jak poprawić roas kampanii facebook ads

Mini Case Study #1 Jak poprawić ROAS reklam z 2300% na 4500%?

Czas czytania: 2 min.

Niezwykle wysoki zwrot z inwestycji marketingowej (ROAS) to zazwyczaj magia czy oszustwo? Ani jedno ani drugie.

Przyjrzyjmy się specyficznej sytuacji, jaką miałam, prowadząc pewne bardzo duże konto reklamowe. Na jednym z kont reklamowych w ostatnim okresie musiałam zastopować niemal wszystkie reklamy (za dużo zamówień). W efekcie zaobserwowałam gigantyczny wzrost ROASu w kampanii remarketingowej – porzucone koszyki i „porzucone” wyświetlenia produktów.

Wzrósł z 2590% do ponad… 4000% (rzecz jasna porównuję identyczne okresy czasu)!

 

jak poprawić roas kampanii facebook ads

 

Dlaczego? Czy zmieniłam coś w kampaniach? Na chama wrzuciłam większy budżet? Obiecałam gruszki na wierzbie?

Nope.

Sytuacja jest do bólu logiczna.

Posiadając kilkanaście czy nawet kilkadziesiąt kampanii, w których również stosuję remarketing, osoby porzucające koszyk „rozwadniają” się – widzą wiele reklam, a nie tylko tę jedną katalogową.

Finalnie więc efektywność rozkłada się na różne kampanie, ograniczając pulę dostępnych osób w remarketingu porzuconych koszyków.

Warto pamiętać o tym w odwrotnej sytuacji, czyli skalowania reklam. Jeżeli dodajesz kilka nowych kampanii, gdzie również jest remarketing, to paradoksalnie twoje wyniki jednostkowo mogą się pogorszyć. Jednak gdy spojrzysz na inną kolumnę – koszt/zakup okazuje się, że wszystko jest w normie lub wręcz wyniki poszybowały w górę.

Facebook przypisuje konwersję do ostatniej reklamy, w którą ktoś kliknął/wyświetlił. Nie zawsze będzie więc to ta konkretna, którą analizujecie. Niektórzy „eksperci” chwaliliby się genialną optymalizacją, tymczasem widzisz jaka jest prawda.

 

Mini Case Study pierwotnie zostało opublikowane w formie wpisu na moim fanpage’u o tutaj.

 

Profesjonalne reklamy Facebook Ads
Korzystam z plików cookies. Zajrzyj do Polityki prywatności albo kliknij OK!