fbpx
kurs facebook analytics

Kurs Facebook Analytics od Social Tigers – czy warto? Recenzja

Czas czytania: 5 min.

Czy warto kupić kurs Facebook Analytics od Social Tigers? Z jakich elementów się składa? Jakie ma wady i zalety? Przeczytaj moją recenzję!


 
 
Nie masz czasu na czytanie? Posłuchaj wersji audio!

Subskrybuj ten podcast:
Apple Podcasts | Google Podcasts | Spotify
 
 
 
Marketingiem internetowym interesuję się od lat. Poza znajomością systemu reklamowego na Facebooku zwracam również dużą uwagę na otoczkę całego procesu marketingowo-zakupowego.

Analityka w wydaniu Google Analytics nie jest mi więc obca. Od pewnego czasu Facebook mocno rozbudowuje swoje własne narzędzie do analityki, którego (przyznam szczerze), nie poznałam niemal wcale.

Aż do teraz.

Za namową Social Tigers, twórców kursu Facebook Analytics, wzięłam w końcu byka za rogi i poświęciłam niedzielne popołudnie, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak lepiej analizować kampanie reklamowe i grupy odbiorców.

Oto moja subiektywna recenzja kursu.

 

kurs facebook analytics

 

 

Czy kurs nie będzie za trudny/za łatwy dla ciebie?

 

Jednym z pierwszych pytań, jakie może przyjść ci do głowy, to czy kurs nie będzie dla ciebie za prosty lub zbyt trudny?

Z mojej perspektywy, czyli kogoś, kto dobrze zna Google Analytics, ale nie bawił się jeszcze Facebook Analytics, kurs jest bardzo dobrze wyważony.

Myślę, że zarówno osoby średniozaawansowane, jak i zupełnie początkujące odnajdą w nim dużo konkretnej wiedzy, podanej w prosty sposób.

Albert tłumaczy krok po kroku do czego służą poszczególne zakładki narzędzia oraz pogrupował jego funkcjonalności w bloki tematyczne.

 

 

Technikalia, czyli czy kurs dobrze się ogląda?

 

Już w pierwszej minucie kursu zauważyłam, że prowadzący nie mówi z kartki, promptera albo tekstu zawieszonego pod kamerą, lecz z pamięci.

Powoduje to, że słuchanie i oglądanie staje się sporo naturalniejsze. Owszem, każdemu potrafią zdarzyć drobne potknięcia, ale w żadnym stopniu nie przeszkadzają ani nie wytrącają z uwagi kursanta.

Sama forma przekazywania wiedzy również przypadła mi do gustu. Poza filmami video, mamy do dyspozycji dość obszerną ściągawkę tekstową, gdzie możemy doczytać to, czego nie zapamiętaliśmy lub nie zrozumieliśmy.

 

kurs facebook analytics

 

Albert nie leje wody i od razu przechodzi do rzeczy, dzięki czemu ani razu nie miałam ochoty manualnie przesunąć paska postępu filmu do przodu.

Nauczona przez filmy na Facebooku oraz inne platformy e-learningowe, postulowałabym jednak o dodanie napisów do filmów. Ułatwiają one podążanie za materiałem oraz są ogromnym ułatwieniem dla osób niedosłyszących.

Warto też dodać więcej plansz informacyjnych wbudowanych w video lub graficzne wzmacniacze omawianej w danym momencie treści.

Również spis treści i pasek postępu kursu byłby bardzo przydatny, szczególnie, jeżeli ktoś ma ograniczony czas na naukę.

 

 

Czy kurs dotyczy tylko i wyłącznie Facebook Analytics?

 

Na szczęście nie. Na początku Albert wspomina o tym, jak ważna jest poprawna instalacja piksela Facebooka, by dane w analityce były prawidłowe.

Odsyła do linków instalacji piksela na różnych platformach, co w moim odczuciu pozostawiło nieco niedosytu, ale rzecz jasna nie jest to kurs o pikselu :).

