeś odpowiedzi na trapiące cię pytanie? Sprawdź poprzednie odcinki mojego Q&A:

 

Lub przeczytaj moje poradniki o Facebook Ads:

 

Możesz również napisać do mnie maila na adres [email protected], w temacie wiadomości wpisując „pytanie do Q&A” 🙂


 

 

Ocena artykułu:
[Głosów:4    Średnia:5/5]



Dodaj komentarz



me

O mnie

Cześć, jestem Natalia!

Od kilku lat zajmuję się szeroko rozumianym marketingiem. Chętnie poprowadzę dla Ciebie reklamy na Facebooku - specjalizuję się w branży e-commerce :).

Możemy też współpracować dużo szerzej - napisz, czego potrzebujesz a na pewno razem stworzymy coś fajnego!

Pytania?

Skontaktuj się ze mną

Kontakt

Masz pytania, propozycje, prośby? :)

Pisz do mnie na mój adres email lub wypełnij formularz kontaktowy obok.

chrzn-logo-poziome-2019-black-mobile

Copyright 2018 charzynska.pl ©
All Rights Reserved