fbpx

Segmenty w Google Analytics – Kompleksowy Poradnik

20 czerwca 2019

Czas czytania: 13 min.

Segmenty w Google Analytics to świetne narzędzie, które możesz wykorzystać do lepszego poznania swoich odbiorców. Jak zachowują się na twojej stronie mężczyźni, kobiety, osoby kupujące często lub odwiedzające cię raz na pół roku?

Dzięki tej prostej i zarazem potężnej funkcjonalności dowiesz się w ciągu zaledwie kilku minut.

 

 

 

Co to jest segment?

Segmentami nazywamy wycinki danych charakteryzujące się konkretną cechą lub ich zestawem, np. osoby w wieku 24-35 są innym segmentem, niż wszystkie kobiety odwiedzające stronę www, które zrobiły co najmniej 1 zakup.

Jeden segment może się zawierać w drugim – w przykładzie powyżej część kobiet może być w wieku 24-35.

Dzięki nim jesteśmy w stanie dużo dokładniej analizować dane i wyciągać wnioski na podstawie szczegółu, a nie ogółu.

Segment może składać się z wielu cech: osoby w wieku 24-35 to tylko jedna cecha w Google Analytics, natomiast kobiety, które kupiły w sklepie to już dwie różne, zmiksowane ze sobą cechy.

 

Przykłady segmentów

  • Osoby porzucające koszyk
  • Kobiety porzucające koszyk
  • Mężczyźni porzucający koszyk
  • Osoby w wieku 24-35 porzucające koszyk
  • Osoby, które kupiły konkretny produkt
  • Osoby, które dokonały minimum 2 transakcji
  • Kobiety w wieku 24-35, które przynajmniej raz dodały dowolny produkt do koszyka
  • Wejścia bezpośrednie
  • Wejścia z reklam na Facebooku
  • Wejścia z bezpłatnych wyników wyszukiwania

 

 

Segmenty w Google Analytics

 

 

Cechy charakterystyczne segmentów

 

  • W Google Analytics (GA) włączając dany segment możesz przeglądać dowolny raport dostępny w narzędziu.
  • Maksymalna liczba segmentów, które możesz porównywać w jednej chwili w GA to 4.
    Po utworzeniu nowego segmentu możesz go zastosować również do danych historycznych.
  • Segmenty możesz dowolnie włączać i wyłączać bez trwałej szkody w danych.
  • Możesz dowolnie mieszać cechy dostępne w ramach tworzenia segmentów. W ten sposób zawęzisz lub rozszerzysz badaną grupę osób.
  • Włączanie wielu segmentów naraz może zająć Google Analytics sporo czasu

 

 

Jak dodać segment do raportu Google Analytics?

 

1. Kliknij Dodaj segment u góry ekranu dowolnego raportu.

 

Segmenty w Google Analytics

 

2. Następnie zdecyduj, czy chcesz skorzystać z predefiniowanych segmentów, czy pragniesz utworzyć własny.

 

Segmenty w Google Analytics

 

3. Narzędzie Google daje ci dostęp do wielu podstawowych segmentów, dzięki czemu nie musisz ich tworzyć samodzielnie. Są nimi m.in:

  • Nowi użytkownicy
  • Ruch płatny
  • Ruch z komórek
  • Ruch z wyników wyszukiwania
  • Sesje z transakcjami
  • Sesje z konwersjami
  • Użytkownicy z jedną sesją
  • Użytkownicy z wieloma sesjami

Wszystkie dostępne segmenty znajdziesz w zakładce System.

 

Segmenty w Google Analytics

 

4. Utworzone przez ciebie segmenty znajdują się w zakładce Niestandardowe.

 

5. Wybrane w danym momencie segmenty znajdziesz zgrupowane w zakładce Wybrane.

 

6. W miarę dodawania nowych cech do segmentu po prawej stronie zobaczysz, że statystyki wielkości segmentu ulegają zmianie. Im więcej cech dodasz, tym węższa i bardziej precyzyjna będzie grupa.