Kilka dni temu na grupie dostępnej tylko dla kursantów pojawił się live z autorem oraz wydawcą, gdzie już dużo szerzej omówione były kwestie instalacji tego kodu. Szacun!

Zwraca również uwagę na to, jak ważne jest zbudowanie lejka sprzedażowego.

 

 

Merytoryka kursu z punktu widzenia doświadczonego marketera

 

Autor kursu zdecydowanie wie co mówi i nie próbuje prześlizgiwać się po temacie, jak ma to miejsce w przypadku wielu edukatorów.

Nie mami jednocześnie odbiorcy, że wiedza przez niego przekazywana jest tajemna, niedostępna, czy dająca możliwość “shakowania” Facebooka, “growth hakingu” i innych modnych, lecz zupełnie nic nie znaczących określeń.

W materiale występują drobne niedookreślenia, ale trudno jest upchnąć w jeden format dosłownie każdy szczegół omawianych tematów. Zdecydowana większość odbiorców w ogóle ich nie zauważy i wyciągnie mnóstwo wiedzy i case’ów na przyszłość.

A jeśli mowa o przykładach, to warto też wspomnieć, że na końcu każdego tekstowego podsumowania znajdują się ćwiczenia. Mają one za zadanie zmotywować kursanta to własnoręcznej zabawy z Facebook Analytics i są całkiem nieźle zaprojektowane.

Ostatnią ważną kwestią, o której muszę wspomnieć, będzie specjalna grupa na Facebooku, dedykowana kursantom.

 

kurs facebook analytics

 

Mówiąc zupełnie szczerze – jestem pod wrażeniem, jak jest prowadzona. Nie dość, że autor kursu oraz inni (!) kursanci błyskawicznie odpowiadają na wszelkie pytania, to jeszcze otrzymujemy darmowe live’y i wyzwania.

Szapo ba!

 

 

Ile trwa kurs i czy szybko się zdezaktualizuje?

 

Zanim zaczęłam czytanie i oglądanie specjalnie włączyłam stoper.

W momencie jego wyłączenia wskazywał niemal równie 3,5 godziny, w których skład wchodziło zarówno oglądanie każdego materiału, jak i czytanie podsumowań i robienie notatek do tej recenzji.

Dla wielu może być to rozczarowująco krótki kurs, ale ja mam nieco inne zdanie na ten temat.

Zdecydowanie zbyt często kursy są okraszone wieloma niewiele mówiącymi filmami, które mają za zadanie wprowadzić odbiorcę w temat. Bardzo powoli i niezbyt ciekawie.

Albert poszedł inną drogą i w bardzo skondensowany sposób omówił praktycznie każdą funkcję narzędzia Facebook Analytics.

Autor nie wybrał drogi na skróty i pokazał również funkcje niedostępne jeszcze dla wielu właścicieli kont reklamowych. Skorzystał w tym celu z konta demo od Facebooka, więc kursant mógł na bieżąco wykonywać te same czynności, aby tym samym uczyć się w praktyce.

Moim zdaniem więc kurs nie zdezaktualizuje się szybko.

 

 

PODSUMOWANIE

 

Z czystym sumieniem polecam ci kurs Facebook Analytics od Social Tigers.

Zawiera on naprawdę unikalną wiedzę i dużą merytorykę, której często próżno szukać na Udemy, czy innych platformach e-learningowych.

Jego cena może się wydawać wysoka, ale to, jak dużo daje wartości zdecydowanie jest warte wydania ponad 900 zł brutto.

 

 

 

Kurs został udostępniony mi za darmo i wszystkie opinie zawarte w tej recenzji należą wyłącznie do mnie.

Social Tigers nie mieli żadnego wpływu na ani jedną literkę tego artykułu :).

 

 

Miłego kursowania ;).

 

 

 

 


 

Przeczytaj moje poradniki o Facebook Ads:

 

I poradniki dotyczące Instagrama:

 

 

 

Ta strona korzysta z plików cookies. Zajrzyj do Polityki prywatności albo zamknij to okno :)