Drugie wydanie “Profesjonalne reklamy Facebook Ads” – lista zmian

Czas czytania: 4 min.

Ponad miesiąc pracy po 10h dziennie i “już” jest! Nowe wydanie mojego bestsellerowego podręcznika “Profesjonalne reklamy Facebook Ads”! Sprawdź, jakie zaszły w nim zmiany.

Poniższy artykuł dotyczy drugiego wydania podręcznika “Profesjonalne reklamy Facebook Ads”. Kliknij poniżej, by dowiedzieć się więcej o e-booku!

 

OGÓLNE ZMIANY

  • Całkowita zmiana layoutu e-booka – inna czcionka, rozmiar pliku, marginesy, nowy wygląd wyróżnionych tekstów. Zmiana instalacji grafik w tekście, by “przesuwały” się podczas edycji pliku razem z tekstem nad i pod nimi.
  • Do dolnej stopki dodany tytuł ostatniego podrozdziału dla lepszej nawigacji.
  • Usunięte niebieskawe tło na rzecz białego.
  • Zmiana layoutu spisu treści na bardziej czytelny.
  • Poprawione literówki, błędy stylistyczne.
  • Usunięte ponad 10 000 znaków niepotrzebnego tekstu (nazywam to “usuwaniem nadmiernego ego”).
  • Usunięta większość tabel z danymi na rzecz większych i wyraźniejszych grafik oraz informacji o wynikach w opisie screenshotów.
  • Znaczne zwiększenie liczby grafik – ze 189 na 409 (ponad dwukrotne!) – głównie po to, by lepiej zobrazować instrukcje pisane.
  • Samodzielny eksport do epub i mobi, by szybciej wydać drugie wydanie.

MARKETING

  • Podmienione wszystkie grafiki na lepszej jakości.
  • Dodane infografiki i checklisty na końcu rozdziału.

ATRYBUCJA

  • Podmienione wszystkie grafiki na lepszej jakości.
  • Zmiana info o domyślnej atrybucji – z 7 dni od kliknięcia na 7 dni od kliknięcia i 1 dzień od wyświetlenia.
  • Zmiana info o tym, dlaczego nie widzisz podsumowania wyników – podejrzenie starych wyników w raportach nie jest już dostępne.
  • Dodana infografika na końcu rozdziału.

PIKSEL I KATALOG

  • Podmienione wszystkie grafiki na lepszej jakości.
  • Zmiana w hierarchii podrozdziałów – spis treści powiększył się o 3 podrozdziały dla wygodniejszego nawigowania.
  • Dodanie info o konieczności przejścia na API konwersji od 2024 roku (wymogi Google).
  • Dodany link do wtyczki z API Konwersji – Prestashop.
  • Nowe grafiki w podrozdziale o katalogu produktów.
  • Dodane infografiki i checklisty na końcu rozdziału.

KAMPANIE

  • Podmienione wszystkie grafiki na lepszej jakości.
  • Zmiana nazw celów kampanii na nowe.
  • Przekonwertowanie wielu zdań, by pasowały do nowych celów kampanii.
  • Nowa sekcja w podrozdziale: „Aktywność” – nowe „Wiadomości”?
  • Znaczne rozbudowanie podrozdziału “Budżet dzienny czy całkowity?”. Dodanie informacji o tym, że teraz algorytm może wydawać w skali dnia do +25% budżetu.
  • Rozbudowanie podrozdziału “Budżet kampanii czy zestawu reklam?”.
  • Dodane infografiki i checklisty na końcu rozdziału.

ZESTAWY REKLAM

  • Podmienione wszystkie grafiki na lepszej jakości.
  • Nowy podrozdział “Lokalizacja konwersji, czyli totalny chaos”.
  • Dodane grafiki w podrozdziale “Gdzie znajdę opcję wyboru zdarzenia konwersji?”.
  • Całkowita przebudowa rozdziału “Zamiast Audience Insights, czyli co Facebook powie ci o twojej personie?” – napisany praktycznie od nowa.
  • Nowa sekcja “Zmiany w zainteresowaniach”.
  • Nowe przykłady w sekcji “Przykłady prawidłowego użycia zainteresowań” – z 7 przykładów do aż 20!
  • Aktualizacja wielkości lookalike w podrozdziale “Lookalike (grupy podobnych odbiorców)”. Usunięcie sekcji z informacją o wycofaniu się z dodawania lokalizacji przy tworzeniu lookalike – FB (chyba) zrezygnował z tej zmiany.
  • Dodane grafiki w podrozdziale “Zaawansowane kombinacje retargetingu porzuconych koszyków”.
  • Dodane grafiki w podrozdziale “Lokalizacja – dobre i złe pomysły”.
  • Nowy podrozdział “Szczególne kategorie reklam”.
  • Rozbudowa podrozdziału “Wybór umiejscowień w zestawach reklam” – nowe grafiki i bardziej szczegółowe omówienie.
  • Dodane infografiki i checklisty na końcu rozdziału.

