fbpx

Kompendium Wiedzy o MLM. Cz. 1 – Co to jest marketing sieciowy? Dlaczego jest tak popularny?

28 marca 2019

Czas czytania: 13 min.

MLM to obecnie jeden z najbardziej kontrowersyjnych sposobów na marketing i sprzedaż produktów. Niektórzy widzą w marketingu sieciowym wizję szybkiego i łatwego zarobku. Inni natomiast legalną piramidę finansową, gdzie giganci branży doskonale zdają sobie sprawę, że niemal nikt na MLM nie jest w stanie zarobić.

 

Jak jest naprawdę? Dziś poznasz MLM od podszewki.
 

Nie masz czasu na czytanie? Posłuchaj wersji audio!
Listen to „MWWA #19 Kompendium Wiedzy o MLM. Cz. 1 – Co to jest marketing sieciowy? Dlaczego jest tak popularny?” on Spreaker.
Subskrybuj ten podcast:
Apple Podcasts | Google Podcasts | Spotify

 

 

 

 

Co to jest marketing sieciowy?

 

Inne nazwy na MLM - określenia

 

MLM, nazywany naprzemiennie marketingiem sieciowym, sprzedażą bezpośrednią lub marketingiem wielopoziomowym, to system sprzedaży produktów. Opiera się on na sieci dystrybutorów, którzy zobowiązani są do zakupu towaru bezpośrednio od danej firmy MLM.

W marketingu sieciowym można zarobić na 2 sposoby: zatrudniając nowych dystrybutorów (dostajesz marżę za każdą transakcję) lub samodzielnie zajmując się sprzedażą.

 

 

Jak zarobić w MLM

 

Marketing wielopoziomowy najczęściej pomija najpopularniejsze formy dystrybucji i promocji. Produktów marek takich jak Avon, Oriflame, Thermomix czy Tupperware nie znajdziesz na półkach żadnego sklepu stacjonarnego i internetowego. Na próżno możesz szukać też reklam tych firm w tradycyjnych mediach: prasie, telewizji czy radiu.

Według firm działających w tym modelu, dzięki MLM można zarobić dużo, w krótkim czasie.
Ile prawdy jest w tych obietnicach?

 

 

Krótka historia marketingu wielopoziomowego

 

Historia powstania MLM

 

Marketing bezpośredni, którego odmianą jest MLM, narodził się już w XIX wieku. W 1860 roku liczbę sprzedawców “od drzwi do drzwi” szacowano na 1000, a w 1903 roku było ich już 300 000.

Pierwszą firmą sprzedającą w tym modelu była California Perfume Company. Przedsiębiorstwo zatrudniało od 1886 roku ponad 10 000 sprzedawców i dopiero w roku 1937 zmieniło nazwę na Avon Products.

Sprzedaż bezpośrednia przez lata rosła w siłę, a sprzedawca pukający do domostw amerykanów stał się jednym ze stereotypów podkreślanych w filmach, zarówno dla dzieci jak i dorosłych.

W 1949 roku pojawił się Amway (zwany wtedy California Vitamin Company). Początkowo sprzedawał suplementy diety, a obecnie również produkty z kategorii zdrowie i uroda. Był pierwszą firmą, która dystrybuowała produkty w modelu MLM. Obecnie jest to firma o największych przychodach w świecie marketingu sieciowego.

W latach 80. XX wieku w USA kobiety coraz głośniej mówiły o wychodzeniu z domów i zarabianiu na własny rachunek. MLM pozwolił im na pogodzenie obowiązków domowych z pracą. Przedsiębiorcy zauważyli rodzący się boom i w ten sposób jak grzyby po deszczu zaczęły wyrastać firmy MLM. Bardzo pomógł im w tym wyrok Federalnej Komisji Handlu, która w 1979 roku uznała, że Amway nie jest piramidą finansową.