 

Segmenty w Google Analytics

 

Pamiętaj o zasadzie małych liczb – nie ma sensu analizować bardzo małych grup odbiorców (poniżej 1000), gdyż wtedy dane będa niemiarodajne.

 

7. Na koniec kliknij Zastosuj.

 

8. Usuwać dodane segmenty możesz poprzez ikonę strzałki widoczną w prawym górnym rogu każdego aktywnego segmentu. Następnie z menu rozwijanego wybierz opcję Usuń.

 

Segmenty w Google Analytics

 

 

Jak importować gotowe segmenty?

 

Dzięki funkcji “Importuj z galerii”, dostępnej w panelu głównym dodawania segmentów, nie musisz od zera tworzyć zaawansowanych segmentów.

 

Segmenty w Google Analytics

 

Wystarczy, że wybierzesz gotowe rozwiązania udostępniane przez tysiące użytkowników Google Analytics. Obejmują one zarówno raporty, jak i różne segmenty.

 

Na początek autor tego artykułu poleca importować dwa zestawy ustawień:

  • Occam’s Razor Awesomeness by Avinash Kaushik
  • New Google Analytics User Starter Bundle by the Google Analytics team

 

Do galerii wejdziesz również klikając w poniższy link:
https://analytics.google.com/analytics/gallery/

 

 

1.Kliknij interesujący cię segment niestandardowy.

 

Segmenty w Google Analytics

 

2. Kliknij Import u góry ekranu.

 

Segmenty w Google Analytics

3. Wybierz widok danych, do którego chcesz importować segmenty i raporty.

 

Segmenty w Google Analytics

4. Odznacz niektóre segmenty i raporty, jeśli nie chcesz im zaimportować.

5. Kliknij Utwórz.

6. Nowe ustawienia znajdziesz w zakładce Dostosowanie – Panele informacyjne oraz Dostosowanie – Raporty niestandardowe.

7. Nowe segmenty znajdziesz w oknie dodawania segmentów.

 

 

Jak utworzyć niestandardowy segment?

 

Prawdziwa zabawa z danymi rozpoczyna się, gdy postanowisz samodzielnie utworzyć segment w Google Analytics.

 

Zrobisz to klikając w przycisk Nowy segment.

 

Segmenty w Google Analytics

 

Do wyboru masz aż 8 zakładek, które dzielą dostępne cechy na 2 podgrupy.

Pierwsza z nich to podstawowe dane, które możesz z łatwością “wyklikać”.

Grupa Zaawansowane wymaga już nieco głębszej znajomości narzędzia Google Analytics.

 

Segmenty w Google Analytics

 

Po wybraniu i wpisaniu interesujących cię cech nazwij nowy segment i kliknij Zapisz.

Jeśli nie jesteś pewien, czy nie zawęziłeś za bardzo grupy, zawsze możesz kliknąć Podgląd.

 

 

Jak utworzyć segment na bazie danych z rozszerzonego e-commerce?

 

Google Analytics pełen jest ukrytych przed wzrokiem opcji.

Jedną z nich jest możliwość tworzenia segmentu na bazie porzuconych koszyków, zakupów i innych danych dostępnych po skonfigurowaniu rozszerzonego e-commerce.

Jedyne, co musisz zrobić, jeśli chcesz skorzystać z tej opcji to kliknięcie w interesujące cię dane w zakładce E-commerce – Zachowania zakupowe.

 

Segmenty w Google Analytics

 

Następnie nazwij nowy segment (lub zachowaj automatycznie wygenerowaną nazwę), wybierz do którego widoku danych chcesz zachować segment i kliknij “Utwórz segment”.

 

Segmenty w Google Analytics

 

Voila!

