02. Czym JEST skalowanie?

 


 
 
W kontekście biznesowym to zwiększanie wolumenu sprzedaży, np. poprzez dotarcie do nowych odbiorców lub stosowanie marketing automation, upsellingu i crosselingu.

W kontekście performance’owym: to zwiększanie wydatków reklamowych, by pozyskać więcej konwersji.

 

Skalowanie polega na zwiększeniu konkretnego i wartościowego wskaźnika, na którym nam zależy. Nie musi być więc to tzw. “twarda” sprzedaż. Równie dobrze możesz skupić się na pozyskaniu zapisów do newslettera czy aktywności pod postem konkursowym.

 

Skalowanie to jeden z elementów zarządzania budżetem promocji.

Warto dostosować je do naszych potrzeb i możliwości nie tylko przed, ale również w trakcie prowadzenia działań reklamowych.

Z tego szkolenia bardzo wiele wyniesiesz również wtedy, gdy dopiero chcesz uruchomić pierwsze lub kolejne kampanie.

Skalowanie dotyczy nie tylko zwiększania poziomu wydatków istniejącej kampanii, ale przede wszystkim pokazuje jak alokować budżet do wielu kampanii i zestawów reklam.

 

Skalowanie nie zadziała, jeśli nie zrozumiesz jak działa system reklamowy.

Lepsze jest wrogiem dobrego. Skalowanie ma sens tylko wtedy, gdy zachowasz dobrze działające kampanie i zestawy reklam. Rezygnowanie z nich w imię maksymalizacji wydatków nie ma żadnego sensu pod kątem efektywności kampanii. Jest tylko wpychaniem kasy w system reklamowy w nadziei, że FB wygeneruje nam więcej konwersji. To tak niestety nie działa.

 

Co pomoże skalowaniu?

Przed tobą 4 ważne działania, które pomogą ci w prawidłowym skalowaniu.

Pierwszym z nich jest powolne zwiększanie budżetu. W przeciwnym wypadku ryzykujesz zresetowaniem optymalizacji zestawów reklam.

Drugie działanie jest równie konieczne – nie edytuj ustawień aktywnego zestawu, chyba że planujesz zwiększenie lub zmniejszenie budżetu. Inne działania to tzw. “istotna zmiana”.

 

Jeśli planujesz zmianę celu kampanii, również koniecznie zrób to na jej kopii. Podobnie jak w przypadku chęci edycji demografii czy innego typu zawężania targetowania.

 

Co zaszkodzi skalowaniu?

Jak już wiesz, istnieją działania, które mogą mocno ci zaszkodzić. Pierwszym z nich jest gwałtowne zwiększanie budżetu zestawu reklam lub kampanii.

Drugim jest edycja targetowania w aktywnym zestawie a trzecim zmiana celu kampanii również w aktywnym zestawie.

Korzystam z plików cookies. Zajrzyj do Polityki prywatności albo kliknij OK!