 

 

Struktura działania MLM

 

MLM za podstawę działalności obrały sobie sprzedawanie produktów nie konsumentom, a przyszłym dystrybutorom/konsultantom/ambasadorom (tak nazywani są sprzedawcy).
Ta główna cecha odróżnia firmy zajmujące się marketingiem sieciowym od innych przedsiębiorstw.

Dlatego też podstawą komunikacji marketingowej stało się zachęcanie nowych osób do dołączenia w szeregi sprzedawców. Firmy MLM nie są pracodawcami konsultantów. Nie wiąże ich z nimi żadna forma prawna, stąd ambasadorzy nie mają możliwości skorzystania z praw pracowniczych, które obowiązują w przypadku np. umów o pracę.

 

Zasady funkcjonowania systemu MLM można zamknąć w 4 punktach:

 

  1. Rejestracja konta i nabycie produktów o z góry określonej minimalnej wartości to tylko pierwszy krok z szeregu obowiązków, które czekają na konsultantów.
  2. Aby pozostać ambasadorem danej marki, należy regularnie dokonywać zakupów za minimalną kwotę określoną w regulaminie.
  3. Bonusy i premie mogą uzyskać tylko ci, którzy zrekrutowali innych do swojego zespołu oraz wykazują się określoną sprzedażą własną. Jeżeli dystrybutor nie wypełni zadanego przez firmę minimum, traci status ambasadora a więc tym samym pracę.
  4. Za każdą zrekrutowaną osobę sprzedawca dostaje procent od sprzedaży, którą ta osoba wygeneruje (zwykle jest to do 5%). Jeżeli “pracownik” konsultanta sam zacznie rekrutować, to aż do 3 generacji macierzysty ambasador otrzyma prowizję (zwykle dużo mniejszą, np. 1%) od sprzedaży każdego z “rekrutów”.

 

Przykład:

Ala zrekrutowała Magdę. Ala otrzymuje 5% wartości sprzedaży, którą wygenerowała Magda.

Monika, którą zrekrutowała Magda, również pozyskuje sprzedawców, a więc Ala także otrzyma za nich 1%.

Patrycja, którą zrekrutowała Monika również rekrutuje konsultantki, a Ala ma 1% prowizji z jej sprzedaży.

Przedstawicielem pierwszej generacji sprzedawców jest w tym przykładzie Magda. Druga generacja to Monika, a trzecia to Patrycja.

 

 

Zarabianie na rekrutacji w MLM

 

Każdy sprzedawca kuszony jest licznymi benefitami, które umożliwią mu (przynajmniej w teorii) osiągnięcie zysków z pracy dla firmy MLM. Najczęściej są to duże rabaty na zakup towaru (nawet 40%) oraz darmowa dostawa produktów do domu konsultanta.

Odgórne, coraz bardziej wyśrubowane wymagania wywierają presję na konsultantach, aby coraz agresywniej i bardziej nachalnie oferowali produkty oraz rekrutowali do swojego zespołu kolejne osoby. Im wyższy “poziom” sprzedawcy, tym więcej musi zarobić i zrekrutować osób, aby dalej awansować.

Werbowanie ambasadorów to w zasadzie jedyny sposób, aby wyjść na plus w MLM. Źródło potencjalnych klientów detalicznych bardzo szybko się wyczerpuje, a zatrudnianie nowych osób, to próba ominięcia wysycenia rynku.

Często więc konsultanci kończą swoją przygodę z kartonami niesprzedanych produktów, które sami zużywają przez miesiące albo i lata.

 

 

 

Czym się różni MLM od tradycyjnej sprzedaży bezpośredniej?

 

Sprzedawcy “od drzwi do drzwi” nie oferują klientom produktów, za które sami zapłacili. Otrzymują od firmy określoną pulę towaru, którą mają rozprowadzić.
W przypadku MLM zawsze musisz zapłacić za towar, który następnie odsprzedajesz z zyskiem.