 

Dzięki tej funkcjonalności w banalny sposób możesz analizować zachowania osób na różnych etapach lejka sprzedażowego. Bez konieczności używania zaawansowanych opcji dostępnych w momencie tworzenia niestandardowego segmentu.

Oczywiście również tego typu segment możesz edytować poprzez kliknięcie na niego lub rozwinięcie opcji ukrytych pod ikonką strzałki w górnym prawym rogu segmentu.

Eksperymentuj z zawężaniem e-commercowych segmentów. Możesz na przykład utworzyć dwa odrębne segmenty różniące się jedynie wiekiem odbiorców, płcią, źródłem skąd przychodzą itp.

 

 

Jak korzystać z zakładki Zaawansowane przy tworzeniu segmentu?

 

W ramach grupy Zaawansowane masz do wyboru ułożenie danych w sekwencję lub określenie, jakie warunki muszą zostać spełnione, aby powstała określona cecha.

Dzięki nim możesz tworzyć skomplikowane kombinacje typów danych, dzięki którym znacznie bardziej szczegółowo poznasz swoich odbiorców.

 

 

Warunki

 

Opcja Warunki służy do określenia, jakie warunki muszą zostać spełnione, aby segment został utworzony. Dzięki funkcjonalności ORAZ i LUB możesz decydować, czy dodane cechy się ze sobą łączą lub wymieniają.

Na przykład, możesz utworzyć segment oparty o następujące informacje:

  • kampania zawiera “Promocja” I źródło zawiera “facebook”
  • kampania zawiera “Promocja” LUB źródło zawiera “facebook”

 

Segmenty w Google Analytics

 

 

Użyty łącznik robi ogromną różnicę w rozumieniu Google Analytics.

 

W pierwszy przypadku zawęzimy grupę do osób, które pojawiły się na naszej stronie poprzez link zawierający znacznik UTM z nazwą kampanii “Promocja” oraz z nazwą źródła “facebook”.

Natomiast w drugim przykładzie segment zostanie utworzony na bazie osób, które kliknęły w link zawierający UTM z nazwą kampanii LUB z nazwą źródła. Jeśli więc używamy wielokrotnie tej samej nazwy źródła, to segment nr 2 obejmie znacznie większą liczbę odbiorców.

W przeciwieństwie do opcji Sekwencja, nie ma znaczenia, który warunek ustawisz jako pierwszy, drugi, czy ostatni.

 

 

Sekwencje

 

Druga zaawansowana funkcja tworzenia segmentów umożliwia zarówno warunkowanie, jak i układanie informacji w sekwencje. W ten sposób możesz tworzyć dowolne lejki, przez które przechodził użytkownik twojej strony.

 

Segmenty w Google Analytics

 

Nad opcją dodania elementów sekwencji zauważ, że masz do wyboru dwie ważne funkcjonalności: Interakcja użytkownika oraz Pierwsza interakcja użytkownika, dostępna po kliknięciu w tę pierwszą.

 

To właśnie ustawienie decyduje, czy sekwencja rozpocznie się w dowolnym momencie trwania sesji użytkownika, który spełni pierwszy (i kolejne) warunek. Jeśli wybierzesz “Pierwszą interakcję użytkownika”, segment utworzy się tylko wtedy, gdy pierwszy element sekwencji będzie pierwszą akcją po wejściu użytkownika na stronę.

 

Sekwencje możesz ustawiać w ujęciu sesji lub użytkownika.

 

Po dodaniu kroku nr 2 i kolejnych zauważysz, że możesz wybrać, czy kolejny element sekwencji następuje bezpośrednio po poprzednim, czy też występuje w dowolnym momencie po wyzwoleniu sekwencji.

 

Segmenty w Google Analytics

 

 

Na przykład możesz utworzyć segment, wybierając w pierwszym kroku osoby, które weszły na konkretną stronę, następnie dodały produkty do koszyka i na końcu dokonały zakupu.

Następnie możesz stworzyć drugi segment, różniący się jedynie stroną wejścia.

