Czy warto organizować konkursy na Facebooku? Jak uzyskać korektę faktury VAT? Jak zdobyć tanio fanów? W dzisiejszym Q&A poznasz odpowiedzi na kilkanaście najciekawszych pytań zadanych w facebookowych grupach marketingowych!
Pytania zebrałam z grup Tygrysy Socialu, Artura Jabłońskiego i Social media.
Spis treści
-
- Czy warto promować firmę z pustym fanpagem?
- Dlaczego moją reklamę widzą osoby z innych krajów?
- Jak edytować linki i grafiki karuzeli na Facebooku?
- Czy ma sens robić testy A/B reklam na Facebooku?
- Jak targetować na Facebooku obszar miasta bez tego miasta?
- Jak uzyskać korektę faktury VAT od Facebooka?
- Jak zdobyć szybko i tanio fanów na Facebooku?
- Jak na Instagramie wyświetlić komuś sekwencję kilku filmów?
- Czy warto organizować konkursy – “rozdania” na Facebooku?
- Czy warto reklamować na Facebooku małą, lokalną księgarnię?
- Czy w Facebook Ads lepiej jest utworzyć osobne katalogi, czy tworzyć zestawy?
- Jak targetować na Facebooku osoby, które wypełniły formularz na stronie www?
Czy warto promować firmę z pustym fanpagem?
Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.
Moim zdaniem tak. Sama puszczałam reklamy z jedynie kilkudziesięcioma fanami na fanpage’u i kilkoma postami.
Koszt/kliknięcie linku w reklamie był taki sam, jak w przypadku linkowania do marki posiadającej setki tysięcy fanów.
Oczywiście, zdarzyć się może, że przed kliknięciem w reklamę odbiorca najpierw wejdzie na fanpage. Ale umówmy się – są to naprawdę rzadkie przypadki.
Dlaczego moją reklamę widzą osoby z innych krajów?
Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.
Istnieje możliwość, że w ustawieniach lokalizacji pozostawiłeś zaznaczoną opcję “Wszyscy w tej lokalizacji”. Zmień ją na “Osoby mieszkające tutaj” i wszystko powinno wrócić do normy.
Upewnij się także, że język ustawiony jest na polski.
Jak edytować linki i grafiki karuzeli na Facebooku?
Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.
Karuzele dzielą się na dwa rodzaje – utworzone jako post na fanpage’u oraz te wykreowane w Menedżerze Reklam.
Podobnie jak wszystko inne, w Menedżerze Reklam możesz w dowolnym momencie edytować karuzelę.
Niestety, w przypadku karuzeli w poście nie ma możliwości edycji grafiki linków po opublikowaniu.
Czy ma sens robić testy A/B reklam na Facebooku?
Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.
Moim zdaniem w większości przypadków nie. Dlaczego? Jeżeli chcesz, by test A/B przyniósł miarodajne wyniki, to każdy zestaw reklam musi wygenerować co najmniej 100 wybranych konwersji lub też wydać minimum 30 zł (o ile uzyskałeś już min. 100 konwersji).
Oznacza to, że w momencie testowania musisz dysponować budżetem minimum 60 zł, gdy chcesz sprawdzić dwie grupy reklam. W przypadku 4 grup reklam ta kwota rośnie już do minimum 120 zł.
Osobiście wolę samodzielnie tworzyć zestawy reklam z jedną zmienną, np. copy czy grupą odbiorców. Następnie wyłączam źle performujące zestawy, czy reklamy.
Jak targetować na Facebooku obszar miasta bez tego miasta?
Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.
Obecnie Facebook Ads nie daje możliwości, by targetować miasto + obszar i jednocześnie wykluczyć miasto.
Musisz więc trochę pokombinować.
W pierwszej kolejności targetuj miasteczka czy inne obszary w okolicy miasta.
Dopiero teraz wyklucz samo miasto (kliknij na opcję ustawiania promienia wokół niego).
Jak uzyskać korektę faktury VAT od Facebooka?
Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.
W chwili obecnej nie ma takiej możliwości. Możesz edytować dane do faktury i liczyć na to, że Facebook podmieni je na wcześniejszych dokumentach.
Jeśli jednak tak się nie stanie, to nie ma sensu, byś męczył się z supportem. Niestety nic nie wskórasz.
Jak zdobyć szybko i tanio fanów na Facebooku?
Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.
Tylko poprzez reklamę na polubienia.
Owszem, możesz liczyć po cichu, że wyprodukujesz niesamowity viral, który idealnie dopasowany do grupy odbiorców przyniesie ci tysiące nowych fanów.
Jeżeli jednak wolisz twardo stąpać po ziemi, to właśnie reklama na polubienia strony jest szybkim i prostym sposobem, by “nabić fanów”.
Dlaczego jednak w ogóle miałbyś chcieć to robić?
Z marketingowego punktu widzenia ma to średni sens, ponieważ za te same pieniądze uzyskałbyś tysiące lub setki zakupów w sklepie online. Dzięki reklamom na Konwersje.
Zdarza się jednak tak, że Pan Prezes usilnie pragnie pokazać (na ogół chyba tylko konkurencji), że marka jest coraz silniejsza. Wirtualna cyferka w liczbie fanów świetnie spełnia to zadanie.
Po szczegółowe instrukcje, jak zrobić to z głową, zajrzyj do mojego rozbudowanego tekstu, jak pozyskiwać płatnych fanów na FB.
Jak na Instagramie wyświetlić komuś sekwencję kilku filmów?
Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.
Tak samo, jak w przypadku Facebooka. Poprzez reklamy z celem Obejrzenia filmu.
- Dodaj wideo do Biblioteki Facebooka, które chcesz użyć do utworzenia sekwencji.