W sprzedaży bezpośredniej nie rekrutujesz nikogo i nie posiadasz pod sobą zespołu sprzedawców. W przypadku marketingu sieciowego, nie jest to obligatoryjne, ale bardzo pożądane.

Status konsultanta/ambasadora danej marki możesz utrzymać tylko wtedy, gdy zrealizujesz w ciągu roku określoną sprzedaż. W sprzedaży “door to door” nie ma takiego obowiązku. Nie “płacisz” za utrzymanie się w swojej pracy.

W tradycyjnej sprzedaży bezpośredniej firma sprzedaje towary za pośrednictwem sprzedawców, którzy są ich pracownikami. MLM-y natomiast sprzedają towary konsultantom, którzy potem mogą albo odsprzedać albo zachować dla siebie.

 

 

 

Czym różni się marketing sieciowy od zakupu franczyzy?

 

Franczyza to coraz popularniejszy model działalności biznesowej. Polega na kupnie za sporą kwotę (rzędu dziesiątek a nawet setek tysięcy złotych) praw do uruchomienia w danej lokalizacji oddziału wybranej firmy. Przedsiębiorca musi również zamawiać produkty z macierzystej firmy oraz “odpalać” określony procent sprzedaży. Przykłady dużych marek, które opierają swoją działalność na franczyzy, to np. McDonald’s, Starbucks, KFC.

W teorii więc MLM jest bardzo podobny do franczyzy. Przyglądając się bliżej obu modelom można jednak dostrzec kilka bardzo dużych różnic.

Po pierwsze, McDonald’s czy KFC dążą do tego, aby w danym mieście nie było zbyt wielu ich restauracji. Bardzo duże nasycenie lokalami spowodowałoby, że franczyzobiorcy konkurowali by między sobą. Zamiast więc czerpać zyski, franczyzodawcy traciliby sporo pieniędzy.

Firmy MLM nie muszą przejmować się takimi problemami, bo ich celem nie jest zadowolenie klienta detalicznego, a skłonienie jak największej liczby osób do rejestracji w systemie.

Jeżeli dodatkowo dojdzie do sytuacji, że dystrybutorzy rekrutują własnych znajomych, czy rodzinę, to łatwo wyobrazić sobie ogromne przesycenie rynku na danym obszarze geograficznym.

Po drugie, żaden franczyzobiorca nie będzie rekrutować nowych osób, by te otworzyły sklepy niedaleko ich lokalu. Wynika to z tej samej zasady, co powyżej, czyli podaż znacznie przewyższyłby popyt. Dodatkowo takie działanie jest niezgodne z prawem.

 

 

 

Czy marketing wielopoziomowy to dobry interes?

 

Dla firm działających według zasad MLM na pewno. Avon, jedna z najpopularniejszych marek w tej branży, w 2018 zarobiła ponad 5 mld dolarów, z czego 100 mln dolarów to czysty zysk, po odliczeniu podatków.

Inna znana w Polsce firma, Oriflame w raporcie rocznym chwali się zyskiem netto w wysokości 149 mln dolarów oraz przychodem na poziomie 1,3 mld dolarów.

Światowa, roczna sprzedaż produktów w systemie MLM wyniosła w 2017 roku aż 189 mld dolarów. W Polsce w 2017 roku sprzedano produkty MLM za ponad 1 mld dolarów.

Marketing wielopoziomowy najpopularniejszy jest w USA i Chinach (ponad 34 mld dolarów przychodu w 2017 w każdym).
W Europie najwięcej sprzedaży odnotowuje się w Niemczech (ponad 16 mld dolarów przychodu).

 

Firmy sprzedające produkty w modelu MLM zrzeszone są w stowarzyszeniach:

 

 

 

Kto sprzedaje produkty w modelu MLM?

 

Na całym świecie obecnie ponad 116 mln osób zajmuje się MLM.

W Stanach Zjednoczonych w sprzedaż bezpośrednią zaangażowanych jest ponad 20 mln osób, a w Europie ponad 15 mln (w USA więcej niż 70% to kobiety, a w Europie więcej niż 80%).

W Polsce produkty firm takich jak np. Avon, czy Oriflame sprzedaje niemal 1 mln osób.

Według statystyk, aż 74% Amerykanów zakupiło produkty poprzez MLM (z czego w ponad 80% kobiety).

 

 

 

Demografia

 

 

Sprzedawcy MLM kim są? Demografia - Infografika

 

Poniższe dane statystyczne pochodzą z raportu IPSOS wykonanego dla światowego stowarzyszenia MLM.

 

 

Płeć

  • kobiety – 88%
  • mężczyźni – 12%

Według danych z ankiety, niemal 90% dystrybutorów produktów MLM to kobiety. Warto jednak wspomnieć, że w Azji, gdzie marketing sieciowy dopiero rośnie, procent sprzedających mężczyzn może wynosić nawet do 47% (w Indiach).

 

 

Wiek

  • 16-25 – 8%
  • 25-34 – 24%
  • 35-44 – 26%
  • 45-54 – 23%
  • 55-64 – 14%
  • 64+ – 5%

Z powyższych danych wynika, że średnia wieku konsultanta firmy MLM to 43 lata.
63% wszystkich sprzedawców to osoby, które mają 35 lat i więcej.

 

 

Wykształcenie

 

67% osób, które brały udział w ankiecie posiada wykształcenie średnie i niższe. Tylko 27% konsultantów ma stopień licencjata lub wyższy.

 

 

Praca dorywcza czy jedyne źródło utrzymania?

 

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez DSA, aż 90% sprzedawców wykonuje pracę na część etatu (w Europie ponad 80%), z czego zdecydowana większość (>80%) jest zadowolona z obecności w branży MLM.

 

 

6 rodzajów sprzedawców w marketingu sieciowym

 

Neil Offen, były szef amerykańskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej, zidentyfikował sześć typów dystrybutorów MLM.

 

Są nimi:

  1. Zawodowy sprzedawca – głównym źródłem utrzymania konsultanta jest sprzedaż w handlu bezpośrednim.
  2. Pół-etatowy, stały sprzedawca – sprzedawca potrzebuje tego typu źródła dochodu, ale ma ograniczony czas na pracę.
  3. Krótkoterminowy sprzedawca nastawiony na cel – konsultant potrzebuje zebrać fundusze na konkretny zakup (np. lodówkę) i gdy to uczyni rezygnuje z pracy.
  4. Świadomy społecznie sprzedawca – taka osoba bardzo wierzy w wartość produktu i z tego powodu chce go rozpowszechniać.
  5. Sprzedawca poszukujący społecznego uznania – sprzedawca jest w MLM tylko dlatego, że jego starania dają mu rozpoznawalność.
  6. Wewnętrznie konsumujący sprzedawca – ambasador kupuje produkty wyłącznie do użytku własnego.

Dystrybutor MLM może oczywiście posiadać kilka z wymienionych wyżej cech jednocześnie. W czasie pracy jako sprzedawca może również płynnie przechodzić z jednego rodzaju do drugiego.

 

 

 

W jaki sposób konsultanci MLM pozyskują klientów?

 

Sprzedawcy korzystają obecnie z 8 głównych sposobów na dotarcie do konsumentów. Są nimi:

  • sieci osobiste i biznesowe (np. znajomi, rodzina, koledzy z pracy)
  • media społecznościowe
  • domowe uroczystości oraz prezentacje produktów
  • telemarketing
  • e-mail i inne narzędzia do wysyłania wiadomości
  • korzystanie z nadarzającej się okazji
  • własna strona www/blog
  • handel “od drzwi do drzwi”

 

Najczęstszymi kanałami sprzedaży są sieci osobiste i biznesowe, social media oraz domowe uroczystości/prezentacje produktów (wszystkie ponad 40%).
Najmniej chętnie konsultanci wykorzystują handel “od drzwi do drzwi” (tylko 7%).

W Polsce aż 84% dystrybutorów korzysta z własnych sieci kontaktów (średnia światowa to niemal 60%).

 



Dlaczego MLM jest tak popularny?

 

 

Wizja łatwego (i przyjemnego) sukcesu

 

Po pobieżnej analizie stron “O nas” firm z branży MLM oraz zakładek “News” stowarzyszeń sprzedaży bezpośredniej wyłania się obraz nieograniczonych możliwości i niechybnego sukcesu dla każdego, kto wkroczy w branżę marketingu sieciowego.

Przedstawiciele gigantów MLM wabią “rekrutów” wizją szybkiego i łatwego zarobku oraz dołączenia do światowej, prężnie rozwijającej się społeczności (patrz np. Oriflame).

Wiele firm wprowadziło również grywalizację, czyli działania oparte na zdobywaniu punktów i nagród, w zamian za lojalność wobec firmy.

 

Konsultantki w badaniu IPSOS jako główne powody dołączenia do marketingu sieciowego wymieniły m.in:

  • „lubię produkt/usługę, którą sprzedaję” – 57%
  • „otrzymuję produkty z rabatem” – 48%
  • „wierzę w produkt/usługę, którą sprzedaję” – 45%
  • „zapewnia mi długoterminowy, dodatkowy przychód” – 32%
  • „daje mi elastyczność” – 31%
  • „poznaję nowych ludzi” – 30%

 

 

Dlaczego MLM jest tak popularny? Infografika

 

 

Wszystkie te powody są zawarte w komunikacji marketingowej firm z branży marketingu bezpośredniego.

 

 

 

Wizja wolności i niezależności

 

Bez wątpienia, należąc do MLM jesteś sam sobie szefem. Nikt nie wymaga od ambasadora pracy w określonych godzinach i konkretnych dniach tygodnia.

Ten argument jest szczególnie atrakcyjny dla kobiet, które zmuszone są spędzać większość czasu w domu. Opieka nad dziećmi kosztuje niemało, a MLM może uzupełnić domowy budżet, pozbawiając jednocześnie wyrzutów sumienia, że a) nie jestem z dziećmi gdy dorastają oraz b) nic nie robię, tylko sprzątam i gotuję.

Trudne sytuacje życiowe, takie jak choroba bliskiej osoby albo konieczność zajęcia się rodzicami w podeszłym wieku to kolejny powód, dla którego marketing sieciowy może się wydawać świetną alternatywą wobec tradycyjnej pracy.

Po wielu latach w skostniałej, biurokratycznej korporacji, wiele osób poszukuje zajęcia, które nie decyduje o sposobie życia człowieka, a odwrotnie. MLM może więc sprawiać wrażenie świetnego modelu biznesowego, dla kogoś, kto nigdy nie prowadził własnej firmy i nie wie od czego zacząć.

 

 

Sprzedaż w MLM jest łatwiejsza, niż założenie firmy

 

Większość sprzedających w marketingu wielopoziomowym nie zdaje sobie sprawy, że nie rejestrując działalności może mieć poważne kłopoty w przypadku kontroli urzędu skarbowego.

Założenie działalności gospodarczej wiąże się ze sporym kosztem na start oraz stałymi opłatami miesięcznymi. Firmy takie jak Avon, czy Oriflame dopiero w swoich regulaminach wskazują, że wszelkie kwestie podatkowe konsultantki muszą załatwić we własnym zakresie.

Według polskiego prawa, działalność zarobkowa, która nosi znamiona ciągłej i zorganizowanej powinna zostać zarejestrowana. Jeżeli więc osoba odsprzedająca produkty czerpie zysk z tego działania, to musi założyć działalność gospodarczą.

Zwolniona jest z tego obowiązku jeżeli kupuje produkty po obniżonej cenie i sprzedaje je bez zysku lub też nabywa je tylko dla siebie.