Pamiętaj, by układać sekwencje w kolejności chronologicznej.

 

 

W jaki sposób korzystać z segmentów w Google Analytics?

 

  • Raportowanie jednorazowe lub cykliczne – możesz zapisać dowolny raport z ustawionymi segmentami. Opcję udostępnienia raportu znajdziesz w każdym raporcie u góry strony, pod przyciskiem Udostępnij.

 

  • Tworzenie zwizualizowanego raportu w Google Data Studio – gdy połączysz Google Analytics z Data Studio masz możliwość korzystania z tych samych segmentów.

 

  • Udostępnianie segmentów – raz utworzony segment możesz udostępniać w postaci adres URL lub opublikować w Galerii rozwiązań, dzięki czemu inni użytkownicy narzędzia będa mogli zastosować te same ustawienia w swoich raportach.

 

  • Tę funkcję znajdziesz w głównym panelu wybierania segmentów, pod przyciskiem Udostępnij segmenty.

 

  • Zapisywanie raportów z segmentami – nie musisz za każdym razem dodawać segmentów do raportu. Wystarczy, że go zapiszesz, tak jak każdy inny, klikając w przycisk Zapisz.

 

  • Tworzenie listy odbiorców – funkcja bardzo przydatna, gdy chcesz targetować reklamy w Google Ads. Przy każdym segmencie znajdziesz opcję “Działania”. Kliknij ją i wybierz “Utwórz listę odbiorców”. Wszystkie listy odbiorców znajdziesz w raporcie Odbiorcy w sekcji Odbiorcy. Jeśli chcesz, aby Analytics grupował odbiorców przez ściśle określony czas (np. 7 dni), to tylko ta funkcjonalność da ci taką możliwość.

 

 

Użyteczne analizy segmentów dla sklepu online

 

Poniżej znajdziesz wybrane przeze mnie segmenty, które przydadzą ci się w analizie nie tylko funkcjonalności twojego sklepu online, ale również bloga, czy strony firmowej.

Jeśli potrzebujesz jeszcze większej liczby przykładów, znajdziesz je tutaj i tutaj.

1. Użytkownicy Androida vs iOS.

W Polsce w dalszym ciągu osoby posiadające Macbooki, iPhony i iPady to ludzie znacznie lepiej sytuowani, niż właściciele sprzętów z Androidem. Nawet, jeśli ich stan konta nie do końca o tym świadczy, to robią wiele, aby inni myśleli, że jest przeciwnie.

Porównanie użytkowników tych dwóch konkurencyjnych systemów operacyjnych pomoże ci sprawdzić, którzy wydają więcej w twoim sklepie internetowym.

 

2. Dokonujący zakupu i niedokonujący

Jeśli zestawisz ze sobą segment ludzi, którzy kupili z grupą, która nigdy nie dokonała zakupu, dowiesz się wielu ważnych rzeczy, np.:

jakie strony odwiedzali – być może kupujący zostali przekonani do wydania pieniędzy dzięki landing page’owi albo możliwości zapisu do newslettera (za który otrzymali zniżkę na zakupy)?

Wiedząc, która strona mogła się przyczynić do konwersji możesz sprawić, by była lepiej widoczna, np. poprzez zamieszczenie odnośnika na banerze.

z jakich urządzeń dokonali zakupu – być może twoja strona mobilna rozjeżdża się w momencie wpisywania adresu dostawy, a ty nie masz o tym pojęcia? Anomalie wynikające z tego zestawienia mogą ci pomóc poprawić technikalia swojej strony.
jaka jest ich demografia – mężczyźni, kobiety, “młodzi dorośli” a może osoby 50+? Sprawdź, które osoby najchętniej dokonują zakupów w twoim sklepie.

 

3. Kupujący rzadko vs kupujący często

Podobnie jak w przypadku punktu drugiego, porównując powyższe segmenty dowiesz się, co mogło skłonić lub utrudnić twoim odbiorcom dokonanie zakupu.

Tworząc własne segmenty możesz łatwo porównywać osoby dokonujące dowolnej liczby transakcji – od 0 do kilkuset w całym cyklu swojego “życia” na twojej stronie.

Pamiętaj, że dla Google Analytics liczą się ciasteczka przechowywane na komputerze użytkownika. Jeśli więc je usunie, to twoje dane zostaną zaburzone. Nowe ciasteczko to nowy użytkownik dla narzędzia.

 

4. Porzucający koszyk z podziałem na cechy

Pamiętasz, jak wspomniałam, że możesz dowolnie łączyć różne cechy w ramach segmentu?

Spróbuj utworzyć niestandardowe segmenty na bazie porzuceń koszyka + wieku, płci, źródła ruchu, kampanii reklamowej itd.

W ten sposób możesz wykryć, czy twoja kampania reklamowa zachęca odbiorców do rozważenia zakupu. Być może okaże się, że osoby 18-34 rzadko kiedy dodają produkty, natomiast osoby 45+ robią to chętnie i często.

Kolejne analizy pomogą ci zrozumieć, dlaczego tak się dzieje – być może asortyment nie odpowiada młodszej klienteli lub denerwują ich jakieś elementy na stronie?

 

5. Kupujący konkretne produkty vs kupujący inne produkty

Jeżeli sprzedajesz produkty znacznie się od siebie różniące np. ceną, czy przeznaczeniem, warto sprawdzić, czym charakteryzują się osoby je kupujące.

Na przykład czy klienci, którzy kupują drogie meble spędzają na stronie więcej czasu i są częściej kobietami, niż mężczyznami?

A ci, którzy kupili kubek za 20 zł wolą przeglądać kategorię SALE lub OUTLET?

 

6. Duży przychód/użytkownika vs mały

Jak zachowują się osoby, które wydały w twoim sklepie setki złoty, a jak ci, którzy raptem 20-30?

Dzięki dogłębnej analizie w przyszłości możesz prowadzić bardziej skuteczne kampanie reklamowe, izolując ich od reklam promujących tanie produkty, jeśli okaże się, że rzadko kiedy je przeglądają.

 

7. Liczba transakcji wg miasta

Jeśli zauważysz nagły spadek konwersji (zapytań ofertowych, zakupów w sklepie online, wysyłek formularza kontaktowego itp.), to może oznaczać, że na rynku lokalnym pojawił się nowy konkurent “podkradający” ci klientów.

Utworzenie segmentu w oparciu o liczbę zakupów i filtrowanie go według lokalizacji pomoże ci wykrywać zarówno pozytywne, jak i negatywne trendy. W ten sposób szybciej zareagujesz i dostosujesz swoje działania marketingowe.

 

8. Szybkość witryny vs urządzenie

Im wolniejsza witryna, tym więcej osób może opuścić ją, zanim wykona jakąkolwiek akcję. Co gorsze, prawdopodobnie już nigdy do ciebie nie wróci. Aby zbadać, na którym typie urządzenia twoja strona wczytuje się najwolniej, stwórz segmenty oparte właśnie na nich. Następnie wejdź do raportu Przegląd – Szybkość witryny – Czas wczytywania. Być może czas ładowania na mobile wynosi kilka razy więcej, bo zapomniałeś o optymalizacji obrazków?

 

 

9. Typ przeglądarki vs współczynnik odrzuceń

Rodzaj używanej przeglądarki może mieć bardzo duże znaczenie, gdy odbiorca podejmuje decyzje o przedwczesnym opuszczeniu strony. Dzieje się tak głównie wtedy, gdy deweloperzy zapomnieli zoptymalizować funkcjonalności strony w przypadku niektórych przeglądarek. Najpopularniejsze z nich, czyli Chrome i Firefox raczej na pewno wyświetlają twoją stronę jak powinny. A co z użytkownikami Microsoft Edge albo Safari? W obu przypadkach liczba odwiedzających twoją stronę może być zaskakująco wysoka. Podobnie, jak współczynnik odrzuceń z ich strony.

 

10. Liczba transakcji wg źródła

Tego typu segment pomaga wykryć, dlaczego obserwujesz ogólny wzrost/spadek liczby transakcji.

Dane ogólne mogą wprawić cię w zmartwienie, jeśli okaże się, że w tym miesiącu dokonano 20% mniej zakupów.

Po dokładnym sprawdzeniu może się okazać, że wynika to z dużo niższego ruchu z płatnych kampanii, które częściowo wyłączyłeś.

Jeżeli liczba wejść z wyszukiwarki drastycznie się zmniejszyła, możliwe, że ostatnia zmiana algorytmu Google spowodowała, że twoja strona spadła w wynikach wyszukiwania.

 

11. Sesje bez transakcji i powyżej 10 wyświetleń strony vs sesje z transakcją

W wielu przypadkach odbiorcy wchodzą na twoją stronę, przeglądają produkty czy artykuły i finalnie nie dokonują konwersji.

Porównując dwa segmenty różniące się jedynie brakiem konwersji lub jej zaistnieniem oraz zawężąjąc go, możesz sprawdzić, co mogło przeszkodzić odbiorcy w wykonaniu akcji.

 

12. Sesje w godzinach pracy vs sesje poza godzinami pracy (np. 8-16)

Czy twoją stronę częściej przeglądają osoby w godzinach pracy, czy może dopiero popołudniami i wieczorami? Która z grup dokonuje więcej transakcji i ma wyższy współczynnik konwersji?

Tego typu analiza segmentów pomoże ci w określeniu, w jakich godzinach serwować odbiorcom reklamy oraz zrozumieniu, kim są.

 

 

Dlaczego powinieneś korzystać z segmentów?

 

  • wyciąganie właściwych wniosków – patrząc na ogólne dane w zasadzie nie widzisz nic. Mniejsza liczba zakupów, odwiedzin, czy wyższy współczynnik odrzuceń nie musi oznaczać, że wszyscy odbiorcy zaczęli odwracać się od twojej strony.

Po głębszym zbadaniu tematu okazać się może, że np. osoby wchodzące z urządzeń Android porzucają odwiedziny w wyniku dużego błędu technicznego na stronie mobilnej. Po jego naprawieniu sytuacja wraca do normy a ty oddychasz z ulgą.

 

  • analiza konkretnych działań lub powodów ich braku – być może osoby dokonujące częstych zakupów w twoim sklepie charakteryzują się określonym wiekiem, płcią, zachowaniami na stronie?

Jeśli tak, to możesz te dane wykorzystać na swoją korzyść, np. usprawniając elementy na stronie lub kierując reklamy właśnie do osób o takiej demografii i charakterystyce.

 

  • poznanie swoich klientów – bez znajomości, kim jest twój potencjalny i realny klient trudno będzie ci usprawnić działanie strony oraz tworzyć skuteczne reklamy. Google Analytics oferuje tak ogromną pulę danych, że grzechem jest nie analizować demografii i zachowań odwiedzających.

 

 

PODSUMOWANIE

 

Google Analytics to bardzo potężne narzędzie do analityki internetowej. Posiada sporo wad i czasem nielogicznie się zachowuje, ale nie ulega wątpliwości, że umiejętnie używane da ci wiele możliwości rozwoju.

Warto zapoznać się z bardziej zaawansowanymi funkcjonalnościami tego narzędzia, jak segmenty. Nie są skomplikowane w użytku, za to dają ci wgląd w zachowanie ściśle określonych grup osób.

Segmentacja twoich klientów jest szczególnie ważna, jeżeli chcesz w sposób logiczny rozwijać swoją stronę i tworzyć lepsze treści promocyjne.

Dzięki możliwości zapisywania segmentów oraz tworzenia z nich list odbiorców, możesz używać ich wielokrotnie w każdym raporcie oraz kierować reklamy Google Ads dokładnie do wybranej grupy.




 


Chcesz dowiedzieć się więcej o marketingu online?

Sprawdź moje inne artykuły:

 

  • Analityka:

Znaczniki UTM, czyli prosty sposób na sprawdzenie wejść na stronę. Duży Poradnik

Jak uniknąć błędów statystycznych w testach A/B?

Testy A/B – Poradnik dla Początkujących

Google Data Studio 2019 – Poradnik dla początkujących

Atrybucja w Google Analytics cz.1 – Czym są ścieżki wielokanałowe?

Atrybucja w Google Analytics cz.2 – Czym są modele atrybucji?

Analiza kohortowa w Google Analytics – prosta optymalizowacja działań sklepu online?

Darmowe narzędzie do SEO, czyli Search Console – Poradnik Użytkownika

 

  • E-biznes:

Serie artykułów:

Promocja Lokalnej Firmy w Internecie

Wielki Poradnik marketingu szeptanego

Kompendium Wiedzy o MLM

Marketing Mix – Poradnik

Content Marketing od A do Z

 

 

Artykuły:

Marketing Afiliacyjny – co to jest? Jak na nim zarobić? Kompleksowy Poradnik

Google AdSense – czy w 2019 roku można jeszcze na nim zarobić? Wielki Przewodnik

Content Marketing – dlaczego działa u innych a u ciebie nie? Korzyści i problemy

Marketing szeptany – cz I. Jak stworzyć viral? Wielki Poradnik

Marketing szeptany – cz. II. 5 ważnych składników. Wielki Poradnik

 


 

 

 

Bibliografia

Ten tekst powstał na podstawie mojej wiedzy i kilkudziesięciu rzetelnych źródeł, z których najważniejsze (i najciekawsze) to:

https://support.google.com/datastudio/answer/7287743?hl=pl
https://www.shopify.com/blog/5-google-analytics-segments
https://www.bounteous.com/insights/2017/10/24/getting-started-google-analytics-segments/
https://medium.com/analytics-for-humans/how-to-use-customer-segmentation-in-google-analytics-to-build-your-buyer-persona-8b464e130336
https://www.smartinsights.com/google-analytics/google-analytics-segmentation/segmenting-google-analytics/
https://klientboost.com/analytics/google-analytics-segments/
https://online-metrics.com/segments/
https://yoast.com/sequence-segments-google-analytics/
https://yoast.com/google-analytics-segments-blog/
https://support.google.com/analytics/answer/6014848?hl=pl
https://online-metrics.com/ecommerce-segments/
https://www.optimizesmart.com/using-enhanced-e-commerce-segments-for-remarketing-in-google-analytics/
https://medium.com/analytics-for-humans/how-and-why-you-should-be-using-user-segmentation-in-google-analytics-e737e9b05427
https://blog.boldcommerce.com/19-google-analytics-segments-every-shopify-store-owner-should-be-using



Ocena artykułu:
[Głosów:5    Średnia:5/5]



Dodaj komentarz



me

O mnie

Cześć, jestem Natalia!

Od kilku lat zajmuję się szeroko rozumianym marketingiem. Chętnie poprowadzę dla Ciebie reklamy na Facebooku - specjalizuję się w branży e-commerce :).

Możemy też współpracować dużo szerzej - napisz, czego potrzebujesz a na pewno razem stworzymy coś fajnego!

Pytania?

Skontaktuj się ze mną

Kontakt

Masz pytania, propozycje, prośby? :)

Pisz do mnie na mój adres email lub wypełnij formularz kontaktowy obok.

chrzn-logo-poziome-2019-black-mobile

Copyright 2018 charzynska.pl ©
All Rights Reserved