- Następnie utwórz nowe grupy odbiorców bazujące na obejrzeniu konkretnego filmu.
- Zrób kampanię z wieloma grupami reklam lub osobne kampanie z jedną. W każdej grupie reklam targetuj osoby, które obejrzały konkretny film.
- Pamiętaj, że musisz przeznaczyć dużo większy budżet na oglądających film nr 1, ponieważ to z części tych osób zostaną utworzone pozostałe grupy odbiorców. Nie każdy, kogo targetujesz go obejrzy.
Czy warto organizować konkursy – “rozdania” na Facebooku?
Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.
To zależy, na czym ci zależy ;).
Tzw. “konkursowicze” to plaga konkursów na Facebooku. Ich jedynym celem jest wzięcie udziału w konkursie… i to wszystko. Nigdy nie polubią twojego fanpage’a ani nie kupią nic w sklepie online.
Możesz nieco obejść ryzyko dotarcia do takich osób:
- reklamuj konkurs tylko wśród fanów strony oraz osób, które aktywnie przeglądają twoją stronę www (czas na stronie, konwersje itp.)
- wyznacz proste zadanie konkursowe, które będzie korespondować z twoją marką i wymagać nieco wysiłku, np. “Zrób zdjęcie naszego produktu w aranżacji”
Czy warto reklamować na Facebooku małą, lokalną księgarnię?
Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.
Oczywiście, że tak! Zajrzyj do mojej serii artykułów, jak promować lokalne firmy online: Jak wypromować w internecie lokalną firmę? Kompleksowy Poradnik. Cz. 4 – Skuteczne sposoby promocji
Do wyboru masz mnóstwo sposobów na przyciągnięcie odbiorców. W końcu obecnie niemal każdy posiada Facebooka, więc nie ma co zamykać się na „Internautów”.
Czy w Facebook Ads lepiej jest utworzyć osobne katalogi, czy tworzyć zestawy?
Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.
To zależy.
Jeżeli posiadasz np. kilka modeli tego samego produktu, to utwórz osobne zestawy.
W ten sposób nie odetniesz się od funkcji remarketingu dynamicznego, gdzie Facebook sam dopasuje produkt do odbiorcy.
Jeśli natomiast tworzysz promocję tylko na wybraną kategorię sklepową, to możesz rozważyć utworzenie nowego katalogu. O wiele łatwiej w ten sposób stworzysz materiał błyskawiczny, czy kolekcję.
Bez obawy, że trafi do niej produkt nieprzeceniony.
Jak targetować na Facebooku osoby, które wypełniły formularz na stronie www?
Oryginalne pytanie znajdziesz tutaj.
Za pomocą konwersji niestandardowych lub standardowych. Jakiś czas temu napisałam rozbudowany poradnik, jak m.in. podpiąć konwersję pod przycisk.
W przypadku, gdy formularz nie posiada “thank you page” to jedyna możliwość, by liczyć konwersje tego typu.
Natomiast jeżeli taką stronę posiadasz, to wystarczy, że utworzysz konwersję niestandardową, która uruchamia się w momencie wejścia odbiorcy na ten właśnie landing page.
Nie znalazłeś odpowiedzi na trapiące cię pytanie? Sprawdź pozostałe odcinki mojego Q&A:
- 1# Facebookowe Q&A
- #2 Facebookowe Q&A – jak targetować fanów konkurencji?
- #3 Facebookowe Q&A – prywatne hashtagi, małe budżety i idealne umiejscowienia
- #4 Facebookowe Q&A – dlaczego FB nie wydaje budżetu, darmowe reklamy?
- #5 Facebookowe Q&A – jak wybić się na Insta, polecane książki o FB Ads
- #6 Facebookowe Q&A – jak wypromować lokalną usługę i czy warto targetować mężczyzn?
- #7 Facebookowe Q&A – dlaczego spada zasięg na fanpage’u?
- #8 Facebookowe Q&A – Jak wypromować sklep bez dużego budżetu?
- #9 Facebookowe Q&A – jak kierować reklamy na członków grupy?
- #10 Facebookowe Q&A – jak ustalić wielkość budżetu reklamowego?
- #11 Facebookowe Q&A – jak obniżyć koszt reklam?
Lub przeczytaj moje poradniki o Facebook Ads:
- Jak skontaktować się z pomocą Facebooka? Email, telefon? Czego się spodziewać po rozmowie?
- Audience Network – czy jest sens kierować tam reklamy Facebook Ads?
- 12 pomysłów na bardzo dokładne targetowanie w Facebook i Google Ads
- Dlaczego Facebook liczy konwersje inaczej niż Google Analytics?
- 12 błędów, które popełniasz tworząc reklamy Facebook Ads
- Jak zoptymalizować reklamy Facebook Ads? Kompleksowy poradnik
- Jak z głową zdobyć fanów na Facebooku? 6 płatnych sposobów
- Zdarzenia i konwersje niestandardowe w Facebook Ads – Poradnik
- Jak stworzyć raport fanpage’a na Facebooku w Google Data Studio? Gotowy szablon!
- Jak stworzyć raport Facebook Ads w Google Data Studio? Gotowe szablony!
- Jak analizować reklamy na Facebooku i mierzyć ich skuteczność? Poradnik krok po kroku
I poradniki dotyczące Instagrama:
- Profesjonalne konto na Instagramie – 17 praktycznych porad
- Jak zdobyć followersów na Instagramie? Jak się wypromować? Poradnik reklamowy
Możesz również napisać do mnie maila na adres natalia@charzynska.pl, w temacie wiadomości wpisując „pytanie do Q&A” 🙂