 

 

 

Dołączenie do MLM umożliwia kupowanie dużo taniej

 

Firmy żyjące ze sprzedaży bezpośredniej rzeczywiście oferują spore rabaty na swoje produkty. Sęk tkwi w tym, że najczęściej produkt A możesz kupić w znacznie niższej cenie w internecie.

Duże rabaty w MLM dostępne są wtedy, gdy zamówisz produkty za określoną minimalną kwotę. Jeżeli np. chcesz kupić krem za 50 zł (już po rabacie), to musisz wydać dodatkowo ponad 100 zł na inne produkty, tylko po to, aby otrzymać zniżkę.

Warto również podkreślić, że produkty sprzedawane poprzez MLM nie są wyjątkowe. Na rynku z pewnością znajdziesz kremy, balsamy, perfumy o tych samych właściwościach w porównywalnej cenie. Bez konieczności rekrutowania się do sprzedaży bezpośredniej.

 

 

 

Ludzie są po prostu naiwni

 

Firmy sprzedające w modelu MLM doskonale zdają sobie sprawę, że średnia wiekowa ich sprzedawców to ponad 40 lat, a ich wykształcenie w ponad 70% nie wykracza poza średnie.

Takimi osobami łatwiej manipulować, niż 20. i 30-kilku latkom po studiach, często również podyplomowych.

Świeżo upieczone konsultantki ufają temu, co przeczytają na ulotce otrzymanej od firmy oraz swoim koleżankom, które chcą je “zwerbować”, aby czerpać kilkuprocentowe prowizje od ich sprzedaży.

 

 

 

PODSUMOWANIE CZĘŚCI 1

 

W pierwszej części Kompendium Wiedzy o MLM przybliżyłam ogólne zasady funkcjonowania marketingu sieciowego. Opisałam też kim są osoby aspirujące do roli konsultantek.

W części drugiej poznasz największe firmy MLM oraz ich techniki pozyskiwania i utrzymywania lojalności sprzedawców. Dowiesz się też, czy marketing wielopoziomowy jest legalny, czym różni się od piramidy finansowej, czy jest etyczny i wreszcie – jakie są szanse, że zarobisz na MLM? W ostatnich dwóch częściach poznasz 2 firmy z branży MLM, które upadły pod naporem oskarżeń ze strony klientów, dystrybutorów oraz instytucji rządowych. Czy udało im się podnieść?

 

 


Zachęcam Cię do zapoznania się z kolejnymi częściami Kompendium MLM:


 

 


Chcesz dowiedzieć się więcej o marketingu online?

Sprawdź moje inne artykuły:

 

  • Analityka:

Znaczniki UTM, czyli prosty sposób na sprawdzenie wejść na stronę. Duży Poradnik

Jak uniknąć błędów statystycznych w testach A/B?

Testy A/B – Poradnik dla Początkujących

Google Data Studio 2019 – Poradnik dla początkujących

Segmenty w Google Analytics – Kompleksowy Poradnik

Atrybucja w Google Analytics cz.1 – Czym są ścieżki wielokanałowe?

Atrybucja w Google Analytics cz.2 – Czym są modele atrybucji?

Analiza kohortowa w Google Analytics – prosta optymalizowacja działań sklepu online?

 

  • E-biznes:

Serie artykułów:

Promocja Lokalnej Firmy w Internecie

Wielki Poradnik marketingu szeptanego

Kompendium Wiedzy o MLM

Marketing Mix – Poradnik

Content Marketing od A do Z

 

 

Artykuły:

Marketing Afiliacyjny – co to jest? Jak na nim zarobić? Kompleksowy Poradnik

Google AdSense – czy w 2019 roku można jeszcze na nim zarobić? Wielki Przewodnik

Content Marketing – dlaczego działa u innych a u ciebie nie? Korzyści i problemy

Marketing szeptany – cz I. Jak stworzyć viral? Wielki Poradnik

Marketing szeptany – cz. II. 5 ważnych składników. Wielki Poradnik

 


 

Bibliografia

Ten tekst powstał na podstawie dziesiątek rzetelnych źródeł, z których najważniejsze (i najciekawsze) to:

Artykuły:
1. “Multilevel Marketing (MLM Meaning)” by Susan Ward
2. “How Pyramid Schemes Work” by Dave Roos
3. “So You (Or Your Wife) Wants to Join a Multi-Level Marketing Company” by Brett & Kate McKay
4. “The 15 Most Hated Multi-Level Marketing Companies Right Now” by Amanda Harding
5. “The Likelihood of MLM Success” by Mindy Lilyquist
6. “Dochody z Oriflame, AVON-u, FM – rozliczenie podatkowe” by Piotr Szulczewski
7. “Multilevel marketing companies say they can make you rich. Here’s how much 7 sellers actually earned.” by Gaby Del Valle
8. “3 Reasons To Avoid Multilevel-Marketing Gigs” by Nick Clements
9. “Why Joining An MLM Will Ruin Your Life” by Eliza Romero
10. “Avon Products Gross Profit 2006-2018” by Macrotrends
11. “Amway 4Q net profit grows 62.8%” by Tan Xue Ying
12. “For many Herbalife recruits, lost money and dashed dreams” by Herb Greenberg
13. “U.S. Direct Selling Experiences Slight Decline in Sales, Representatives in 2017” by DNS
14. “Czym jest network marketing?” by Marcin Grudzień
15. “Multi-level marketing” by Wikipedia
16. “List of multi-level marketing companies” by Wikipedia
17. “In re Amway Corp” by Wikipedia
18. “Marketing wielopoziomowy” by Wikipedia


Strony WWW:
1. “Możliwości biznesowe Oriflame”
2. “Seldia Media” by SELDIA
3. „Zostań konsultantką Avon”


Badania, ankiety, raporty:
1. “Direct Sellers Survey 2017” by IPSOS dla SELDIA
2. “Year-end report 1 January – 31 December 2018” by Oriflame
3. “Year-end report 2018” by Oriflame
4. “Multi-level marketing: A pyramid scheme by design” by Dr. Michael R. Hyman
5. “Direct Selling: A Vibrant Retail Channel in Europe” by SELDIA
6. Vorwerk Annual Report 2017 by Vorwerk



Regulaminy:

1. “Zasady wynagradzania Liderów Sprzedaży” by Avon
2. “Zostań konsultantką” by Avon
3. “Regulamin działalności w Klubie Oriflame” by Oriflame
4. “Regulamin Programu „BONUS ZA ROZWÓJ edycja III”” by Oriflame


Filmy i książki:
1. “Betting on Zero” by Ted Braun
2. “The Case (for and) against Multi-level Marketing” by Jon M. Taylor, MBA, Ph.D
3. “The Myth of „Income Opportunity” in Multi-Level Marketing” by Robert L. FitzPatrick



Zapisz się i otrzymaj dostęp!

* wymagane pole

- dostęp do DARMOWYCH materiałów

- felietony - case studies oraz historii “behind the scenes” mojej pracy blogowej i reklamowej

ofiszial-foto-blog-homepage-2-szaryv2-kw

O mnie

Cześć, jestem Natalia!

Od blisko 4 lat prowadzę kampanie w Facebook Ads i Google Ads. Codziennie znajdziesz mnie na grupie Tygrysy Socialu, gdzie zupełnie za darmo dzielę się wiedzą z zakresu performance marketingu.

Zawodowo obecnie skupiam się na konsultacjach kont reklamowych Facebook Ads oraz robię reklamy dla branży e-commerce. Więcej informacji znajdziesz na stronie Współpraca :).

Możemy też współpracować dużo szerzej - napisz, czego potrzebujesz a na pewno razem stworzymy coś fajnego!

Podcast

Fanpage

Newsletter

Quora

Masz pytanie?

Chcesz zamówić audyt albo umówić się na konsultację?

Copyright charzynska.pl ©  All Rights Reserved