REKLAMY

  • Podmienione wszystkie grafiki na lepszej jakości.
  • Zmiana info w rozdziale “Rodzaje grafik i wideo w reklamach na Facebooku, Instagramie, Marketplace itd.” – usunięcie informacji o poziomej grafice.
  • Całkowita przebudowa rozdziału “Technikalia reklamowe – przewodnik po funkcjonalnościach reklam” – napisany praktycznie od nowa.
  • Dodane nowe grafiki do rozdziału “Technikalia reklamowe – przewodnik po funkcjonalnościach reklam”.
  • Całkowita przebudowa rozdziału “Ważne funkcjonalności obecne w (prawie) każdym formacie reklam” – napisany praktycznie od nowa.
  • Dodane nowe grafiki do rozdziału “Ważne funkcjonalności obecne w (prawie) każdym formacie reklam”.
  • Zmiana informacji o CTA w podrozdziale “Wezwanie do działania”.
  • Dodane infografiki i checklisty na końcu rozdziału.

ANALIZA I OPTYMALIZACJA

  • Podmienione wszystkie grafiki na lepszej jakości.
  • Dodane nowe grafiki do sekcji “Jak utworzyć wskaźnik niestandardowy?”
  • Zmiana zrzutu ekranu i opisu z GA3 na Google Analytics 4 w sekcji “Mierzenie efektywności poza Facebook Ads”.
  • Wyróżnienie wzorów na ROAS, ROI itp. w sekcji “Kampanie sprzedażowe” oraz dodanie info o możliwości skorzystania z kalkulatorów na moim blogu.
  • Wyróżnienie informacji o dobrym CTR i CPC w sekcji “Jaki CTR, CPC, CPM itd. są osiągalne w MOIM biznesie?”.
  • Usunięcie informacji o podejrzeniu starych danych w raportach w rozdziale “Jak analizować w dobie coraz gorszego dostępu do danych?” – nie jest to już niestety możliwe.
  • Zmiana zrzutu ekranu i opisu z GA3 na Google Analytics 4 w sekcji “Czy warto analizować dane z reklam w Google Analytics?”.
  • Lekka przebudowa sekcji “Retencja grupy odbiorców jest zbyt mała lub zbyt duża.” – nowe grafiki i dokładniejszy opis.
  • Dodanie informacji o kursie w rozdziale “Skalowanie kampanii – jak robić to dobrze?”.
  • Dodane infografiki i checklisty na końcu rozdziału.

HARMONOGRAM I RAPORTOWANIE

  • Zmiana wyglądu szablonów harmonogramu i raportowania – są teraz dużo ładniejsze :).
  • Dodatkowe strony do szablonu raportowania – wzrost z 8 do 12 stron.
  • Podmienione wszystkie grafiki na nowe wersje.
  • Duża przebudowa rozdziału “Jak utworzyć dobry harmonogram reklam?” – dodanie informacji jak pobrać szablon oraz dużo dokładniejszy opis samego szablonu raportu + nowe grafiki.
  • Całkowita przebudowa rozdziału “Jak utworzyć dobry raport z reklam?” – zmieniona instrukcja w podrozdziale “Jak szybko i łatwo eksportować dane do raportu?”
  • Całkowita przebudowa podrozdziału “Jak sformatować dane w raportach?” – dokładniejsze omówienie formatowania.

PRZYDATNE TAKTYKI PODCZAS TWORZENIA KAMPANII

  • Podmienione wszystkie grafiki na lepszej jakości.
  • Dodane nowe grafiki we wszystkich rozdziałach.
  • Nowy podrozdział “Rodzaje reguł automatycznych”.

DODATEK 1: NOWE (?) CELE REKLAMOWE: HIT CZY KIT?

 

Całkowicie nowy dodatek – ponad 30 stron.

DODATEK 2: NAJCZĘSTSZE PROBLEMY Z REKLAMAMI NA FACEBOOKU

 

Brak zmian.

DODATEK 3: GOOGLE VS FACEBOOK – Z CZEGO WYNIKAJĄ RÓŻNICE W DANYCH?

 

Podmiana zrzutów ekranu i opisów z GA3 na GA4.

DODATEK 4: SŁOWNICZEK POJĘĆ MARKETINGOWYCH I REKLAMOWYCH

 

Brak zmian.

 

Poniższy artykuł dotyczy drugiego wydania podręcznika “Profesjonalne reklamy Facebook Ads”. Kliknij poniżej, by dowiedzieć się więcej o e-booku!

 

 

Sprawdź swoją wiedzę w teście Facebook Ads!

Trwa wczytywanie

 

Napisanie każdego artykułu na tym blogu zajęło mi minimum 10-20 godzin. Od ponad 3 lat dzielę się rzetelną i kompleksową wiedzą totalnie za darmo.


Jeśli doceniasz moje starania - rozważ proszę wpłatę od 5 zł netto w ramach zdopingowania mnie do kontynuowania tych działań :).

Będę mega wdzięczna <3



   

Konsultacja konta reklamowego Facebook Ads

Potrzebujesz pogadać o reklamach? Sprawdź tę usługę!

Audyt konta reklamowego Facebook Ads

W ciągu max 5 dni otrzymasz ode mnie kompleksowy raport i rekomendacje.

E-booki o reklamach Facebook Ads

Najbardziej zaawansowany i kompleksowy podręcznik na rynku już jest!

Korzystam z plików cookies. Zajrzyj do Polityki prywatności albo kliknij OK!