fbpx

„Firma, czyli Ty” P. Jarvisa – Recenzja. Książka dobra, ale…

13 sierpnia 2019

Czas czytania: 4 min.

Książka Paula Jarvisa – “Firma, czyli Ty” od kilku tygodni krąży wśród przedstawicieli branży marketingowej i biznesowej. Czy warto ją przeczytać?


Poleca ją z zapałem Michał Szafrański, który z ogromnym sukcesem wdrożył myśl przewodnią tej lektury.

Jako, że Michał jest jednym z moich “wzorów do naśladowania”, to dałam szansę książce, której nie kupisz obecnie za mniej, niż 49 zł.

 

Jakość wykonania książki

 

Skoro wspomniałam o cenie, to niestety ale jakość druku zdecydowanie nie odpowiada kwocie, którą musimy wydać na książkę.

Okładka jest naprawdę estetyczna, ale już jakość papieru pozostawia wiele do życzenia.

W książce nie uświadczymy również ani jednej grafiki, czy zdjęcia ilustrującego omawiany temat.
Dla porównania książki z wydawnictwa Altenberg też do tanich nie należą, ale wydrukowane są na świetnej jakości papierze i pełne są kolorowych grafik, wykresów oraz zdjęć.

Moim skromnym zdaniem fakt, że obecnie książka jest dostępna tylko u wydawcy oraz w sklepie Michała Szafrańskiego powoduje, że wydawca mógł sobie naliczyć sporą marżę, co nie jest do końca fajne z perspektywy kupującego.

 

firma czyli ty recenzja

firma czyli ty recenzja

 

 

Ale do rzeczy!

 

O czym jest ta książka?

 

“Firma, czyli Ty” to świetna lektura dla osoby, która jest zupełnie zielona w tematyce mindsetu zakładania i prowadzenia małej firmy.

Nie znajdziemy w niej niemal żadnych wskazówek, jak przejść na taką działalność w sensie technicznym.
To bardziej strumień myśli i przykładów, które mają wyjaśniać, dlaczego warto zostać lub pozostać małą firmą, zatrudniającą maksymalnie kilkudziesięciu pracowników.

 

Książka składa się z 3 części, które można określić jako:

  • wstęp do założenia małej firmy
  • rozwinięcie działalności na bazie odpowiedniego podejścia i działań
  • utrzymanie dotychczasowych klientów.

 

firma czyli ty recenzja

 

 

Cała lektura kręci się wokół kilku kluczowych porad:

  • stwórz MVPr (podstawowy działający produkt)
  • utrzymuj relacje z odbiorcami
  • szczerze im pomagaj, bez wpychania na siłę swoich produktów
  • przedkładaj zysk nad przychód

 

Jak się ją czyta?

 

Zgodzę się z Michałem Szafrańskim, który określa książkę Jarvisa jako świetną, lecz mam sporo uwag co do sposobu przedstawienia przez autora argumentów, dlaczego warto “być firmą”.

Ta książka to niestety sztandarowy przykład takiego lania wody, że aż szumi w uszach.

Paul Jarvis w “Firma, czyli Ty” przekazuje mnóstwo cennej wiedzy, ale powtarza ją over and over again.

Po około 30-40 stronach aż do końca lektury miałam wrażenie, że czytam wciąż to samo, ale innymi słowami.

I tak rzeczywiście było.

Autor nie kilka, a kilkanaście razy na przestrzeni całej książki wymienia zaledwie kilka wskazówek, jak prowadzić małą firmę oraz przytacza jedynie kilka jej zalet.

Gdyby lektura ta nie zawierała wielu przykładów zastosowań tego typu podejścia do biznesu, to mogłaby liczyć bez problemu mniej, niż 100 stron.

Pozostawiając przykłady i odejmując lanie wody moim zdaniem nie powinna zaś liczyć więcej, niż 200 stron, czyli o ⅓ mniej.

Wiele książek amerykańskich autorów niestety popada w tego typu styl pisania. Dla niektórych jest to przydatny nawyk, bo utrwala zdobytą wiedzę, ale dla mnie sprawia wrażenie traktowania czytelnika jako kogoś z wyjątkowo kiepską pamięcią.

 

firma czyli ty recenzja

 

Czy jest „reczytalna’?

 

Książki, które posiadam na półce oceniam w jeden prosty sposób – zadając sobie pytanie, czy po kilku miesiącach lub latach z chęcią powrócę do nich ponownie?

W przypadku „Firma, czyli Ty” niestety mam spore wątpliwości.

Jak już wyżej wspomniałam, Paul Jarvis w całej treści książki zawarł stosunkowo niewiele porad. Dodatkowo, jeżeli słuchasz podcastów biznesowych albo czytasz książki na temat przedsiębiorczości, to zdecydowana większość jego porad będzie ci już znana.

 

Czy warto kupić?

 

Pomimo tak dużej krytyki, dalej uważam, że “Firma, czyli Ty” to lektura bardzo przydatna i z pewnością otwierająca oczy wielu przedsiębiorców lub “wanna be” przedsiębiorców.

Polecam, z zastrzeżeniem, że możecie doświadczyć solidnego deja vu przez większość czasu poświęconemu na pochłanianie lektury.

 

Z uwagi na wartość merytoryczną daję jej solidne 7/10.

 

 

Pigułka wiedzy, czyli streszczenie książki

 

Po kilku tygodniach od przeczytania postanowiłam skondensować wiedzę zawartą w „Firma, czyli Ty”.

Napisałam bardzo obszerne streszczenie, które znajdziesz o tutaj:

„Firma, czyli Ty” – pigułka wiedzy – streszczenie książki

 

 

Gdzie kupić „Firma, czyli Ty”?

 

Obecnie książka jest dostępna w księgarni wydawnictwa, w sklepie Michała Szafrańskiego oraz w poniższych sklepach online:

 

 

 

Ocena artykułu:
[Głosów:5    Średnia:5/5]



Dodaj komentarz



Marcin Pietraszek

2 miesiące ago

Problemem w tej książce (a raczej w jej polskim wydaniu) są też liczne błędy – od literówek i interpunkcji, po znacznie poważniejsze. Zgadzam się, że jest w niej dużo lania wody, chociaż po odsączeniu, da się znaleźć wiele pozytywnych i wartościowych rzeczy.

Natalia Charzyńska

2 miesiące ago

Zgadzam się jak najbardziej! 🙂

Altenberg

2 miesiące ago

Bardzo nam miło, że doceniasz jakość naszych książek – to dla nas bardzo ważne i cieszymy się, że czytelnicy to zauważają! 🙂

Natalia Charzyńska

2 miesiące ago

Zdecydowanie macie najlepszą jakość druku książek na rynku 🙂

me

O mnie

Cześć, jestem Natalia!

Od blisko 4 lat prowadzę kampanie w Facebook Ads i Google Ads. Codziennie znajdziesz mnie na grupie Tygrysy Socialu, gdzie zupełnie za darmo dzielę się wiedzą z zakresu performance marketingu.

Zawodowo obecnie skupiam się na konsultacjach kont reklamowych Facebook Ads oraz robię reklamy dla branży e-commerce. Więcej informacji znajdziesz na stronie Współpraca :).

Możemy też współpracować dużo szerzej - napisz, czego potrzebujesz a na pewno razem stworzymy coś fajnego!

Pytania?

Skontaktuj się ze mną

Kontakt

Masz pytania, propozycje, prośby? :)

Pisz do mnie na mój adres email lub wypełnij formularz kontaktowy obok.

chrzn-logo-poziome-2019-black-mobile

Copyright 2018 charzynska.pl ©
All Rights Reserved

%d bloggers like this: